Thomaz Skrevet September 14, 2009 Share Skrevet September 14, 2009 På celica gt4 Carlos Zains`n jeg hadde kunne jeg ikke ha forskjellig dim foran og bak.. Aldri hørt no om at forskjellig dekk slitasje har no å si.. Om det ikke er så slitt at det blir vesentlig forskjell i rulleomkrets .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 14, 2009 Share Skrevet September 14, 2009 Forskjellig dekk-dim kan du ikke ha. Men samme dim og forskjellig merke går bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2009 Forfatter Share Skrevet September 17, 2009 Ringte BMW (Jæger Sentrum) og spurte. Dette var bare tull sa de. Kunne kjøre forskjellig dimensjon fremme og bak også uten at fordelingskasssen tok skade av det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 X5 blir vel levert med bredere dekk bak på noen modeller... Men er nok viktig at rullediameter er lik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Da er det mindre profil bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Ringte BMW (Jæger Sentrum) og spurte. Dette var bare tull sa de.Kunne kjøre forskjellig dimensjon fremme og bak også uten at fordelingskasssen tok skade av det.. Godt å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 Ingen problem å kjøre forskjellig dekk dim. foran og bak, så lenge forskjell i rulleomkretsen holdes så lav som mulig. Har selv forskjellig dim. som ikke utgjør mer enn 0.85% avvik i omkrets. Se dekk "kalkulator" http://www.dekkalkulator.com/jk/dekk.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut e Skrevet September 17, 2009 Share Skrevet September 17, 2009 men vær litt obs at det skiller ofte litt på størrelsen i praksis og teori. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plumbo79 Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Jeg har alltid hørt at det er viktig javnt slitte dekk på 4x4 vel og merke de gamle mekaniske systemene, når det gjelder ix så vil viskosekoblingen i fordelingskassa prøve å overføre mer kraft til den akslingen som går fortere altså den med mindre hjul så den blir kanskje litt varmere men det er vel lite sannsynelig at det vil gjøre noen skade. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 jeg har jobbet på dekkmann, der fikk vi dette spørsmålet mange ganger.. Sjefen min sa at det var veldig viktig å ha samme type å dim på 4x4. Det har faktisk vært en sak oppe i rette om dette for noen år siden, der var det en fordeligs kasse som røyk. Den saken vant dekkmann.. Så det er nok noe i det !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Ja, jeg har kjørt med 3stk 17" og et 18" hjul på 330'n min i et par dager og merket hvertfall ingen forskjell..Jeg hadde da ikke hørt om dette problemet. det går fitn med ett dekk, fordi da blir det utlignet i diffen foran eller bak, kommer ann på hvor du hadde dekket, det går ikke utover senterdiffen er ikke mye som skal til for å ta livet av senterdiff på bil med konstant 4x4, slik som det er på e34 ix.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet September 20, 2009 Share Skrevet September 20, 2009 Ringte BMW (Jæger Sentrum) og spurte. Dette var bare tull sa de.Kunne kjøre forskjellig dimensjon fremme og bak også uten at fordelingskasssen tok skade av det.. det er HVERTFALL bare tull! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 21, 2009 Share Skrevet September 21, 2009 så lenge rulleomkretsen er lik, det er den som er viktig vil dette gå fint Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå