kverna@start.no Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Bilen er bestilt.. Er import fra tyskland, -06 modell. 525d touring, 177hk, med automat og det meste.. Er noen ting jeg lurer på hva er for noe: 2CF - Runflat tyre - når jeg bytter dekk, kan man bruke "vanlige dekk"?! 698 - Area-code 2 ?? 7RP - advantage package?! 801 Germany version Ellers er det masse annet, men det forstår jeg hv aer.. Takker for svar fra de som vet hva dette er..!? PS! Det er IKKE lyspakke. Noen som vet hva dette er !?=
Saltkjelen Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 7RP Advantage pakke inkluderer cruisekontrol, alarm, koppholder, skipose og takrails.. 563 Lyspakke inneholder opplyste utvendige speil, belyste dørhåndtak innvendig og diverse andre "kosebelysninger".. En pakke som er verdt å få med seg etter min mening.. 801 Germany Version vil si at bilen er bestilt med tyske spesifikasjoner. Når bilen bestilles ny i Norge bestilles den som nordisk utførelse, dvs. automatiske kjørelys, varmeseter og en del andre ting og spesifikasjoner som egner seg om vinteren og hvordan kjøretøyene skal være i Norge. 2CF RTF Run Flat Tyres er kort og godt punkteringsfrie dekk. Du kan kjøre etter punktering med en hastighet på ca 80km/t i omlag 100-150km før dekket må byttes. Ja, du kan bytte ut dekkene til noe annet.. Area code 2 skal etter det jeg har fått med meg være en fabrikkode..
Ron Jeremy Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Gratulerer med bil da, farge og slikt, eller bedre, hvor er bildene? Hadde vært morsomt å hørt pris også. Hentet inn en 05 525Dat til en kollega for en uke siden, den kom på 320.-
Gunnar Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Ron Jeremy, Med alternativ beregning eller vanlig co2?
kverna@start.no Skrevet September 21, 2009 Forfatter Skrevet September 21, 2009 litt usikker på prisen, men havner vel på rundt 370. km. 74000, webasto, hengerfeste, takluke, stort navi, blåtann, winterpacket?!, pdc, xenon, sportspaket, mv.. 2006 modell.. Gleder meg stort.. -henter den selv i morgen..
Espen M33 Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Flott bil, men sportspakke? Ser den har sportsinteriør, men sportspakke har den vel ikke, eller?
ehrnst Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 er det bare meg eller ser førerstolen ganske så slitt/slapp ut?
Ron Jeremy Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Ron Jeremy, Med alternativ beregning eller vanlig co2? Vanlig Co, denne nevnte bilen hadde 120Kw, ikke 130Kw som de aller aller fleste andre 05 modeller, rare greier. Nm var de samme, og tydeligvis også Co'n, så sparte nesten 7500.- i avgifter til staten.
Oljebrenner'n Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 7RP Advantage pakke inkluderer cruisekontrol, alarm, koppholder, skipose og takrails..563 Lyspakke inneholder opplyste utvendige speil, belyste dørhåndtak innvendig og diverse andre "kosebelysninger".. En pakke som er verdt å få med seg etter min mening.. 801 Germany Version vil si at bilen er bestilt med tyske spesifikasjoner. Når bilen bestilles ny i Norge bestilles den som nordisk utførelse, dvs. automatiske kjørelys, varmeseter og en del andre ting og spesifikasjoner som egner seg om vinteren og hvordan kjøretøyene skal være i Norge. 2CF RTF Run Flat Tyres er kort og godt punkteringsfrie dekk. Du kan kjøre etter punktering med en hastighet på ca 80km/t i omlag 100-150km før dekket må byttes. Ja, du kan bytte ut dekkene til noe annet.. Area code 2 skal etter det jeg har fått med meg være en fabrikkode.. Jeg tror det varierer litt fra Tyskland til Norge mhp utstyr i disse kodene/pakkene... En ny 5-serie Touring i Norge i dag har det utstyret som framgår av Saltkjelens beskrivelse av lyspakken (bortsett fra at belysningen i dørhåndtakene er på ytterdørene og ikke innerdørene; skrivefeil antar jeg..), dessuten belysning i fotbrønner foran, bagasjerom og dørblad. 7 RP/Advantage-pakken har i dag i Norge det utstyret Saltkjelen lister opp, mens den samme pakken i Tyskland i dag har klimaautomatikk med utvidet omfang, oppvarmede seter foran, PDC, delt midtarmlene med skyvbar venstre del og kjørecomputer. Men det er også gjort endringer i disse pakkene i løpet av de siste årene (i alle fall på 3-serien) så jeg hadde sjekket hva som er innholdet i denne pakken på bilen din. Når det gjelder RunFlat Tires kan du som Saltkjelen skriver bytte til andre dekk, men dersom disse ikke er RunFlat kan du selvfølgelig ikke kjøre videre ved en punktering. Har du RunFlat dekk kan du kjøre fra 50 - 250 km avhengig av hvor tungt lastet bilen er og i inntil 80 km/t. Ved punktering på RunFlat vil du få opp et varselsignal i displayet og også en akustisk varsling. Area code 2 går på DVD. Her mener jeg å huske at dette har med ITU soner å gjøre; 2 er Europa + Midt-Østen + et par land til (tilsvarer samme som for DVD-spillere til hjemmebruk).
Saltkjelen Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Ja, det er helt riktig.. Det er forskjell i pakkene fra land til land, så i utgangspunktet var det jo ganske slapt av meg å ikke sjekke for Tyskland. Det er også gjort noen endringer som er påpekt. En bil som er bestilt for nordiske forhold har f.eks setevarme som standard, mens en bil som er bestilt for andre ikke-så-kalde-land har ikke setevarme som standard. Det varierer hele veien.. E60/E61 har aldri hatt belyste dørhåndtak utvendig. Det er det kun 1,3 og 7 serie som har hatt.. E60/E61 har istede LED lys i speilene og belyste dørhåndtak innvendig med masse andre belysninger.
Oljebrenner'n Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Du har sikkert rett Saltkjelen; men det står noe annet i BMW Norges specs over 5 serie Touring 2009-prislisten; "563 Lyspakke : Lys i ytterspeil, ytre dørhåndtak, fotbrønner fram, bagasjerom, samt dørblad". Og for å gjøre forvirringen total; her er specs på tysk BMW 2009 5-serie Touring på lyspakke (Lichtpaket): "563 Lichtpaket :Vorfeldbeleuchtung im Außenspiegel, zusätzliche Beleuchtung funktionaler Bereiche im Innenraum"; altså kun i ytre speiler og ikke annen belysning utendørs i dører e.l. Men jeg er enig; det virker "overkill" og lite trolig å ha belysning i både sidespeil og ytre dørhåndtak...og særlig siden en tysk BMW 5-serie Touring "bare" har lys i ytterspeilene... Tyrkkleif fra BMW Norge antar jeg; sorry for at jeg forvirret med lys i ytre dørhåndtak, jeg burde ha sjekket det opp mot tyske specs først...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå