halsen89 Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Selger E39`n nå snart.. Skulle hatt meg en billig skrensebil i vinter! Noen som har noen tips? trenger ikke å være bimmer....
jonr- Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 hei! jeg er i samme bås selv.. jeg fant denne linken: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:R ... e_vehicles alt koker jo ned til hvor mange kr du vil legge i bilen.. jeg har veldig lyst på en e30, men syns det blir for dyrt..
halsen89 Skrevet September 25, 2009 Forfatter Skrevet September 25, 2009 Jaa, rundt 10000.- har jeg tenkt å legge i den... Finner ikke noe 320 til den prisen desværre... Men endel volvo da... Men fysj.. volvo...
Martin-D Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Audi 100? Quattro med femmer! Har en slik en selv og skal joggu få kjørt seg i vinter
Hyggmaister Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 e30 eller e36 med firer Spinner lett om det bare er glatt Evt en billig e34, litt mer flåte på isen
Torbjørn H Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 For rundt 10k er vel volvo 740/240 og som nevnt over her Audi 100 Quattro gode vinter-alternativer Volvo 740 f.eks. er jo direkte morsom å kjøre på vinteren, selv med slappeste motoralternativ.
Lars89 Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 E34 eller E36 hvis du skal ha BMW. Fine å sladde med, ikke håpløst umoderne og ikke minst er de forbruksvare... Av andre merker har du Ford Sierra, Mazda 929, Toyota Starlet, Volvo 140/240/740/Amazon. Oplene er blitt for dyre...
a_hansen Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 hvis det ikke må være bmw så er opel omega en fin vinter bil.ellers har du jo scorpio,sierra,rekord,senator. kjøpte meg en omega for en uke siden.trengte bare nye bremse skiver så var den eu godkjent i 2år til.ga 5tussen for den
Inline six Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 MB W123 eller W124 herlig kontrolerbar i breie lange sladder, med 230E har du nokk futt til å ligge brei hele vintern billig er de også. Peugeot 505 er også meget go og kontrolerbar på glatta og de fleste er original med diffbrems/sperre Generelt er det lettere og kontrolere jo lengre akselavstanden blir, selv om E30 og Ascona B er unntak
Jeppe1234 Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Hadde Volvo 360 sist vinter. Det var konge! Edit: Merce w201 eller w124 har jo digg svingradius og bra vektfordeling.
Nytern Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 Henger meg på Opel Omega jeg altså.. Handla meg en selv, gleder meg til vinteren! De er billige siden de er så SYKT stygge. Det er ihvertfall min teori Min har 2l 8v, går veldig billig. 115hk elns..
Werther Skrevet September 25, 2009 Skrevet September 25, 2009 E36, E34 og W124 er helt klart mest mulig bil for pengene. Disse er verken fugl eller fisk på bruktmarkedet nå, så de får man jo for småpenger. Opel er søppel stort sett, så blir sikkert mer skruing enn sladding. Volvo har sjarm og kvalitet, men ser jo ikke ut. Dessuten gir de ikke kjøreglede på tørr vei, og har mindre fin lyd. Vi må ikke glemme Ford Scorpio heller, man får fine facelift-eksemplarer for ingenting, og dette er solide biler. Skal man kjøre Sierra mener jeg man burde kjøpe en av de siste årgangene med utstyr. De eldre årgangene er veldig utdaterte. 929 er sjeldent, spesielt HC (post -87), dyre men skuddsikre.
Bmweee Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 Sierra og volvo er vel en sikker vinner kver vinter:) Handla nettopp en sierra 2 liter is til 4500,- Eu ok til 2011!! kjempefornøyd Tilogmed holdt årlige servic osv helt fram til nå Den er blitt hvit og skal etterkvert få røde skvettlapper, dieselpotte, også fundere eg på å lage lyspod..
Nytern Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 E36, E34 og W124 er helt klart mest mulig bil for pengene. Disse er verken fugl eller fisk på bruktmarkedet nå, så de får man jo for småpenger. Opel er søppel stort sett, så blir sikkert mer skruing enn sladding. Volvo har sjarm og kvalitet, men ser jo ikke ut. Dessuten gir de ikke kjøreglede på tørr vei, og har mindre fin lyd. Vi må ikke glemme Ford Scorpio heller, man får fine facelift-eksemplarer for ingenting, og dette er solide biler. Skal man kjøre Sierra mener jeg man burde kjøpe en av de siste årgangene med utstyr. De eldre årgangene er veldig utdaterte. 929 er sjeldent, spesielt HC (post -87), dyre men skuddsikre. For det første, trådstarter leter etter en bil i best mulig stand med rwd til maks 10 lapper. Finn en E36, E34 eller W124 som er grei til den prisen. For det andre, har du noensinne eid en gammel opel? Det at du presterer å si at Scorpio er godbil mens alt fra Opel er søppel sier litt om hvor forutinntatt du er. Det er ok med meninger, men trådstarter er vel helst ute etter fakta? Jeg har hatt diverse Opel og må si meg fornøyd. De er drittkjedelige men jaggu tåler de en støyt. Prisen er det heller ingenting å si på. Min Omega har 363.000 på telleren, jeg har komplett servicehistorikk som viser at bilen har gått feilfritt med unntak av servicekostnader til dags dato. Det å si at noe er søppel fordi det rettogslett ikke faller i smak blir litt useriøst 929 er konge vinterbiler, jeg har hatt hele 4 929'er og de sviktet meg ikke en eneste gang. Problemet der er dyre deler (vanskelig å finne 929 på høggern) og noe slapp motorisering. Ikke bare det, de er glad i bensin og. Samme med Volvo. Handla meg en 240 i sommer som jeg tenkte bruke som vinterbil. Den ble fort solgt når jeg rettogslett ikke klarte komme under 1.2l på mila uansett hvordan jeg kjørte. Skikkelig gøy med en bil som går som ei bøtte møkk og samtidig presterer drikke 2x det bmw'en min drikker. Sålenge en bil er greit vedlikeholdt er en egentlig rimelig safe uansett, for 10 lapper ender en uansett ikke opp med et glis. Jeg vet, har hatt over 30 biler på noen år. Ja, en kan finne en mystisk billig bmw og koste på den all dritten som trengs gjennom vinteren, men det er ikke greia her. Trådstarter vil ha det gøy, da er greia å finne en bil med bakhjulstrekk som _IKKE_ er attraktiv for ungdom flest. De fleste som selger billig bakhjulstrekker på høsten vet at det i denne perioden faktisk er selgers marked. Nei, finn deg en pensjonistkjørt stygg bakhjulstrekker som ikke heeeeeelt har slått ann hos ungdom flest og ha det gøy. Greia er ikke hva emblemet i grillen er, det er å ligge så bredt som en gliser all winter long
Nytern Skrevet September 26, 2009 Skrevet September 26, 2009 Her er noen av mine vinterbiler de siste årene Mazda 929 Coupè Toyota MR2 MK1 "Ny 929" med gamleofret på tralle hos høggern Mitsubishi Colt Celeste Hjemmemalt 929 E32 og w201 Noe harry s123 Toyota Carina Tilslutt hva som skjer den ENE gangen en ikke prøver å sladde De bilene jeg har hatt det mest gøy med er de som er _minst_ kompliserte. Vakke meninga å kuppe tråden din med masse bilder og drit, ville bare få deg litt i stemninga og gi deg noen forslag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå