Mons1 Skrevet September 6, 2009 Share Skrevet September 6, 2009 Har slitt med fjøslukt fra klima(E46). Har spurt litt her og en tipset om klimarens fra Biltema. Vel jeg suste til Biltema og ja der var det Klimarens på boks. Koste 90kr stk så jeg tok 3 boksa for å være sikker. Tok ut pollenfilteret satte på den medfulgte slange med sprededyse og rista boksen. Jeg fylte hele inntaket med skum og så startet jeg bilen, åpnet vinduene og satte klimaen på makt temp og vifte, samt åpna alle dyser. Lot bilen stå i 20min! Neste dag og null lukt! Jeg brukte egentlig bare en halv boks, men det er ingen tvil at stoffet fungerte. Ikke alltid jeg anbefaler Biltema, men dette kan jeg faktisk anbefale. Billig var det også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EBørøsund Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Kjempetips!! Sliter med det samme selv, men bare når jeg ikke bruker klimaen, dette skal prøves. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
winchester Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Hvilken lukt blir det av denne rensen? Vil ha nybil-lukt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPowered Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Det meste er vel bedre enn den som kommer ut når den ikke er som den skal? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Gjorde det samme selv, brukte biltema sin, og vips var gamle fjøslukta tilbake 3 uker senere. Beklager å måtte sette en demper på dette, men sånn var det vertfall med meg..:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 konge.. Dette må jeg og prøve, har sånn drittlukt fra min og (e39) når jeg slår av klimaen etter bruk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Må nok prøves på min også... Irriterer meg den ekle fuktige lukta som kommer etter avslag av klima... Kjører forbi tema etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EBørøsund Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Gjorde det samme selv, brukte biltema sin, og vips var gamle fjøslukta tilbake 3 uker senere. Beklager å måtte sette en demper på dette, men sånn var det vertfall med meg..:/ hmm, ikkebra. Men er det noen som vet hvor lukta kommer ifra? om det er mulig å bytte noen pakning, eller slange/rør? Fattern har det slik på en 3 år gammel V70, å fikk høre at det var algevekst i et rør, å var vistnok et H******* å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Ser at de fleste her får lukta når klima blir avslått? Hvorfor ikke kjøre med klima på hele tiden? Jeg gjør det sommer som vinter. Holder kupen tørr og fin hele året. Samme gjorde jeg på Merca som jeg hadde tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 folk har vel prøvd og bytta pollenfilteret og? skal byttest avtil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Fordi mine 118 hk blir merkbart slappere me klima på ha ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet September 7, 2009 Forfatter Share Skrevet September 7, 2009 Jeg har klima(AC) bestandig på, men hvis bilen blir stående noen dager uten å bli brukt, så kan lukten oppstå. Tips som går igjen er at ved langkjøring så slå av AC ca.5km før stopp for å tørke kondensen. Dette gjelder selvfølgelig kun når klimaen er ren. Nytter ikke når bakteriene har fått formert seg. Det virker som at Klimaet på E46/E39 er totalt feilkonstruert da lukt ikke oppstår hos de fleste andre biltyper. Audi og BMW er vis værstinger. På en annen amerikansk web-site (Bimmerfest?) var det en tråd om å bygge om hele klimaet, men ingen har klart å finne ut hvordan. Det var noe tips om å bore hull like ved gass-pedalen og inn i varmeapparatet for det er vist der fukten/kondensen legger seg og spraye klimarens inn der. Jeg vil liksom ikke begynne å bore inn i dashen pga en tydelig konstruksjonsfeil. I mellomtiden får vi prøve å slå av AC 5km før destinasjon og ved behov kjøre inn klimarens. Ser at de fleste her får lukta når klima blir avslått? Hvorfor ikke kjøre med klima på hele tiden? Jeg gjør det sommer som vinter. Holder kupen tørr og fin hele året. Samme gjorde jeg på Merca som jeg hadde tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ceylon Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 En ting som og funker for å få vekk lukte fort ....Først åpne viduet helt opp for det stinker litt ekstra mye når du gjør det. Full varme og full guffe på viften i 2-3 min så er luket vekk når du har slått av klimaanlegget Men eg stikker på tema og prøver den boksen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turn-in Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Gjorde det samme selv, brukte biltema sin, og vips var gamle fjøslukta tilbake 3 uker senere. Beklager å måtte sette en demper på dette, men sånn var det vertfall med meg..:/ Vi opplevde akkurat det samme, dog med et annet merke enn biltema. Det endte opp med at BMW gutta måtte rense klimaen for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DannyRS Skrevet September 7, 2009 Share Skrevet September 7, 2009 Vianor har begynt med såkalt "AC rens", en behandling hvor bakterier og annet som skaper ufin lukt fjernes.. tenkte å teste dette selv, så fort de har utstyret for dette på plass her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå