Gå til innhold

Ryggesensor


hmyraune
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Monterte nylig avtagbart hengerfeste på min E39 touring. Og da jeg skulle ta av fangeren kom jeg til å rive av en av de små ledningene til en PDC sensor, så jeg loddet den. Deretter fulgte jeg alle instruksjonene som fulgte med.

Problemet oppsto når jeg skulle rygge bilen ut av garasjen der jeg monterte det. PDC høytaleren gir bare fra seg en lang høy vedvarende pipelyd i ca. 6 sekunder før det blir helt stille, og PDC-en ikke fungerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blås i hele ohminingen av sensorene til å begynne med og gjør heller dette...;

Sett på tenningen og bilen i revers (manuell), evnt la motoren gå og sett bilen i revers og dra på brekket max slik at du er sikker på at bilen står (eller få en kamerat til å holde bremsen inne hvis du synes dette høres skummelt ut).

Gå bak bilen og kjenn forsiktig på hver enkelt sensor med fingeren. Kjenner du viberasjoner/tikking virker sensoren. Kjenner du ingenting er den død.

Ern'te vanskeligere enn det.

Hvis det nå viser seg at en av sensorene er død er feilen vanligvis selve sensoren eller kabelen til den sensoren. Er det flere som ikke virker er det gjerne noe mer galt, og da kan finne igjen ohme-tingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kabelen ble da revet av ja, eller den ble klippet av.

Det du gjør er å ta av kontakten på PDC boksen, stikk en binders i en kontakt, som er en ledning, og demonter en sensor og dens kabler, mål deretter i hver sin ende av hver eneste kabel på alle sensorer, da vil du få vite om kablene er OK eller ikke.

Er det noen defekte kabler, så er bruddet bak fanger, er alt i orden med kabler.

Ja, da har du et sensor problem. Bytt ut den sensor som ikke tikker, når bilen står i revers, med tenningen på ACC.

Når du måler kablene så bruker du ohm på ditt multimeter.

EDIT: Andreas1 var før meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...