hagenisse Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 men eg har ASC på min men eg vil no påstå at den hindrer sladd den og, da merka eg ein gong eg kjøyrte litt hardt i ein sving so ville den på ein måte sleppa men på ein annan måte ikkje, virka som den jobba seg inn igjen Prøv å bremse bilen ut i slædd og se hva den gjør...
Gunnar Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 Eg har ASC på min e46 og eg har prøvd begge deler som og holde knappen nede i 5 sek eller berre trykke på den, ingen forskjell på det utenom at vist eg holder den for lenge so henger den seg opp so eg får ikkje slått den på igjen Et trykk med ASC = lyset i instrumentpanelet kommer på, all antispinn er da av, både motorstruping og bremser. Holde inne i 10sek+ = Den struper ikke motor lenger, men bruker fortsatt bremsene til å kontrollere hjulspinn. Tenningen må av og på igjen for å få resatt dette. Om ASC er et antiskrenssystem eller ei er bare et definisjonsspørsmål. Den hindrer skrens i sving under pådrag, fordi den veldig raskt stopper hjulspinn. Men har du clutchen inne, så får du nok ikke mye hjelp om bilen går ut i skrens. Som regel er det jo allikevel drivhjulene som er årsaken til en skrens, så det hindrer den jo. Og så står jo ASC for Automatische Stabilitäts Control = stabilitetskontroll. Så er det spørsmål i forhold til forsikring er det neppe noe problem å si at det er antiskrens. Men på lik linje med DSC og ESP osv. er det ikke..
Adyb Skrevet September 4, 2009 Forfatter Skrevet September 4, 2009 okok. Men har ikkje sann sikrings ark. Vet du ka NR sikring de kan være ? tusen takk for svar alle sammen
Lars89 Skrevet September 4, 2009 Skrevet September 4, 2009 http://www.autopower.se/mekartips/Sakringsskylt_BMW_E_6_2000-SE.pdf
Jaws Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 Eg har ASC på min e46 og eg har prøvd begge deler som og holde knappen nede i 5 sek eller berre trykke på den, ingen forskjell på det utenom at vist eg holder den for lenge so henger den seg opp so eg får ikkje slått den på igjen Et trykk med ASC = lyset i instrumentpanelet kommer på, all antispinn er da av, både motorstruping og bremser. Holde inne i 10sek+ = Den struper ikke motor lenger, men bruker fortsatt bremsene til å kontrollere hjulspinn. Tenningen må av og på igjen for å få resatt dette. Om ASC er et antiskrenssystem eller ei er bare et definisjonsspørsmål. Den hindrer skrens i sving under pådrag, fordi den veldig raskt stopper hjulspinn. Men har du clutchen inne, så får du nok ikke mye hjelp om bilen går ut i skrens. Som regel er det jo allikevel drivhjulene som er årsaken til en skrens, så det hindrer den jo. Og så står jo ASC for Automatische Stabilitäts Control = stabilitetskontroll. Så er det spørsmål i forhold til forsikring er det neppe noe problem å si at det er antiskrens. Men på lik linje med DSC og ESP osv. er det ikke.. Skal eg holde den inne i 10sek+ før eller etter eg har slått den av eller på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå