Lars89 Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 For all del, få tatt en diagnose. Beste måten å feilsøke på ved nyere biler. 18-tommers hjul kan ha MYE å si, spesielt hvis de veier en del mer enn originalfelger.
thoslags Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 Ok.. So det har also so mykje å seie med 18" hjul.. Dei er 8,5" og 9,5" breie og.. Veg endel, so er rulle omkrinsen større og.. Kan det hende at det er kun det som gjere det? Ko mykje koster det med diagnose? Skal ha service på bmw verksted om noken få dager(lang ventetid). Kan dei ta diagnose i forbindelse med servicen?
thoslags Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 Maser litt her no.. Men håper det går greitt..
steinar84 Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 leser litt her, viktig å skille mellom luft mengde måler og luft masse måler. mengde måler har ett spjeld, og luftmassemåler har bare en tråd. vist bilen gikk dårligere etter du prøvde å rense luftmassemålern. er det egentlig bare å hive den å sette på en ny en sikkert brent av tråden..
Lars89 Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 "Alle" verksted kan ta diagnose, selvfølgelig også BMW. Koster normalt rundt 500, men får det vel billigere hvis det er i forbindelse med service. Feilsøking koster selvfølgelig ekstra. Vil tro det er noe mer enn hjula, men nå er det litt vanskelig å vite hvordan bilen din går over nettet
thoslags Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 takk for svar steinar 89 Til lars 84: Den begynte ikkje å dra dårligere etter eg rensa luft massemåleren.. Eg veit forskjellen på det Tråden er ikkje brent av, den ser heilt fin ut.. Men den går heller ikkje betre etter rens.. Men bilen drar dårligere enn min søsters bil som er akkurat samme bil med samme motor.. Derfor eg er begynt å lure veldig.. Men takk for svar
Jan Tore Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 Kanskje turboen som er dårlig? Kan jo kjenne på rotorene i turboen om det er slark i dem. Ellers ville jeg tatt en diagnose hos BMW.
steinar84 Skrevet September 19, 2009 Skrevet September 19, 2009 hva med å prøve luftmassemålern til søstra di?
thoslags Skrevet September 19, 2009 Forfatter Skrevet September 19, 2009 det er vel forskjellig program eller? Det vil vel ikkje passe uten programmering?
Cerik Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Hadde samme problemet på min 320DT 2004 modell . Det viste seg at det var mye sot i systemet, men hoved problemet var at veivhusfilteret var helt tett. Dette skulle vært byttet på service hos merkeverksted i vår men ble ikke gjort. Betalt skulle de ha for det men å skifte det gjorde de ikke.
thoslags Skrevet September 21, 2009 Forfatter Skrevet September 21, 2009 Fy F!! Det er dårlig service det!! Ja men då er det nok ikkje den store kostnaden eg må ut med.. Men må vel ta den store servicen for å få det gjort?
E30 ex Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Hadde samme problemet på min 320DT 2004 modell . Det viste seg at det var mye sot i systemet, men hoved problemet var at veivhusfilteret var helt tett. Dette skulle vært byttet på service hos merkeverksted i vår men ble ikke gjort. Betalt skulle de ha for det men å skifte det gjorde de ikke. Det kan være ordentlig skummelt! Tett veivhusfilter har tatt livet av mange turboer på disse bilene, jeg bytter mitt hver 30 000km. Samt bytter olje på 15K. Disse 30K oljeskiftene er noe forbanna dritt for motoren. Har en ikke råd til å bytte olje, kjøp en billigere bil!
thoslags Skrevet September 21, 2009 Forfatter Skrevet September 21, 2009 Men må man ta den store servicen for å få byttet veivhusfilteret? Noken som har oversikt over ka dei skifter i service I vs. serviceII( stor vs. liten service)??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå