Bare_egil Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 sommer bil: Vinter bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 DIRAVI gikk vel også ut med faceliften? Det er helt korrekt og dermed er de beste XM´ene mer korrekt uten DIRAVI... ikke at jeg tror at det er så dumt når alt kommer til alt. Både 2,1 og 2,5 liter dieselmotorene er forøvrig fine konstruksjoner. Jeg kjøpte en helt ny Peugeot 406 2,1 TD stasjonsvogn med alt utstyr i 1998 (altså med den samme motoren som også fantes i XM) og den fungerte 100% for meg i knapt 90000 Km før jeg solgte den. Det var faktisk morsomt å ha en "moderne" dieselmotor i 1998... dieselen kostet 3,80 kroner pr. liter og mellomakselerasjonene var av en annen verden i forhold til andre alminnelige biler. Min svoger har stadig sin Peugeot 406 2,1 TD sedan fra det samme året... ca. 515000 Km har den kjørt med den samme motoren, turboen og gearkassen. Bilen kjøres daglig 40-50 Km og den går som den skal. Spørsmålet er om jeg kan forvente det samme av min nåværende 2003 E46 318d Touring med litt over 230000 Km på telleren?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Wilhelm Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 Men har alle Xm denne styringen? Jeg kjørte en med liten motor, vil tro det somsagt var en 2liter.. Den kan jeg ikke huske at var slik på rattet. Nei... det ble også solgt XM modeller uten Hydractive fjæringen og disse har ikke DIRAVI styringen... primært de mindre motoriserte modellene. Jeg liker Citroën XM og kunne egentlig godt tenke meg en 3.0 i V6 24V sedan fom. 1993 med absolutt alt utsyr. En sånn vil jeg også ha! Ordentlig stasbil er det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. Gunstad Skrevet November 5, 2009 Share Skrevet November 5, 2009 Er vel som å banne i kjerka å si at E38'en egentlig er min vinterbil] Neh, E38 er helårsbil. Spesielt når man har en ordentlig sportsbil stående. haha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andrE36as Skrevet November 6, 2009 Share Skrevet November 6, 2009 hadde egentlig e34 touring som vinterbil men den blir muligens bytta ut med s4 nå *kremt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå