Gå til innhold

Den STORE VINTERBILtråden.

rolfi
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

DIRAVI gikk vel også ut med faceliften?

Det er helt korrekt og dermed er de beste XM´ene mer korrekt uten DIRAVI... ikke at jeg tror at det er så dumt når alt kommer til alt. Både 2,1 og 2,5 liter dieselmotorene er forøvrig fine konstruksjoner. Jeg kjøpte en helt ny Peugeot 406 2,1 TD stasjonsvogn med alt utstyr i 1998 (altså med den samme motoren som også fantes i XM) og den fungerte 100% for meg i knapt 90000 Km før jeg solgte den. Det var faktisk morsomt å ha en "moderne" dieselmotor i 1998... dieselen kostet 3,80 kroner pr. liter og mellomakselerasjonene var av en annen verden i forhold til andre alminnelige biler. Min svoger har stadig sin Peugeot 406 2,1 TD sedan fra det samme året... ca. 515000 Km har den kjørt med den samme motoren, turboen og gearkassen. Bilen kjøres daglig 40-50 Km og den går som den skal. Spørsmålet er om jeg kan forvente det samme av min nåværende 2003 E46 318d Touring med litt over 230000 Km på telleren?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har alle Xm denne styringen? Jeg kjørte en med liten motor, vil tro det somsagt var en 2liter.. Den kan jeg ikke huske at var slik på rattet.

Nei... det ble også solgt XM modeller uten Hydractive fjæringen og disse har ikke DIRAVI styringen... primært de mindre motoriserte modellene. Jeg liker Citroën XM og kunne egentlig godt tenke meg en 3.0 i V6 24V sedan fom. 1993 med absolutt alt utsyr.

En sånn vil jeg også ha! Ordentlig stasbil er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...