Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 2.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Må ha dump :D

Kan du gje ein litt meir spesifikk grunn? :P

Ikke dump, for lydens skyld. :)

Det er det eg og tenke :P

Dump er for pyser

Hehe :lol:

Skrevet

Dump er bare piss mener jeg... Hvorfor skal du kvitte deg med det trykket du allerede har bygd opp?

Det sliter ikke SÅ mye mer på turboen, og du får ikke SÅ mye bedre respons etter du har gira heller.

Kjørte nesten to år uten dump jeg på min 240 Turbo med en T3 turbo som var tømt på 1.2 bar.

Skrevet

Du kan jo tenke deg turtallet en turbo har, og so blir trykket stoppa av eit lukket gasspjeld.. logisk att det sliter på turboen..

Smak og behag, men om en vil gradere seg mot turbohavari så er jo dumpventil en grunn mindre som kan gjere til att turboen ryker :)

Skrevet

No planlegger eg å bytte til presicion til neste sommar da men hadde jo vert greit att turboen holdt heile denne sommaren :P

MEN, når det gjelder lyd så er det ingen tvil om att tilbakeslag er feitast :P

Skrevet

Kjør uten dump, det skal jeg. Plukker av min neste gang jeg er ute og skrur, for den gav en slitsom PFFHHH bare :lol: Kjører heller med tilbakeslags-chatter da, fetere lyd a gitt..hehe. Det med slitasje på turbo er jo sant, men jeg har et par kompiser som har kjørt forskjellige turbobiler uten dump i flere år, aldri vært noe havari blant de.

Skrevet

Du får kjøre resirk, så slipper du lyden og sparer turboen for de eventuelle påkjenninger det å kjøre uten dump gir.

Et lukket gasspjeld og ingen dump vil og gi en temperaturøkning, og sådan mindre effekt ved pådrag igjen.

Dog skal det sies at jeg ikke selv har prøvd å fjerne dump på noen biler for å sammenligne, men jeg ser ikke noe negativt i å kjøre resirk.

Skrevet

Men for å kjøre resirk og slippe lyden, kjører man som regel resirk-lufta tilbake i original luftfilterboks, og de fleste som bygger turbo har en form for soppfilter montert ;)

Skrevet

Noko lyd må eg no ha, eg er litt sånn att det skal no høyrast att det er turbo men det er no kvar sin smak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...