Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dagen jeg henta bilen etter lakk måtte blikket gå over parkeringsplassen 2 ganger før jeg så bilen,

haha kjente den ikke igjen :P

Problemet var at det regnte så veldig, og siden mesteparten av lister osv. var av så lakk jo bilen som en sil.

Noe som førte til at bildene ikke ble så bra, men når vannet legger seg i dråper på bilen så betyr det som regel at underlaget er bra :)

Fikk skrudd på det meste i en sidegarasje ved verkstedet.

2012-09-25-377.jpg

2012-09-25-381.jpg

2012-09-25-382.jpg

2012-09-25-376.jpg

Skrevet

Tilbake på lakk-verkstedet for å polere vekk noen få støvkorn.

2012-10-23-406.jpg

Oppfriskning og lakking av lister

IMG_6277.jpg

IMG_6279.jpg

2012-11-05-442.jpg

IMG_6295.jpg

Skrevet
  thundercunt skrev:
Å steike, du var så langt! Hehe

Trodde du skulle få den lakkert nå snart.

Ser jo kanon ut dette. Gratulerer :D

Hehe, jo takk :)

Har ruget lenge på de bildene nå ja :P

  thundercunt skrev:
Tråden min er avsluttet! Skal selge bilen og kjøpe E60.

Du kan ta en titt nederst i salgstråden hvis du vil se bilder etter polering:

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=40&t=250375&p=2696530#p2696530

Dæven, skal si det ble bra! Lykke til med salget! Kjøper får seg et prakteksemplar her.

Bare å få opp ny tråd med E60'en når du får den :)

Skrevet

Ja, det blir vel noe av det første jeg gjør når jeg går ut av nye bilen.

Håpte jeg skulle ha den utenfor huset til nå, men alt går ikke alltid etter planen. Ser ut som jeg må holde ut til mars. Men men, en måned fra eller til, samme resultat :D

Kommer nok til å sende neste bilen rett til polering hos samme fyren :D

Står 4-5 dager på auto spa, og kommer hjem som fabrikkny eller bedre.

Skrevet
  thundercunt skrev:
Ja, det blir vel noe av det første jeg gjør når jeg går ut av nye bilen.

Håpte jeg skulle ha den utenfor huset til nå, men alt går ikke alltid etter planen. Ser ut som jeg må holde ut til mars. Men men, en måned fra eller til, samme resultat :D

Kommer nok til å sende neste bilen rett til polering hos samme fyren :D

Står 4-5 dager på auto spa, og kommer hjem som fabrikkny eller bedre.

Høres bra ut :)

Er det her man bruker denne??

txoxennbxb0fqkgwteyj.png

:P

  • 10 months later...
Skrevet

Nå har jeg hatt en lang pause fra bimmers pga. skole, men nå i juleferien er planene igang.

 

Kort fortalt,

- bytte begge fremre bærearmer til forsterket meyle.

- bytte komplette endeledd begge sider.

- Vanos reparasjon, toppdeksel lakkering.

- Bytte speedvaier.

- Bytte simmering i motoren ut mot girkassen, bytter da i samme sleng clutch.

- Shortshift (originale fra z3) + nye foringer, klips osv.

- Bytte opphengsfeste/foringer til girkasse, hardy og opphengslager for mellomaksel.

- Flytte Headunit bak hanskerom, plassere cd-spiller-mekanisme + dvd-spiller fra carputer i hanskerom og frontpanelet i det originale oppbevaringrommet under OBC-en.

 

Hardy-koblingen var helt gåen igjen, etter kun 2 års bruk...

Dårlig kvalitet?, Det ser ut som oppheng for motor, girkasse og mellomaksel er ok, men bytter for sikkerhetskyld, samtidig med at jeg nå kjøper OEM Hardy i stedet for den uoriginale KOED seller.

 

Noen som har noen ide om hva som kan føre til dette? noe annet jeg kan sjekke? Alle foringer i bakakselen er byttet...

 

Tar gjerne imot smarte tips ang. jobbene over.

 

Bilder fra tidligere i høst og nye kommer så fort jeg får lagt dem over fra kamera.

Skrevet
  På 23.12.2013 den 21.57, Andy520iA skrev:

Wow denne har jeg ikke fått med meg. Så nydelig ut:) Får sette meg ned og lese fra starten av tråden jeg nå :)

Jo takk :-)

Skrevet

Da var bærearmene og endeleddene lakkert og montert.

Ett av stab-linkene til stab.staget var løsnet, mulig pga. vibrasjon og at boltehullet var for stor, satt inn en liten messingføring for å presse kula bedre til staget.

 

Under demonteringen av eksosen, klarte jeg å knekke to bolter i manifolden.

Fikk hjelp av min far til å sveise på noen muttere, men boltene satt i syv stein, endte med at de måtte kappes og borres.

(Ser gang på gang ulempen ved å ikke ha en blåselampe).

Har nå montert nye bolter med muttere i hver ende, slik at de blir lettere å få ut neste gang.

 

Nye deler er bestilt inn, men pga. jula blir det nok litt forsinkelser.

Planen er å få gjort ferdig vanos reparasjonen før resten av delene kommer.

Samt bytte noen vakumslanger og pakninger i innsuget.

 

Skal også ha ut starteren for å gjøre den ren og smøre den opp.

Har hat problemer med at den henger seg opp.

 

bilder kommer etterhvert.

Skrevet

Nå har jeg fått demontert den gamle giroverføringa.
"klips-splinten" for øverste feste i girkassen klarte jeg og knekke, gummibelgen ved skifteren smuldret i stykker i det jeg tok den ut.

Fant også ut at gummiforingen for mekanismen i bakkant var i dårlig forfatning.

 

Nye bestilt hos Bavaria Kristiansand.

 

Fått ut innsugsmanifold og radiator-vifta.

 

Planen i dag er å få montert ny gassvaier, ta ut dårlige vakumslanger og demontere toppdekselet.

Skrevet

Anbefaler å få dreid evt kjøpt nylonforing i fremre festet til opphenget til girvelgern når du har det nede. Originalt er det gummi, og den flexer som juling selv om den er ny. Nylon/plast gir mye  mere følelse og mindre dødgang i hele opplegget uten noen bivirkninger.

Skrevet

Bra tips :)

 

Kjekt å se litt liv her igjen!

Det festet på giroverføringen, husker jeg at jeg også klarte å knekke. Haha. Første gangen jeg skulle ned med en kasse for å bytte clutch på E36 328i. Men jeg sveiste det bare sammen igjen.

Skrevet
  På 27.12.2013 den 15.17, Håskjold skrev:

Anbefaler å få dreid evt kjøpt nylonforing i fremre festet til opphenget til girvelgern når du har det nede. Originalt er det gummi, og den flexer som juling selv om den er ny. Nylon/plast gir mye  mere følelse og mindre dødgang i hele opplegget uten noen bivirkninger.

Takk for tipset :) Det tror jeg faktisk jeg må få til ja, får ta meg en tur på google å sjekke litt rundt.

 

  På 27.12.2013 den 16.26, Thundercoil skrev:

Bra tips :)

 

Kjekt å se litt liv her igjen!

Det festet på giroverføringen, husker jeg at jeg også klarte å knekke. Haha. Første gangen jeg skulle ned med en kasse for å bytte clutch på E36 328i. Men jeg sveiste det bare sammen igjen.

Så bra, ja det har vært stille en god stund nå, men planene har ikke blitt mindre av den grunn, tvertimot. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...