Gå til innhold

Angående dømming av biler på BMW dagene 11-13 sept 2009

SSM
 Share

Anbefalte innlegg

Bare for å starte med at NEI, jeg er ikke noe bitter for at det ikke ble noe pris på meg og min bil i helgen. Er stor fornøyd med treffet og fikk pisket bilen på banen på søndag.

Jeg sitter uansett igjen med litt tanker rundt dømminga av utstillings bilene.

Som det ble nevnt på BMW timen så ble mye satt under modifisert tydligvis. Og som en påpekte så var det mye 3-serie og spesielt E30M3 som er det store og gi priser til.

Peoples choice er jo ikke så mye å gjøre med og si noe på, men er jo de med mest venner og kompisser som pleier å stikke av med. Sikter da spesielt til den Warsteiner bilen som ikke var noe serlig for øyet.

Det som undrer meg mest er hvordan en bil som ikke står med panseret åpent kan i det hele tatt måle seg opp med en som har det og et strøken motor rom??

Den S3 2.5 bilen sjokka meg litt, trodde motoren skulle se mye bedre ut enn den gjorde. Bilen var høy i tillegg.

Den bilen som jeg ikke hadde noe å utsette på bortsett fra det manglet en ting i verktøyet var den sølv E28M5en med litt over 100.000km på telleren. Hvorfor i pokker den bilen ikke fikk noe pris det irriterer meg noe jævlig. Motoren var dønn strøken, bilen var dønn strøken, interiøret var dønn strøkeng!

Så har vi den grå E30M3en med SE front og Schnitzer speil, den og vant en pris. Veldig pen den bilen og et bra blikkfang absolutt! Men uten å ha noe motor å vise frem og ikke komplett interiør så blir jeg skeptisk.

Og igjen, dette har ingenting med min bil å gjøre så spar meg for slikt.

Gratulerer til de som fikk oppmerksomhet for bilen i helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du tar det rett vei, dvs. styret i bmwccn kanskje.

Eneste måten å evt. få gjort noe med slike ting er å ta det opp saklig med de som har noe med det å gjøre. Jeg vil også tro disse setter pris på tilbakemeldinger, positive som negative, bare de er saklige å konstruktive (mener ikke at du ikke var det nå).

Det er nok eneste måten å få ting til å bli bedre neste gang.

Hva slags inndeling var det på denne utstillingen egentlig? Jeg fant ingen info om dette i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du legger deg sånn opp i dømmingen hele tiden, både her og feks på concourse i Stavanger.. Du må ha respekt for at de som dømmer bilene har andre synspunkter enn det du har selv..

selvom du skriver flere ganger at dette ikke har med din egen bil og gjøre, så LYSER det misunnelse av innlegget ditt. Du burde heller være glad på andre sine vegne istedenfor å trippe rundt og være sur/lei/misunnelig fordi at andre vant foran deg.

Jeg ville sett på det som en mulighet for og gjøre bilen din ENDA finere til neste år siden du ikke vant..

På concoursen kunne tilogmed jeg se flere feil ved bilen din som kunne være avgjørende for at den ikke skulle vinne..

Vær glad på andre sine vegne og ikke bli sur fordi at du ikke vant.. Det burde være et godt tips...

Du er trossalt på ett treff med likesinnede Bmw entusiaster..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor du legger deg sånn opp i dømmingen hele tiden, både her og feks på concourse i Stavanger.. Du må ha respekt for at de som dømmer bilene har andre synspunkter enn det du har selv..

selvom du skriver flere ganger at dette ikke har med din egen bil og gjøre, så LYSER det misunnelse av innlegget ditt. Du burde heller være glad på andre sine vegne istedenfor å trippe rundt og være sur/lei/misunnelig fordi at andre vant foran deg.

Jeg ville sett på det som en mulighet for og gjøre bilen din ENDA finere til neste år siden du ikke vant..

På concoursen kunne tilogmed jeg se flere feil ved bilen din som kunne være avgjørende for at den ikke skulle vinne..

Vær glad på andre sine vegne og ikke bli sur fordi at du ikke vant.. Det burde være et godt tips...

Du er trossalt på ett treff med likesinnede Bmw entusiaster..

Concoursen var min egen feil. Har tatt selvkritikk for den for lengesiden. Jeg visste ikke hva den gikk ut på. Men det har da ingenting med dette å gjør.

Selfølgelig, jeg er med på hva du sier og skjønner at det kan virke som jeg et misunnelig. Har litt vanskelig for å være misunnelig på noen som har samme bilen som meg selv da.

