halsen89 Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 Diffbrems er nesten et must ja! Men heller sveiset diff, enn åpen diff. Ja faan, må være det ja! Men har enda ikke helt forstått åssen det funker på bila mi, for vis jeg spinner når bilen står i ro, så spinner bare ene hjulet, men vis jeg legger ut rævva i fart, så spinner begge to.. Noen biler må ha andre gir og litt mer fart på hjula for å spinne på begge, har erfart det, men det er på biler uten diffbrems. Begynner innerhjulet å ta over all kraft midt i sladden eller holder den begge hjulene i hjulspinn? Har diffbrems på Volvoen min, den slepper på begge hjula uansett, tørt eller snø Ok, ja i andre gir så spinner den på begge gira.. Nei den spinner like mye på begge ja, kjenne værtfall ut slik, for vis jeg bare kjører i ring i første gir å gir gass så spinner den kun på innerhjulet, men vis jeg kjører i andre gir å clutcher den ut så spinner den på begge hjula... Har vært å kjørt ett par ganger på bane, pleier å ha på noen tynne dekk bak, og er ikke noe problem å drifte og holde driften med den nei..
Nytern Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Fart har mye å si, fart og crappye vinterhjul bak så slipper det meste.. Greia er at en helst vil opprettholde sladd, da er motor eneste løsningen
Torbjørn H Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Det er helt vilt hvor mye morro du klarer å ha med en 316 Hehehe, ja æ sjer den! Men d bli rætt å slætt litt lite motor når man ska kjør skrens i litt fart da! Tullprat! Motor nok i massevis til å holde deg sidelengs i 100 km/t+ hehehe på blank is å sommerdekk så kanskje Kan du kjøre bil?
halsen89 Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 Det er helt vilt hvor mye morro du klarer å ha med en 316 Hehehe, ja æ sjer den! Men d bli rætt å slætt litt lite motor når man ska kjør skrens i litt fart da! Tullprat! Motor nok i massevis til å holde deg sidelengs i 100 km/t+ hehehe på blank is å sommerdekk så kanskje Kan du kjøre bil? har nå lappen værtfall
Torbjørn H Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Trenger ikke 150hk+ for å ligge bredt på vinter vettu.
halsen89 Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 Trenger ikke 150hk+ for å ligge bredt på vinter vettu. nei trenger ikke nei, men ein urgammel e30 316 er jo ikke akuratt noe som river piggene ut av dekket heller da...
S.Arnesen Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Trenger ikke 150hk+ for å ligge bredt på vinter vettu. TRenger såvidt å ha noen hk i det hele tatt... hehe Jo mindre jo bedre i de fleste tilfeller. Mindre sjnags for å trykke til for mye å ødelegge sladden Trenger ikke 150hk+ for å ligge bredt på vinter vettu. nei trenger ikke nei, men ein urgammel e30 316 er jo ikke akuratt noe som river piggene ut av dekket heller da... Det er ihvertfall mye mer enn hva som trengs....
Lars89 Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Hadde E30 316 med kanskje 50 hk på bakhjula vinteren 07/08. Konge vinterbil det. Greit å ikke ha for mye effekt første vinteren
MPowered Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Det er viktigere å ha litt brems på diffen bak, enn å jakte på mye motoreffekt skal du ha det morro =)
Torbjørn H Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Hadde E30 316 med kanskje 50 hk på bakhjula vinteren 07/08. Konge vinterbil det. Greit å ikke ha for mye effekt første vinteren Eller andre, eller tredje, eller fjerde vinteren Har dog E36, men ja, kongebil på vinterstid! Handler mer om balansering enn skyv fra ræva, mange som ikke skjønner det..
halsen89 Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 Hadde E30 316 med kanskje 50 hk på bakhjula vinteren 07/08. Konge vinterbil det. Greit å ikke ha for mye effekt første vinteren Eller andre, eller tredje, eller fjerde vinteren Har dog E36, men ja, kongebil på vinterstid! Handler mer om balansering enn skyv fra ræva, mange som ikke skjønner det.. jaja, vet at du kan ligge bredt med lite hk, men er da tider man ikke kjører på snø også...
NiklasJa Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Man får lagt ut rompa på en framhjulstrekker hvis man har nok fart... Greit at man får lagt ut en bil med lite hk. Men det er utrolig surt når man har litt liten fart og gjerne skulle ha dytta 4 eller 5 gir, gjennom lange svingen som kommer.
knut_olestad Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Finn deg en E34 525i, de er fine å kontrollere, nok av skyv, og de er ikke så ille prisa heller.
halsen89 Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 Man får lagt ut rompa på en framhjulstrekker hvis man har nok fart...Greit at man får lagt ut en bil med lite hk. Men det er utrolig surt når man har litt liten fart og gjerne skulle ha dytta 4 eller 5 gir, gjennom lange svingen som kommer. JA! Riktig!
Torbjørn H Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Hehe, nå synes jeg du begynner å bli kravstor Du sier jo nå at du vil ha en bil som skyver deg sidelengs gjennom svingene på 4. og 5. gir på tørr asfalt... Du sku hatt deg en tur på en stor glattkjøringsbane med en 100 hk bakhjulstrekker. Tror du hadde blitt overrasket! Men jeg støtter Knuts forslag litt over her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå