The StigMeister Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Jeg lurer på hva denne knappen er til? Den har 2 funksjoner Når jeg trykker på denne knappen når aircondition er av, så kommer det så mye fukt på frontruta at jeg må stoppe bilen fordi jeg ikke ser en dritt.. Men når AC er på, så fukter den ikke.. Denne knappen er vel til for og tine ned frontruta? Men hvorfor fukter den når AC er av? Den 3. knappen funker når bilen er avslått, dvs at varmeapparatet slås på når knappen trykkes inn.. men står den på hele tiden? og hva er den egentlig til?
DannyRS Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Trykker du 1. gang er det en automatisk modus som aktiverer resirkulering av luft dersom det blir oppdaget co(?) i kùpèen. Trykk to ganger og du har manuelt aktivert resirkulering av lufta i kupèen.
The StigMeister Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 Nr 2 er vel bra for og få ut fukt av kupèen? Men denne brukes vel bare når AC er slått av? For AC pumper jo inn frisk luft hele tiden?
The StigMeister Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 Bilen er importert ifra tyskland, så manualen er jo seff på tysk
mhane Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Knapp 1 har som du sier to innstillinger. 1 automatisk stengning for luft utenfra om den er forurenset, 2 da stenger du selv for luft utenfra og resirkulerer luften inne i bilen. Denne kan også styres fra multifunksjonrattet hvis du har det. Knapp 2 er for å defroste frontruten og aktiverer hos meg også varmetrådene under vindusviskerene. Er det lenge siden du har skiftet kupefilteret ditt? Dette bør byttes ihvertfall hvert andre år etter min mening, slik jeg opplever det virker ikke anlegget helt slik det skal om dette er tilnærmet tett. Gammelt vs nytt:
The StigMeister Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 Har sjekka filteret, og det er like skittent som det du viste på bildet Så da kan det jo være det da.. De 2 filtrene er ikke akkurat billig, men må få kjøpt nytt uansett!
The StigMeister Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 Kosta meg 150 kr på Biltema hvertfall Hvordan er kvaliteten på disse kontra de gamle da? Var billig da!!
mhane Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Har ihvertfall erfaring med dugg problem når disse går tett! Du kan kjøpe 2 forskjellige typer filter, de dyre med kullfilter (de nye på bildet over) eller vanlige uten kullfilter (de gamle på bildet over). Det er stor forskjell på pris.
mhane Skrevet Oktober 1, 2009 Skrevet Oktober 1, 2009 Den siste knappen din er restvarme funksjon. Dvs. du kommer kjørende til feks en ferge og kjører ombord og stopper bilen. Da er det bare å trykke inn knappen og du vil ha varme helt til bilen blir så kald at den ikke klarer å levere mer, da slår anlegget seg av igjen.
The StigMeister Skrevet Oktober 1, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 1, 2009 Den siste knappen din er restvarme funksjon.Dvs. du kommer kjørende til feks en ferge og kjører ombord og stopper bilen. Da er det bare å trykke inn knappen og du vil ha varme helt til bilen blir så kald at den ikke klarer å levere mer, da slår anlegget seg av igjen. Genialt da Takker så mye for all hjelpa!
Vannslangen Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Litt gammel tråd men, den "rest" knappen, den fører kun kald luft inn i min bil. Blir mye fortere kaldt i bilen om jeg aktiverer den enn om jeg bare sitter med alt av. Er det noe pumpe e.l som skal starte samtidig med denne? Alt fungerer prima utenom, så er ikke akkurat det store problemet..
Otis Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Det skal være en liten sirkulasjonspumpe ja, som er montert i motorrommet på venstre siden under luftinntaket sånn ca. Den er DYR.
Ballder Skrevet Mai 3, 2011 Skrevet Mai 3, 2011 Sitter montert sammen med vannventilene som en komplett modul den sirkulasjons motoren. Sitter montert på innerskjerm på venstre side, sånn ca rett ned i fremkant av støtdemper tårnet Oppsøk hoggeren og finn en bil av nyere type som har den samme pumpen/vannventiler som du har. Da slipper du rimelig unna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå