Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres kanskje litt dumt, men hva med en 520d ?

Selv om motoren er mindre av størrelse er det nesten ingen forskjell på effekt og moment. Men 520d drikker kanskje 2dl mindre på mila, billigere service og så får du manuell :-)

RS

den var solgt:( Eneste i norge til salgs...!

Hvordan er det å bytte ut aut kassa med en manuell?

Skrevet

Mons1 har et poeng, men det største ankepunktet mot en 520d er jo at det er en R4 og ikke R6. Vesentlig forskjell på lyden.

Men de positive er jo at det ikke koster så ekstremt mye mer for en 520d enda den er opptil 5 år nyere!

Skrevet

tds med automat er grusomt.. opplevelsen av motoren går fra å være en "ok sprek morsom diesel" til å bli "treig og trøtt"..

og ja, aut kassene havarer en del.. det gjør ikke manuell..

jeg ville nok ikke anbefalt en 520d fremfor tds sånn automatisk.. tds motoren er litt spreker, men det er ikke det som er avgjørende, det er kjørbarheten.

dyrere service på tds? skjønner ikke hvordan det går an.. og jeg har tatt service noen gang er på dette..

Skrevet

Beryktet er kanskje å ta i litt, men ja, de ryker oftere enn manuell(som så godt som aldri ryker). Men det finnes mange av disse kassene som har gått mange 100k uten problemer...

Uansett så er det ditt valg, og hvis du vurderer manuel så har du kanskje en kjørestil som utsetter kassa for mer påkjenning enn feks. jeg har som stortsett kjører rolig og ikke kunne tenke meg manuelt gir i en sånn type bil...

Skrevet

bmw-mads, så fint at din holder da!!

det endrer ikke på det faktum at jo de ryker.

får se hvor lenge den holder.. nesten så jeg får lyst å sette penger på at den ikke passerer 300...

det er vanlig at tds med automat havarer mellom 210 og 280..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...