Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

om bilen blir satt vekk for vinterlagring, eller om den må stå i en kald og fuktig garasje, ute på tunet, eller bli brukt gjennom vinteren, vil sette mye større spor enn om du har den i oppvarmet garasje (men ikke så varm at pakninger osv tørker ut) og heller kjører dobbelt så mye (men og med tilsvarende vedlikehold)

Rust osv- begynner vel allerede å melde seg på de første bilene som rullet ut av produksjonslokalene- og har rullet vinter som sommer siden..

Skrevet
Ok, såg det var en del likevel.. ;)

Eneste jeg kan komme på, er forsjeller/ulemper med smg2.(men det fåes vel også på de mindre variantene?) Og slik jeg har forstått er det opp til hver sjåfør om de foretrekker smg eller manuellt gir. Ellers er vel det ikke så mye som skiller fra vanlig e46m-sport coupe? Annet enn motor da seff..

Utstyret de fleste har som er mer enn standard- er vel også å få tak i på de vanlige modellene..

Hva som angår hva som er riktig pris, i forhold til hvilket utstyr som er montert osv.. Vil jeg si er meeget individuelt fra bil til bil. Feks hvor nøye dokumentert servicer er, hyppigere oljeskift enn normalt. Såg bilder av en som satt bilen sin på bukker hver gang den ikke ble brukt/til vinterlagring?

Om en eier av en slik bil virker pedantisk eller ikke, vil jeg si kanskje gir en prisdifferanse på 50 000? I tillegg vil jo en evt stor utstyrspakke få prisen til å variere også. Slik som alle andre millionbiler etter 5-10år.. Jeg ville sagt, at den prisen som er rett for deg å betale- er den rette. Uavhengig av hva andre har betalt..

Lykke til!

Høres fornuftig ut. Og greit å resonnere litt rundt det, når man sitter å vurderer.

Jeg er ganske så entusiast selv, men jeg har ikke plass til å sette bilen på vinterlagring eller bukk akkurat for tiden, men vi får jo se fremover da.

Om du kjøper en som er fra 2001-tidlig 2003, så sjekk for all del om de har blitt innkalt, samt møtte opp på de 3 servicene bmw tok gratis. Hvis ikke, så kan du forvente motorhavari.

,MEN tviler vel sterkt på at m3-eierne i 2001-2003 "ikke gadd" å ta denne servicen..

Sørg også for å kjøpe facelift-LED-lyktene om den ikke har det. (Koster ca 16000,- på GS som er inkl. styreenheten, mener jeg å huske)

De 2 punktene er etter det jeg vet det eneste som skiller en 2001mod kontra 2005. Nettopp pga dette så virker det som om salgsprisen på disse bilene justeres mer utifra kmstand, enn selve årstallet.

Ang. vinterlagring, så får du sette bilen i tørr og varm hall, sammen med båter. De har nok slik hall i moss også:P

Jeg skal det og er ikke mer enn snaue 2-4000kr for hele vinteren.

Ingen unnskyldning at du ikke har plass, så løp å kjøp! :)

og lykke til :)

Ja, sier noe. Men tror jeg ser an til det kommer med det utstyret jeg forventer i en såpass dyr bil (selv om motor er det som drar opp)

Tror ikke jeg klarer meg med en bil som har noe spesielt mindre utstyr enn det jeg har nå, og det er jo om du ser på tråden min, fint lite som mangler;P

Og når det gjelder vinterlagring, så er det jo sånn da at jeg helst vil ha tilgang på bilen om det er mild vinter og lite snø/ salting av veiene...

OT: lurer på om det er nødvendig å behandle bilen min for småturer når det ikke er så mye snø i løpet av vintersesongen? Avhenger vel helt av saltingen i kommunen også.. og det forekommer jo rent så ofte her :P

Ja, det er ganske tydelig at M3 blir priset etter kmstand (utover utstyret)..

Og det er vel strengt tatt ikke sååå viktig om det er 50k eller 80k når bilen er strøken og godt tatt vare på, da gjenstår vel egentlig hvilke servicer som venter istedenfor, når man vurderer..

