Gå til innhold

er e39 en feilvare?


korny
 Share

Anbefalte innlegg

ser gjennom forumet her og finner sinsykt mye poster ang e39.. hva er erfaringene?

hadde en 00 som kom 154k på steptronikkassen... samt mye småfeil hele tiden. Så ble ikke kjempefornøyd med den..

vurderer og kjøpe en nyere diesel bil og da er jo e39 stv pen og se på men har liksom ikke kommet over den andre... kan jo være eg var uheldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 121
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En dårlig vedlikeholdt eldre e39 er en kostnadsbombe... Mye fint utstyr og elektronikk som kan gå i stykker. M52, som står i de fleste er jo heller ingen feilfri motor...

Gode kunder på verkstedet for å si det sånn :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg uenig i påstanden at E39 er en problembil. Ut i fra egen erfaring etter å ha hatt to E39'er, en '97 mod som jeg hadde til den hadde runda over 170.000 km, samt min nåværende '01 mod som straks har gått 150.000km, har disse vært så godt som feilfrie. Er veldig god fornøyd, og har kun skiftet slitedeler. Har vel mer med hvordan man behandler bilen vil jeg tro, pluss at det jo selvfølgelig finnes "mandagsbiler". Hadde den vært så elendig som det virker her, hadde jeg aldri i livet kjøpt to E39'er etter hverandre. :wink:

Grunnen til at det finnes mange poster vedr. E39 her inne, er vel fordi den begynner å dra på årene, samt at den har blitt mer "allemannseie" med tanke på pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle biler har sitt! Som forstilling, alle biler må ha en foring og stag etter kjørte 120.000 og på f.eks audi er dette mye værre!!!

Dessverre har ikke E38, E39 og E46 vært så mye bedre enn Audi på slikt. Håper det har blitt bedre på de nyeste BMWene - feilen er visstnok helt rettet på Audiene nå.

En dårlig vedlikeholdt eldre e39 er en kostnadsbombe... Mye fint utstyr og elektronikk som kan gå i stykker. M52, som står i de fleste er jo heller ingen feilfri motor...

Har du noe erfaring med at elektronikken går i stykker? Jeg vet det er et vanlig argument "mot" biler med mye stæsj, men jeg kan ikke si at jeg har erfart det. F.eks. 7eren har mye elektronikk, er gammel og har gått langt, men det er lite å plukke på der. Pikselfeil i instrumentpanelet og noe bug med telefonen er det eneste jeg har erfart. Bank i bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har å hatt 2 E39, er på min andre nå. Den forrige var 98 mod som jeg kjøpte da den var gått ca 150'km, hadde den i 2 år og eneste jeg byttet var starter og pærer, solgte den da den var gått ca 190'km. Den jeg har nå har jeg hatt i snart 2 år, kjøpte den på 126'km. Den er nå gått ca 160'km. Eneste påkost er viftemotstand, matepumpe (inline), byttet alle stab.stag og noe slitasje på forstilling. Så vil ikke si at E39 har mye feil. Alt etter bruk vil jeg si. En kompis har en 97 520 touring og fikk mye påkost i slitedeler nå og på forrige Eu, men så har den gått 270'km også.

E39 er en komfortbil og stelles den godt så har man bil lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, alle disse tallene blir jo helt latterlige når vi drar inn E34 til sammenligning.

Greit at min havarerte da den nærmet seg 330.000 km, men etter bytte av topp, girkasse og clutch samt starter, går den nå som om den skulle vært "ny". Utenom dette er det vitterlige bare slitedeler som har vært skiftet på den siden min far kjøpte den for 12 år siden.

Syns jeg også hører alt for mye om feil på E39.

Blir spennende å se hva som skjer når E60 blir allemannseie.

Foreløpig tror jeg at jeg holder meg til E34`en.

Edit:

Kan vel også nevnes at toppen røk fordi jeg drøyde det for lenge med å skifte en sviktende vannpumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er kanskje den mest skuddsikre modellen BMW noensinne har laget. De bilene er rett og slett bunnsolide. Sånn sett kommer ikke E39 så bra ut. Men det betyr ikke at E39 er en dårlig bil. Jeg har kun gode erfaringer med min 01 modell. Jeg har nå kjørt den snart 30000km og har ikke byttet noe annet enn bremseklosser og olje/filter. Elektronikktrøbbel har jeg ikke merket noe til. Jeg kjenner også en taxieier som hadde 2 stk E39 som taxi. Begge disse fungerte fint og de er fortsatt i drift som privatbiler i dag. (Nå har han E61).

E39 spiser forstillingsdeler, ja. Men det gjør nå jammen E34 og. Har hatt en slik også nemlig. Jeg hadde ikke stusset over å kjøpe en E39 igjen, så sant den er velholdt og ikke er tungt angrepet av rust. Men jeg anbefaler bensinmotor og manuell kasse. Det betyr billigere bilhold, og så får man litt kjøreglede med på kjøpet og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det høres ut som mye feil er vel fordi mange brukere av div bmw forum har E39 og henvender seg dit når noe er feil. Feil på aut.kasse kan ha en sammenheng med feil bruk av forrige eier, hive den i park før bilen står stille, parkere i bakker i park uten brekk på osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, 2 forskjellige verdener.

Akkurat som med E39 og E60.

Utvikling kalles det :!:

Alt avhenger av tidligere vedlikehold! Jeg har hatt masse problemer med E32, E36 og E28. Betyr det at disse bilene er "feilvare"?

Tror ikke det.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva karakteriseres som masse feil?

Er det slitedeler eller uventede elektronikk feil feks?

Ikke helt uventet så klarer en e39 å koste mer penger å ha en enn Nissan Primera, som var bilen min før e39.

Men jeg tenkte litt over dette, og en e39 har jo vesentlig flere deler som kan gå i stykker, da tenker jeg spesielt på understellet, enn en Nissan Primera.

Men den enkle årsaken er jo at en Primera har jo ikke like mange deler i understellet, og det er jo derfor den ikke klarer å levere like god kjøre komfort som en e39.

Så jeg vet ikke hva som er mye feil eller ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...