Gå til innhold

Vurderer bilkjøp, meninger?


Clerion
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte å slenge ut litt tanker om en bil jeg vurderer (skal) å kjøpe.

Litt om bilen:

Bmw E36 320i sedan

Km: 178 000

Motor: M52

Modell: 1996

Utstyr: Nakkestøtter, Antispinn, el vinduer og el takluke, mtech front og difusor bak

Nylakkert i fjor sommer, men noe rust har kommet tilbake under bakluka.

Bærekule foran venstre, sliten

Mangler tåkelykter pga steinsprut i ene

Girkula er løs

Mangler emblem på rattet (pirk)

Ene dørtrekket er løst

Dårlig lys i instrumentpanel (Km-tellerdisplayet)

Mangler ene støtlista bak, høyre

Prisen er 65 lapper, er det en realistisk pris, før noe av det er ordnet?

Ikke at jeg syns prisen er ille, men ville høre litt.

Vurderer sterkt bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er den nylakka er den jo bra i lakken for det meste. men litt skummelt at det har begynt å ruste allerede. Kan tyde på at det ikke er gjort 100% grunnarbeid, så er stor fare for rust flere steder.

Tåkelykter er ikke dyrt, girkula kan limes, emblem til ratt koster ikke mye på ebay, lister koster heller ikke så mye om du kjøper brukt. Angående instrumentpanelet lurer jeg på om det ikke finnes en DIY for rep av dårlige dioder (antar det er dette?)

Legger du ut litt bilder blir det med en gang lettere å vurdere prisen på bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Om man skal se bort i fra at den er "nylakkert" så ville vel rundt 40-45k vært realistisk for en slik bil? Da med de "feil" som helt sikkert har ført til at den har blitt lakkert opp igjen..

Men om den er verdt de ekstra 15-20k om grunnarbeidet er av en slik kvalitet at det all rusten kommer tilbake vet jeg ikke..

Er det selger som har fått den lakkert? Hadde jo vært nyttig å vite hvilke deler som var rustet tidligere..

Ellers ser jo både bilen og annonsen ryddig og grei ut!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var matt og jævli, samt at selger monterte bla mtech front. Derfor lakkeringen.

Bilen er dritbra for rust ellers, ikke vært vinterkjørt før 2003 mener jeg han sa.

Tror også den har blitt påkjørt eller om han hadde kjørt på noe, husker ikke riktig, men bytta skjermen og frontlykta er litt ripete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har 300 på teller`n =p

Tror heller at jeg ville hatt en god E36 enn en veldig rimelig E46.. Ikke er de så pene orginalt heller igrunn..

Om det er den eneste rusten så er det jo veldig bra! Er jo fort gjort å skru av fangeren og lakkere den listen om du skal fikse det..

Men syntes fortsatt at den skulle vært noen tusen ned i pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har 300 på teller`n =p

Tror heller at jeg ville hatt en god E36 enn en veldig rimelig E46.. Ikke er de så pene orginalt heller igrunn..

Om det er den eneste rusten så er det jo veldig bra! Er jo fort gjort å skru av fangeren og lakkere den listen om du skal fikse det..

Men syntes fortsatt at den skulle vært noen tusen ned i pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Om man skal se bort i fra at den er "nylakkert" så ville vel rundt 40-45k vært realistisk for en slik bil? Da med de "feil" som helt sikkert har ført til at den har blitt lakkert opp igjen..

Men om den er verdt de ekstra 15-20k om grunnarbeidet er av en slik kvalitet at det all rusten kommer tilbake vet jeg ikke..

Er det selger som har fått den lakkert? Hadde jo vært nyttig å vite hvilke deler som var rustet tidligere..

Ellers ser jo både bilen og annonsen ryddig og grei ut!:)

Jeg vil gjerne se den bilen som er tilnermek lik stand som min, og koster 40-45 lapper. Det ville i såtilfellet vært et røverkjøp ;)

Grunnet lakkering på bilen er fordi den hadde gått et år i tyskland og vart vasket i dårlige vaskehaller med børster, så den var full av vaskeriper. Har også bilder av bilen før lakk, og man kan se at det ikke finnes rust :)

Bilen vil bli lagt ut på finn for 75 000 til uka, og der vil den bli solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...