Skrevet
De 2 punktene er etter det jeg vet det eneste som skiller en 2001mod kontra 2005.

Det er en litt annen bagasjeromsluke på faceliften. :)

Skrevet
De 2 punktene er etter det jeg vet det eneste som skiller en 2001mod kontra 2005.

Det er en litt annen bagasjeromsluke på faceliften. :)

yukkk!! der tok du meg, slag i tryne!!

ærlig talt, så visste jeg ikke det.. Men utenom det da?? har du noe mer å by på??

=P

Skrevet
Jeg vet det finnes flere ting som ble forbedret/forandret på, men jeg vet ikke hva. :)

Det er ikke så alt for mye annet synlig.

Det er noen forsterkninger i karosseriet etc.. leste om det på en av sidene jeg fant!

Men nå var jeg mest ute etter driftssikring, sånn at ikke ting bare ryker i det man kjører litt hardt. . samt kosmetiske forandringer.

Skrevet

jada,,,, alle biler kan bli ødelagt med feil behandlig, samt ufaks.

Alt i alt, så er en e46 m3 en harding- ferdig med det!

Denne videoen sier egentlig det meste... ?

Også, en helt unødvendig historie som jeg skrev for det var morsomt å mimre.

Jeg husker konfirmasjonspengene mine + sommerjobblønn gikk til en 200sx s13 da jeg var 18-19år. 60tusen kostet den. Den var jo god på mange måter! Hadde jeg ikke hatt den, så ville jeg nok ikke vært bilfrelst idag! Ble bitt av basillen rettogslett. (frem til jeg var 18 så hatet jeg faktisk biler....og nå er det en av mine store lidenskaper:)

Ja, det jeg vil fram til.

En 200sx s13, som den tid fikk mange utmerkelser som et meget friskt pust innen sportsbilverden. Den slår faktisk bmw m3 e30 på 0-100 med sine 169hk originalt. 6,9 mener jeg den tok 0-100 på.. (?)

Den tåler nøyaktig 5hk mer enn originalt før den må oppgradere bensinpumpen. Altså bare ved å sette inn åpent luftfilter.

for å få ytterligere hk må man fjerne "downpipen" som sørger for at nærmest ingen eksos slipper ut.

Da bilen har friere eksos, så må du skru opp trykket ved hjelp av boostcontroller.

Så må du sette på dumpventil ettersom dette ikke er originalt og skader turboen.

Skrur man trykket til 1 bar, så er du godt over de originale 0,6.

Da har t25 turboen ca 2mnd igjen å leve. Då må den oppgraderes til t28. gjerne t28bb da den sørger for bedre flyt og raskere respons.

Nå må intercooleren byttes ettersom denne er laget for å tåle max 250-270hk. Den er alt for liten og kjøler dårlig.

SÅ med frontmont.ic, så vil du kunne kjøre med 1,2-1,4 bar. Da er det ca 300hk. Da har råder og stempler 3mnd igjen å leve. Om de i det hele tatt har holdt ut forbi 250hk. Om moteren lever, må du bytte dyser med en eneste gang. osv osv osv

hva med m3 da?

-tilbake til videon i begynnelsen av innlegget.

omnilash, du trenger ikke være skeptisk til hva denne tralla tåler ;)

sammenlign bare med andre biler.. om ikke det er betryggende nok, så se på youtube videoen en gang til:P

Skrevet

Morsom story det der. Moro å mimre, har ikke skadet noen til dags dato for mitt vedkommende! :P

Skal se på video'n etter jeg har svart deg..

Når det gjaldt at den tåler mye, så tenkte jeg mest på at jeg vil helst unngå biler som er litt billigere men som er kjørt hardt med fra ende til annen, så når jeg tar over bilen så ryker ting i tur og orden :P For ting blir jo slitt! :D

Jeg har råd til normale kostnader osv, om jeg kjøper en M3, men om alt ryker så ryker vel budsjettet tenker jeg! :P

Men nå skal jeg først få betalt ned litt mer på denne 325'n før jeg tar over en M3! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...