Gå til innhold

Vurderer bilkjøp, meninger?


Clerion
 Share

Anbefalte innlegg

Og til deg fredrik, hva er livsfarlig med E36 320i nå da? ettersom man må "vite hva man går til" ?

klar over at E90 318 sikkert er en drøm, men jeg har ikke 300 000 til bruktbil, så da er heller E36 ett godt alternativ for meg, skal ha vinterbil og sommeravlastning til e30`n så klarer meg nok.

Synd det er herlige biler, utrolig deilig å kjøre. Hadde E36 318i før som jeg solgte, har angret på det siden januar. Så nå blir det godt å få igjen E36

Det viktigste er at du er fornøyd... mitt poeng handlet egentlig mest om den generelt alt for høye prisen på en gammel bilmodell. Det er interessant å drøfte hvorfor spesielt E36 modeller er så kostbare som de er og jeg tror at det først og fremst handler om at de er oppskrytt i bestemte miljøer.

Jeg sammenlignet E36 320i med E90 318i/318d for å vise hvor "alminnelig" E36 320i er nå i 2009 når det gjelder fartsressurser. Jeg kunne egentlig like gjerne ha trukket frem f.eks Mercedes-Benz 180K eller en tilsvarende Audi. Poenget her er at E36 320i aldri har vært en hurtig bilmodell... selv min gamle Porsche 924 fra 1977 klarte 0-100 Km/t på 9,9 sekunder. Derfor forstår jeg ikke hvorfor prisen på E36 320i er så høy som den er... hva er spesielt med den modellen utover at den har en slapp og lite økonomisk rekkesekser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor skulle jeg ville ha automat? Vil ha kjøreglede jeg =p

Heller E36 enn E39.

Etter min mening er E39 noe av det mindre pene Bmw har laget. Så det er nok en bil jeg aldri kommer til å ville betale noe for.

Kjørekomforten i E36 er ikke akkurat dårlig, kjørte Rena-Bardufoss jeg med min. 20 timer i strekk i bil.

Det gikk dritbra (=

Til sammenlikning klarer jeg maks 2 timer i samboer`n sin Renault Laguna før ræva er missfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg ville ha automat? Vil ha kjøreglede jeg =p

Heller E36 enn E39.

Etter min mening er E39 noe av det mindre pene Bmw har laget. Så det er nok en bil jeg aldri kommer til å ville betale noe for.

Kjørekomforten i E36 er ikke akkurat dårlig, kjørte Rena-Bardufoss jeg med min. 20 timer i strekk i bil.

Det gikk dritbra (=

Til sammenlikning klarer jeg maks 2 timer i samboer`n sin Renault Laguna før ræva er missfornøyd.

du kan likevel ikke sammenligne kjørekomforten i en E36 og en E39. blir som å sammenligne Hest og kjerre med noe firhjult noe...

og en E36 begynner å se svært gammel ut inni + utenpå, mens en E39 fremdeles ser nogenlunde moderne ut. At du synes E39 er en stygg bil gjør nok ikke annet enn å sette deg i svært ensomt selskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er så drastisk forskjell mellom 320 og 325, 328 er derimot en helt annen redskap...!

Jeg er iallefall en av de som først ville prioritert utseende og teknisk stand, før jeg såg på motorstørrelsen..

Her må jeg si meg veldig uenig med deg Superbeetle..

325 er veldig mye sprekere en en 320..

320 er en kurant bil.. Men syns den bruker mye til å gå så dårlig..

Men lykke til med bilkjøp Clerion.. Ville forresten sett nærmere på den 323 om jeg var i fitt tilfelle :)

Selv har jeg en VW polo som vinterbil :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å duskutere smak er vel egentlig en dårlig ide, og blir stort sett bare masse forskjellige meninger :P

Men kan nå ytre min mening når vi først er inne på temaet også..hehe 8)

Kunne ikke tenkt meg en e36 i det hele tatt, syns de er unektelig Kebab og det liker jeg ikke. Så må si meg enig med "Erebus" her, e39 er av et helt annet kaliber :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt drøyt å ta opp lån for å finansiere en så gammel bil??

Blir fort endel penger å ta rusta og lakkere opp uten at det synes.., Og når bilen er såpass gammel kommer vel egentlig ting å ryke en etter en, desverre.. Og med lån i tillegg..??? jaja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er spesielt er karosseriet (= Ett av de peneste 3-seriekarosseriene.

Hva den gjør 0-100 på bør vel strengt talt ikke ha noe med prisen å gjøre i det heletatt =p

Jeg er ikke så alt for imponert over E36 karosseriet idag sett med 2009 briller (spesielt Touring og Compact holder seg dårlig), men E36 Cab med hardtop er et unntak. Bagasjelokket ligger rett og lavere enn på sedanen... og det får hele bilen til å virke lavere og mer agressiv.

Objektivt har 0-100 Km/t tider selvfølgelig intet med prisen å gjøre, men jeg tror at mange unge ønsker seg en E36 320i nettopp fordi det idag er en av de billigere måtene å skaffe seg en rekkesekser på. Med en effektpotte får de den rette lyden (og ikke minst mye av den) og da kan man jo også drømme om at det går fort... :wink:

By the way... en 1996 E39 523i med manuell gearkasse går ganske brukbart... 0-100 Km/t på 8,5 sekunder og en topphastighet på 228 Km/t er relativt bra selv i 2009. Disse bilene koster ikke stort idag og gir utvilsomt mye bil for pengene hvis de er godt vedlikeholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at noen kjøper en E36 320 når du får 1999 520i stasjonsvogn med Automat, skinn, sportseter osv til knappe 5000-10.000 mer er for meg en gåte...

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19125204

denne feks....

er jo som natt og dag...men for all del, E36 eiere får ha meg unnskyldt...

Nå skal ikke jeg snakke for andre, men jeg personlig synes at en stv. lik den du linker til er alt, alt for traust og kjedelig til at jeg vil bruke tid og penger på den. Den er ikke fin for 5 øre uten M-styling(kaaaanskje kan den bli det med den riktig farga, noe som denne absolutt ikke har).

I tillegg, jeg tviler på at Clerion har særlig bruk for stv. da han tydeligvis har eid små(les: 3-serie) biler tidligere.

Grattis med flott bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkars gutten, hvorfor ikke gratulere han med en nydelig bil istedenfor å pøse ut om hva han KUNNE kjøpt?

Som tidligere nevnt er det viktigst at Clerion er tilfreds, men han ba om andres meninger og dette er et diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...