Gå til innhold

Dårlig service - BMW-forhandlere


Termy
 Share

Anbefalte innlegg

Nå må jeg si meg veldig skuffet over BMW-forhandlere rundt i Mjøsområdet, nærmere bestemt: Hamar-Lillehammer-Gjøvik.

Jeg var veldig innstilt på å kjøpe meg ny bil, men ved kontakt med BMW Hamar, var de veldig lite behjelpelige, og svarte et konkret "NEI", ved forespørsel om bestilling av ny bil. Dette var visst helt umulig, uten noe annen begrunnelse.

Etter denne hendelsen dro jeg innover til Lillehammer. Her fikk jeg forespørsel om å prøvekjøre en ny 520d, og om jeg var interessert, skulle de skaffe en 320i cab. Alt virket vel helt til prøvekjøringen, og de måtte se førerkortet. Jeg er 22 år. De tok en kopi av førerkortet som normalt, men da selgeren kom tilbake gav han streng beskjed om at jeg kun fikk prøvekjøre i fem minutter.

Forståelig som det er, ettersom de helt sikkert ikke ønsker 'ungdom' til å kun komme innom for å prøvekjøre biler. Etter denne prøveturen ønsket jeg videre informasjon om ønsket bil, og han skulle kontakte meg med tilbud.

Dette var i sommer, og jeg har ikke fått høre noen ting.

Deretter måtte jeg hendvende meg til Gjøvik. De var veldig positive, og var meget behjelpelige med å finne frem pris på nye biler, og komme med forslag til ekstrautstyr. Etter en god prat ønsket de å legge meg inn i systemet med fødselsnummer og telefonnummer. Jeg gir høflig min informasjon til de, og de skulle kontakte meg med et godt tilbud på ny bil.

De tok heller ingen kontakt etter denne samtalen.

Er det slik at vi som kjøpere må presse selgerene til å gjøre jobben sin? Dette synes jeg er vanvittig dårlig service! Av prinsipp ønsker jeg ikke å kjøpe bil hos disse forhandlerene, og beklagligvis må jeg prøve å dra innover til Oslo for å handle bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dårlig service ja. : o Spørs om du ikke må ta turen innover til Oslo. Selv om det egentlig ikke burde være sånn. Jeg kan anbefale Stenshagen bil Oslo ( drammensveien 213 ) Og Bavaria autozentrum Økernveien 99. Meget hyggelige folk der som lytter til det du som kunde sier. Kjøpte selv (brukt)bil på stenshagen i Oslo.

Lykke til med bilkjøp ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en behandling da. De går jo glipp av en del penger når de fremstår slik. Jeg klarer ikke se for meg hvorfor en 22 åring som ønsker å handle ny bil skal bli behandlet slik. Kanskje vedkommende (blir jo egentlig et flertall i dette tilfellet) har hatt veldig dårlig erfaring med yngre kunder og banker og kreditt og ungdom med dårlig økonomi hva vet jeg, men de aner jo hvordan økonomien din er og kan ikke bare avfeie deg som potensiell kjøper uten videre og kun dømme deg etter alder.

Jeg tviler på du vil møte på samme problemer i Oslo. Jeg har ihvertfall aldri hørt om noe slikt her nede at kunder blir oversett og får en kald skulder.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Det blir en tur nedover til Oslo i morgen, så får se hvordan det går der :-)

Kan bare legge til ved at jeg også nevnte at jeg ønsket å kjøpe ny bil innen èn månede. Så dette burde jo være en liten overbevisning om at jeg faktisk er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpløs oppførsel av de forhandlerne. Hadde jeg opplevd lignende, hadde jeg personlig kontaktet daglig leder og fortalt hvordan kunder blir behandlet av selgerne deres. Hvis det ikke blir tatt på alvor, er det rett til media. Jeg har nemlig en følelse av at enkelte forhandlere er så høy på det faktum at de selger BMW, at de ikke gidder å behandle kundene sine skikkelig. De går tydeligvis ut fra at folk kjøper bilene uansett, så de ser ikke poenget i å anstrenge seg for å gi god service. Vi har nemlig en slik forhandler her i Trondheim :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale Bavaria på Økern:) Kun positiv erfaring med de. Jeg er like gammel som deg og ble godt behandlet ifjor når jeg var innom på utkikk etter bil i prisklassen 250-300 000,-. Virker som forhandlerne utenfor Oslo ikke forstår at unge mennesker kan være likvide nok til å kjøpe en bil opp mot 300 000,-, noe som er bare tull. Er nok av unge mennesker som kan kjøpe bil, enten pga. hardt arbeide eller på grunn av foreldrene :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexos: Nettopp, jeg tror nøyaktig det er problemet. De tar de unge ikke seriøst i det heletatt. Greit nok med ungdom som kommer inn bare for å titte, men når man indirekte sier man skal kjøpe bil, da burde ihvertfall ringe en liten bjelle om at de kan få et salg.

Som sagt, det blir en Oslo-tur i morgen, så får se om jeg rekker å dra innom Økern og! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forskjell på en god selger og en formidler. be om å få et tilbud der og da. det er først og fremst bare et tilbud.

når det gjelder å kjøpe bil så er det skjelden vi unge har så mye penger på konto, men finansiering som jeg selv har gjort er jo ikke noe problem med økonomien i orden. og får selgern ja i fra finansieringselskapet så er det jo ikke demses problem heller. de får jo penga sine di... men et lite tips kan være å få et finansieringsbevis. jeg hadde sikkert vert skeptisk jeg å hadde en ungdom kommet innom og vist interesse for en bil til 4-700k men man skal aldrig "skue hunden på håret" det er mange unge med høy likviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal innom nybil-avdeling må du IKKE dra til Stenshagen. De ser bare dumt på deg og later som de gjør andre ting. Spør deg ikke om du tregner hjelp en gang. Dette har skjedd 2 ganger. Ene gangen var det en i familen som skulle ha seg ny x5 og andre gangen en kammerat som skulle ha seg en 1 serie. Stenshagen har tapt rundt 1,2 millioner på dette. Bedre å dra rett til Bavaria Autozentrum, der får du i hvertfall hjelp.

Men derimot bruktbil-avdeling har jeg god erfaring med begge steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er forskjell på en god selger og en formidler. be om å få et tilbud der og da. det er først og fremst bare et tilbud.

Da vil jeg bare nevne at jeg ba om et konkret tilbud på de bilene (320i coupè, 320i cab, 520d). I Lillehammer sa jeg at jeg skulle kjøpe bil så fort jeg bestemte meg for typen. Det vil si at med det mente jeg underforstått at pengene var klare til kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...