Gå til innhold

er e39 en feilvare?


korny
 Share

Anbefalte innlegg

Det er noe med ALT, alle har en kompiss som måtte bytte ditt å datt, å en onkel som hadde bilen på verktsted ofte.

Det kommer som regel ant på vedlikehold fra dag 1.

E39 er en god solid bil, god komfort, å en sikker stor bil.

Men selvsakt kan det bli feil på en E39 også, som med alt annet.

E39 var vel en stor nyhet da den kom fra BMW, vil si BMW gikk inn i en ny epoke når E39 kom, en stor, komfortabel, avansert bil til "folk flest".

E34 derimot er et karroseri som bygger mer på "gammelvis", dem tok liksom all kunnskap og lærdom fra tidligere modeller E28.E30 osv, og satte sammen E34, som forøvrig er en meget god bil det også.

Men også her har alle en kompiss eller onkel som var MYE plaget.

Men duverden for en bil.

Dette er nå min oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

E30 er ikke dårlige biler, selvom det er mange tråder om E30. Det samme gjelder E39. E39'n har kommet seg ned på ett prisnivå som er akseptabelt, så syntes økende tråd aktivitet rundt karosseri varianten, er helt logisk.

Bilen var grensesprengende for BMW og flere Amerikanere blandt annet, sier at dette er den mest velykkede fem serien som noen gang er laget.

Har ikke lest hele tråden, men står sikkert positivt å negativt og jeg vil på ingen måte henge meg opp i hva som blir nevnt.

Jeg og Amerikanerene er enige om at dette er en fenomenal bil.

Fikk ikke en 2001+ 530i E39 toppscore i ett Amerikansk bilblad for beste bil på alle områder. Ingen biler har kommet opp i den toppscore summen hverken før eller siden.

Lå ut en link her for ei stund siden. E39 er gode biler.

Stemmer vel godt at 530i er den beste :lol:

http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/usedcartests/44251/bmw_5series.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk og vedlikehold har nok svært mye å si her som tidligere nevnt.

Bortsett fra et par småfeil som er typiske for bilen har det vært lite å fikse på for min del i forhold til kjørte km. Har erfaring fra vår E39 og min mor sin E39 som jeg skrur på når det trengs, og i tillegg kommer jeg fra Toyota og hadde forventet større økning i reparasjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden folk mener e34 og 39 er relativt like.. ja de er det.. rent teknisk så er det helt annen bakstilling på e39 (både pos og neg sider med dette) og mye stivere karosseri.

at 97 523 til hvem nå det var er så mye bedre utstyrt enn en e34 tror jeg ikke noe på ..finnes ikke e34 uten 2 sone "klima", det gjør det dog på e39..

er heller ikke mye elektronikk feil på bmw..det er rett og slett feil..

eneste "vanlige" jeg kommer på nå på e39 er abs sensorer og abs styreenhet av og til..denne er dog ganske dyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 sone klima og varmeanlegg er ikke det samme.. men dette har blitt en e34 vs e39 tråd, trodde det var e34 og 32 som var like..

listen ble som følge på min(trådstarter)

1:wire til acs

2.dødt klimapanel

3.4 stag i forstilling

4.en pære forran som bare rauk.

5.rar dunkelyd bakstilling som ikke bmw fant ut av.

6.sinnsyk dekkslitasje selvom den var iorden på 4 hjulskontroll

7.rust i trunklokk

8.airbag lampe måtte resettes ca en gang pr 2 mnd

9.girkassen da...

10. en baklyspære som var gåen ifølge chek kontroll..

denne var servet av bmw fra dag 1.

det kan jo virke som om eg var uheldig når eg leser deres andre referanser på disse bilene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at ALLE E34 kom ikke med 2-soners klima. 2-soners varmeapp derimot. Det er noe helt annet.

Enig med Marius her, dette rustproblemet er sterkt oppskrytt. E34 derimot, sjelden en ser en med hele kanaler.

Nå har jeg ikke mindre enn 4!! kamerater med e39 + fattern.

Ingen av oss har noe vondt å si om E39.

Det er så lett å drittsnakke biler en ikke har eid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var påbegynnende rust på 3 dører, under bensin påfyllings hullet :P, under venstre baklykt, på bagasjeromlokk og like under.. men dog.. ingenting/lite i selve karroseriet..

Denne bilen var riktignok kjørt på saltete bergensveier.. så det har nok noe å si...

Min efaring tilsier at e39'ene ruster mer enn e34... men det er min efaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nytern er på hugget..det første man kan gjøre er å legge merke til hermetegnet om klima..

og nei, det er ikke noe å rope hurra for, men det er fremdeles ikke standard på alle e39. punktum.

og jo e39 ruster mer (i forhold til alder) enn e34.

dette er ikke jeg som snakker dritt om biler jeg ikke har hatt, dette er mine erfaringer med bilene... de strekker seg noe lenger enn kompiser og fattern..

e34 er ikke et alternativ her, men noen bør roe seg litt ned før man sier at e39 er det som skal frelse verden, som noen her holder på med. når man i tillegg har så lite greie på bil at man ikke vet hvor de egentlige tekniske fremsprangene ligger..så.. ja.. orker ikke mer en gang..

e39 er en bra bil. vær obs på rust i dører/panser/luke. vannlekk fra fuktsperrer er vanlig men enkelt å fikse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Marius her, dette rustproblemet er sterkt oppskrytt. E34 derimot, sjelden en ser en med hele kanaler.

Mulig du ikke har sett e34 uten rust på kanalene, men da kan du ikke ha sett mange e34. min har ikke rust på kanalene den.

En annen ting er at selv om e34 får forkomster av rust utarter det seg ganske treigt slik at tiden fra rust flekk til hull i kaross er lang.

Problemet på e39 er vel heller ikke at det ruster store hull e.l. men at det dukker opp små flekker mange forskjellig steder. Og rust (farlig eller ei) er noe man ergrer seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...