nimitz Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Noen som vet hvilken ABS føler som kan lage trøbbel med servotronicen hvist abs føleren er feil med. Gjelder en E39 2001 mod. Vet at venstre abs føler bak legger ut spedometer og div andre ting, men er usikker på om den trøbler med servotronic. Noen som vet?
Otis Skrevet September 21, 2009 Skrevet September 21, 2009 Høres litt rart ut, syntes jeg. Servotronic har jo egne sensorer som registrerer hvor mye du har svingt på styresnekka. Antar at servotronic burde hente signal fra ABS sensor som alt det andre gjør. Men dette er kun noe jeg antar. Kan prøve å huske å sjekke med TIS sin prosedyre i morgen.
nimitz Skrevet September 21, 2009 Forfatter Skrevet September 21, 2009 Høres litt rart ut, syntes jeg.Servotronic har jo egne sensorer som registrerer hvor mye du har svingt på styresnekka. Antar at servotronic burde hente signal fra ABS sensor som alt det andre gjør. Men dette er kun noe jeg antar. Kan prøve å huske å sjekke med TIS sin prosedyre i morgen. Jo, den henter nok signaler fra en sensor men det er hvilken. Lurer på om en sensor kan være (delvis) gåen slik at ikke abs lampa tenner, men alikavel feil med den? Blir self mange teorier dette.
Otis Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Fant ikke noe umiddelbart i TIS... Men det er vel kanskje mer sannsynlig at styringen til servotronic er defekt, enn at en ABS sensor skal være nesten defekt... Mer vet jeg ikke foreløpig, desverre...
Zipp0 Skrevet September 22, 2009 Skrevet September 22, 2009 Tittet innom autodata på jobb nå, ligger en bulletin i autodata ang dette. Tror du burde begynne med en diagnose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå