jensemann23 Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19202918 Hva tror dere om denne vs versjonen med aut. kasse? Denne her er vel ganske skuddsikker med tanke på holdbarhet og chip?
Tore Diesel Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Har ikke hørt om noen som har tatt knekken på manuellkasser med denne motoren nei
jensemann23 Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 høres bra ut. da tror jeg endelig jeg har funnet et eksemplar som er vedrt å se på hvertfall..
bmw-mads Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 muttern har automat, den har godt 260 tusen. ikke hatt noe problemer med automat kassa : ) og bilen blir BRUKT ^^,
jensemann23 Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 den var solgt:( Eneste i norge til salgs...! Hvordan er det å bytte ut aut kassa med en manuell?
Mons1 Skrevet September 30, 2009 Skrevet September 30, 2009 Høres kanskje litt dumt, men hva med en 520d ? Selv om motoren er mindre av størrelse er det nesten ingen forskjell på effekt og moment. Men 520d drikker kanskje 2dl mindre på mila, billigere service og så får du manuell RS den var solgt:( Eneste i norge til salgs...!Hvordan er det å bytte ut aut kassa med en manuell?
jensemann23 Skrevet September 30, 2009 Forfatter Skrevet September 30, 2009 ja, f.eks denne 2003 modellen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19235948 Men hvorfor har den 136 hk, og ikke 150? e46 kom jo med 150 hk mye tidligere.. Hadde 5 serien fortsatt den gamle dieselmotoren etter 2002?
Otis Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Mons1 har et poeng, men det største ankepunktet mot en 520d er jo at det er en R4 og ikke R6. Vesentlig forskjell på lyden. Men de positive er jo at det ikke koster så ekstremt mye mer for en 520d enda den er opptil 5 år nyere!
Gjest Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 tds med automat er grusomt.. opplevelsen av motoren går fra å være en "ok sprek morsom diesel" til å bli "treig og trøtt".. og ja, aut kassene havarer en del.. det gjør ikke manuell.. jeg ville nok ikke anbefalt en 520d fremfor tds sånn automatisk.. tds motoren er litt spreker, men det er ikke det som er avgjørende, det er kjørbarheten. dyrere service på tds? skjønner ikke hvordan det går an.. og jeg har tatt service noen gang er på dette..
bmw-mads Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 automat havarer ikke : D har en 525 95mod. gått 260 tusen++ og er i 100% stand den! : )
jensemann23 Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 automat havarer ikke : Dhar en 525 95mod. gått 260 tusen++ og er i 100% stand den! : ) Jo, de havarerer.. de er jo beryktet for det..
hillmar Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Beryktet er kanskje å ta i litt, men ja, de ryker oftere enn manuell(som så godt som aldri ryker). Men det finnes mange av disse kassene som har gått mange 100k uten problemer... Uansett så er det ditt valg, og hvis du vurderer manuel så har du kanskje en kjørestil som utsetter kassa for mer påkjenning enn feks. jeg har som stortsett kjører rolig og ikke kunne tenke meg manuelt gir i en sånn type bil...
Gjest Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 bmw-mads, så fint at din holder da!! det endrer ikke på det faktum at jo de ryker. får se hvor lenge den holder.. nesten så jeg får lyst å sette penger på at den ikke passerer 300... det er vanlig at tds med automat havarer mellom 210 og 280..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå