Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
legger inn ting her for å kanskje få noen råd og tips rett og slett :cry:

redda gudselov felga mine da..da den blei kjørt inn på vinterfelg for å få den godkjent:P eneste positive i den saken her :wink:

Mine tips;

1; La dem ta den med mindre du har noen helt usedvanlige erotiske fantasier om akkurat denne bilen. Sjansen for at du hele tiden vil være litt misfornøyd med resultatet etter oppretting er stor siden du var så ekstremt fornøyd med den nå.

2; Hvis du skulle få kjøpe vraket så selg den i deler

3; Hvis de skal ha den så send IKKE med felgsettet du liker så godt. Det er ikke et krav at bilen skal leveres med 8 hjul selv om det er vanlig.

4; Krangle om / diskuter erstatningsbeløpet et par ganger (du vil uansett ikke få igjen det du har lagt inn, men prøv å diskuter erstatningen et par ganger siden det første tilbudet sannsynligvis er lavt.

5; Godta erstatningsbeløpet mot at du får pelle av noen deler. Hvis det stemmer at du har brukt 100.000,- på en gammel E30 må det være noe gull et eller annet sted det kan være lurt å ta vare på :wink:

(Du må ha verksted for å få kjøpe kondemnert bil dessverre...)

takker bukker og nikker! gull er det nok ikke,men så er så å si hele bilen ny;) og krangle har jeg blitt vant til nå etter dissa 7 ukene så da skal jeg krangle litt på prisen å;) takk takk:)

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Listeprisen på en facelift 320i er påstått til å være 20. 000,- Selvom din bl var nå i god stand, så veier det nok ikke så tungt som man skulle håpe. Skulle du tenke på å selge bilen hel, så er det snakk om å treffe på rett kjøper. Mange ser på dette som ett prosjekt som ikke kan fullføres til en fornuftig pris. Bilder av skader som inneholder godt deformerte deler er lite tiltalende for mange. Jeg personlig ser håp for denne, men kroner å arbeidstimer vil det koste. Og at den er flott i lakken elelrs, det spiller liten rolle. En opplakering av forskjerm, panser, frontplate osv. Det er noe som vil lage ett fargekart av bilen. Så den må lakkes på nytt. Nå begynner plutselig pengene å rulle. Skal du ha håp for å få noe igjen for denne bilen, så tror jeg personlig at din beste sjanse (raskeste også) for å få igjen mest mulig for bilen, det er å kjøpe den av forsikringsselskapet for en "hyggelig" pris å selge den så videre i deler. Er ett større marked for dette, enn for bilen i den stand den er i. Tror jeg.

Skrevet

Dersom du får valget mellom oppretting og penger.. Så ta for alt i verden penger...

Jeg har gjort den tappen en gang på å ikke ta pengene.. Var en 320i(e36) skader for (57000kr). Fikk valget mellom å ta i mot 57000kr eller la de fikse opp bilen.. Jeg trodde jo som alle andre at bilen min var verdt mer en det forsikringsselskapet mitt ville gi meg for bilen så jeg valgte oppretting..

Det ble et 7mnd langt mareritt, med krangling med takstmann og firmaet som rettet opp bilen og forsikringsselskap.. For å si det veldig enkelt..bilen ble aldri den samme!!

Jeg lærte ting som at sier noen at bilen er fikset ila 14 dager så kan du gange dette med 10..

Du må påregne å levere bilen tilbake til oppretteren minst 5 ganger for å i det hele tatt ha håp om at bilen skal nærme seg utgangspunktet før du ble påkjørt.

Du har bare leiebil i 10 (14) dager..

Så ta pengene om du kan...

Skrevet

gjorde det samme selv. fikk tilbake min kræsja e36 samt 20.000. var aldri i verden verdt det. hadde heller gjærne tatt imot 40.000 idag og kjøpt en ny for mindre av det jeg kunne fått igjen

Skrevet

Toini, jeg vil ha parts!!:D

Men, se ann hva som skjer da, så ringer du meg når du får høre noe mer..

Var ikke meningen å glemme deg på Lørdag..

Lykke til med bilen!

Skrevet

Hmm, synes jeg kjenner igjen bilen din, kan det stemme at jeg har sett den på Gystad hos Tom Erik da han bodde der? Uansett, trist å se. Meget pen var den.

Ville nok også vurdert pengene og solgt den i deler.

Skrevet

Legg fram kvitteringer og gjør det klart at du vil bygge opp bilen.

Jeg fikk et kontantoppgjør på 58 000 for min bil.

Det var aldri snakk om å måtte kjøpe vraket tilbake siden det var den andre parten sin skyld.

Takstmann argumenterte til forsikringsselskap med at den var å anse som en banebil som man ikke fikk kjøpt tilsvarende av brukt.

Bilde119.jpg

Skrevet
Han mangler da fortsatt godt over 100t for å oppfylle den drømmen...

Hvis han du mener er 'hun' så skjønte jeg hva du mente..

FTE, det stemmer at det er den bilen.

Skrevet

Kondolerer, dette så ikke helt bra ut. Bilder av gamlingen og verket hans, har du det? Var det sitt eget hus han kjørte inn i? Hørtes dyrt ut for han, håpet han får svi. Kjemp for saken din, lykke til :)

Skrevet
Hvorfor legger du ut 100t på¨en 318? De strider mot sunn fornuft..

Skal man være fornuftig, kjøper man en Toyota. ;)

Jeg kjenner meg godt igjen. En slant her og en slant der, så er man fort oppi 100k uten å merke det. Da er det allerede for sent og man må bare koste på mer og mer.

Kjærlighet gjør blind. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...