Jeg er glad på andre sine vegne :) Jeg lurer jo bare på ha de dømmer og hva som blir sett på og hva som trekker mest ned osv. Kan lett bli missforstått som jeg ser her. Veldig lett å missforstå når noen skriver.

Jeg skriver ikke så veldig bra så kan være vanskelig å få frem budskapet til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var så store avvik og feil i dømmingen, hvorfor er det ingen av alle de andre klubbmedlemmene som påpeker dette?

Det er kun du som kritiserer dømmingen, og det gjør du gjentatte ganger.. og det kommer du helt sikkert til og gjøre helt frem til du vinner.. men selv det er vel ikke godt nok for deg?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var så store avvik og feil i dømmingen, hvorfor er det ingen av alle de andre klubbmedlemmene som påpeker dette?

Det er kun du som kritiserer dømmingen, og det gjør du gjentatte ganger.. og det kommer du helt sikkert til og gjøre helt frem til du vinner.. men selv det er vel ikke godt nok for deg?....

Igjen, det har ingenting med min bil å gjøre. Hadde egentlig ikke så lyst å stille den ut for den er så dårlig i lakken.

Det ble påpekt på BMW timen etterpå og. Og delt opp i flere klasser. Det var ingen 5-serier som ble utnenvt til noe.

Så har du jo den blå E30en med S50B32 motor og de syyyke Style5 felgene. Vet ikke om han stillte i utstillingen, men den bilen og er blod fet!

Nå kom jeg på at den S3 2.5 bilen er lakkert under, det er nok det som gjør at den gikk forran E28M5en. Jeg har lakt opp bilder av den E28M5en på tråden med bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt ute etter meninger da, om noen andre som bet seg merke i det :) Men ser visst ut som det er mine øyne det er noe gale med! Kan være jeg er for pirkete på ting som ikke er relative.

jeg så jo ikke en gang hvem som fikk premier siden jeg dro rett førd det. men BMWCCN dommere har jo rykte på seg og være nøye da. når de kom til bilen min så skulle de jo se motorom osv siden jeg satt i bilen akkurat da. min ble jo også bedømt som orginal som den jo er. men den warsteinern vant jo på grunn av at folk likte den. han hadde jo ikke noen kompiser som gikk rundt og stemte på han etter det jeg så. sto jo like ved den og det virka som det var mange som likte den faktisk. men uansett BMWCCN som bestemmer hvem som skal vinne og jeg synes treffet var veldig bra jeg. og hvem som fikk premier osv er ikke så nøye får min del :wink: viktigeste er jo at folk som hadde bila sine der faktisk selv liker dem. hva andre synes om den er vel det samma så lenge de liker slik den ser ut selv :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påberoper meg å være personen som uttalte meg under Bmw-timen på hotel Central. Jeg ba ikke om ordet, men etter forespørsel fra Visepresident i Ccn Henrik Berghmann luftet jeg tankene mine, på tross av at jeg ikke stilte med noen bil på treffet. Jeg tror jeg snakket for flere da jeg lurte på hvorfor den særdeles vellykkede oppskriften fra våler 2008 ble endret. At jeg fikk til svar at det nesten var flere biler som fikk pokal i fjor høst, enn det var biler utstilt, parrerte jeg raskt med at det må da kunne gå an å koste på noen pokaler, når hver bil på utstilling betaler 300 kroner for å få lov til å PARKERE på området. Jeg synes ihvertfall ikke det er rettferdig at utstillingsdelen skal være en inntektskilde for å dekke opp kostnader til banekjøringsdelen av arrangementet..

At E30 M3'er blir premiert i en utstilling der alle stiller mot alle, er ikke veldig rart. Det kan forsvares. De burde egentlig hatt en egen klasse for seg selv de bilene. Og det er jo akkurat det som er ønskelig også når man nevner tidsepoke inndeling.

Når det kommer til dømmingen, syns jeg det er helt fair. Her går det på subjektive vurderinger, og da kan det fort variere fra gang til gang. Det er jo fair..

Fikk også til svar på bmw-timen, at det allerede var satt ned en gruppe som skulle se nærmere på utstillingsbiten.. Skal ikke se bort fra at jeg kommer med noen innspill til de. Nå når jeg kan stå på siden å være litt objektiv samtidig som at jeg masse kontakter blant de som stiller ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med trådstarter på flere av poengene hans, men tror ikke jeg har så mye konstruktivt å komme med..

Når jeg går på en utstilling så er jeg også veldig kritisk og er sikker på at jeg ser flere "feil" enn flertallet får med seg.. Men om man skal være SÅ pirkete så blir jobben å med å avgjøre hvem som har færrest "nesten ikke merkbare feil" vanskelig... :roll::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...