Gå til innhold

Alarm - Ettermontering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvordan er det å ettermontere alarm på bilen?

Hvem alarmer er det Gjensidige godkjenner?

Skal bilen vises hos dem etter montering?

Kan man montere dette selv, eller må det være et firma?

Hvem alarmer anbefales? Defa?

Takker for alle svar : )

Mvh. Erik

Skrevet

Går fint an å ettermontere alarmer på alle biler. Skal du ha låse-funksjon bør du ha sentrallås fra før.

Gjensidige godkjenner FG-Godkjente alarmer ("ForsikringsGodkjent").

Pleier å holde å si du har alarm, evnt levere kopi av installasjonsbevis/kvittering.

Jeg foretrekker firma av samme grunn som nevnt ovenfor, i tillegg til at du har reklamasjonsrett hvis det skulle bli noe tull med alarmen.

Har selv god erfaring med DEFA.

Skrevet

Joda det går veldig bra! koster jo noen kroner i arbeid og er kanskje verd det.

Jeg har en ettermontert DEFA i min E46 320dAT der alarmen er koblet til bilens orginale nøkkel. Problemet er at DEFA'en forstyrrer elektronikken slik at når man låser bilen, så går ikke elektronikken i "Sove-modus". Dette skal normalt skje etter 15min. Da har det hendt at hvis bilen står i noen dager, så ble batteriet bli tømt.

Jeg snakket med BMW og de sa at selv om DEFA-alarmen var montert av en autorisert DEFA-forhandler, så betyr ikke det at montøren er autorisert hos BMW. Jeg måtte dra ut sikringen for alarmen for å ikke bli stående uten strøm :-(

For å sjekke om bilen får i "Sove-modus" er at lysindikatoren på Automatkasse velgeren slukkes etter 15min.

RS

Hei!

Hvordan er det å ettermontere alarm på bilen?

Hvem alarmer er det Gjensidige godkjenner?

Skal bilen vises hos dem etter montering?

Kan man montere dette selv, eller må det være et firma?

Hvem alarmer anbefales? Defa?

Takker for alle svar : )

Mvh. Erik

Skrevet

Ingen problem med "sovemodus" på E36. Har montert en drøss DEFA alarmer i mine 6 år som alarm/stereomontør. Bare husk at du må ha kupesensor siden du har cab. Den er ekstrautstyr.

Skrevet

På min forrige E39 hadde jeg både originalalarm OG Defa (pga forsikringsmisforståelser).

Kodet på samme nøkkel av installatøren. Null problem med den løsningen så lenge jeg eide bilen og har heller ikke hørt noe i ettertid.

Skrevet
Ingen problem med "sovemodus" på E36. Har montert en drøss DEFA alarmer i mine 6 år som alarm/stereomontør. Bare husk at du må ha kupesensor siden du har cab. Den er ekstrautstyr.

takk : )

Siden du har jobbet med alarm, vet du ca hvor mye det vil koste å få installert?

Skrevet

Vil tru at du må regne med rundt 5000 kr ferdig montert. Var den prisen de skulle ha for og montere i min E39 hos bilradiospesialisten i Trheim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...