Zitr0 Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Går jo rykter om at folk med piggfritt vil bli bøtelagt i Tromsø Tromsø er jo byen med bakker, men kan ikke helt huske de værsting-isføret. Alle gangene jeg har vært i Tromsø på vinteren, så var det enten snø eller slafs. RS Kjørte piggfritt i Tromsø fjorvinter, og det fungerte utmerket. fikk meg opp overalt og stoppet der jeg sku.Men du er jo selv klar over at du kjører piggfritt, og er det nån få dager i løpet av året der det er speilblank is og ikke minst våt is, så holder jeg meg unna de verste bakkene. Blir piggfritt iår igjen Ja var snakk i det, men tviler på politimester Fyhn får det gjennom. Det er mye snø og slafs, og piggfridekkene fungert jo utmerket på det.
S.Arnesen Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Benytter meg a denne tråden jeg, da jeg ikke ser poenget med å starte en ny tråd for dette lille spørsmålet. Er det noen som har erfaring med Falken Eurowinter HS-437 Har fått ett veldig godt tilbud på ett sett med disse i 195/65-15" så jeg vurderer å gå for de, men hadde vært greit å høre litt erfaringer
Otis Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 I følge det her; http://www.testberichte.de/test/produkt ... 84535.html Så er det IKKE mye å skryte av...
S.Arnesen Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 I følge det her;http://www.testberichte.de/test/produkt ... 84535.html Så er det IKKE mye å skryte av... Jeg titta på den siden istad, men man blir jo helt sprø av å se på slike tester. Har lest en hel haug med tester av det dekket nå, og det er egentlig som med alle andre dekk. Folk har veldig variert erfaring, noen mener det er ett kjempe dekk, og andre mener det er bare dritt....
Sjøbuse Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 aldrig hatt pigger jeg. klarer meg veldig fint uten. kjører skjeldent på blanke isen. og er vel bare der det har noe og si.
Gman Skrevet Oktober 7, 2009 Skrevet Oktober 7, 2009 Har nettopp handla kliss nye Hakka piggfri da dekkene som fulgte bilen er 5 år gamle.Bilen har ikke vært i bruk på vinteren de siste 4 åra.Det er bra mønster i de men de er harde som hockeypucker! Jeg har aldri kjørt BMW på vinteren før så jeg stiller med blanke ark når det gjelder inntrykk av hvordan de fungerer. På de 2 siste bilene jeg har hatt satt det Hakka pigg ,og med 4x4 var de sykt gode.
TJ Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Benytter meg a denne tråden jeg, da jeg ikke ser poenget med å starte en ny tråd for dette lille spørsmålet.Er det noen som har erfaring med Falken Eurowinter HS-437 Har fått ett veldig godt tilbud på ett sett med disse i 195/65-15" så jeg vurderer å gå for de, men hadde vært greit å høre litt erfaringer Jeg har riktignok ikke noen erfaring med Falken Eurowinter, men jeg har kjørt med Falken Espia piggfrie vinterdekk de siste 7 årene. Hvorav de siste 3 vintrene med 235/45-17. Har fungert veldig bra for min del. De har vært veldig myke i gummien, og har faktisk holdt seg myke også. Kanskje ikke så mye verdt siden det ikke er nøyaktig de samme dekkene du har fått tilbud på...
Mister Bimmler Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Falken har jeg sjelden hørt mye bra om... Jf. Wabby sitt innlegg - veldig greit å kunne ta til kontinentet på alpetur. De fleste av oss har i dag både DSC og ABS, mange også diffbrems. Kjører mye til fjells på gamle piggfri Mich X-Ice og har lite å si på framkommelighet.
BreitBau Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 I følge det her;http://www.testberichte.de/test/produkt ... 84535.html Så er det IKKE mye å skryte av... Jeg titta på den siden istad, men man blir jo helt sprø av å se på slike tester. Har lest en hel haug med tester av det dekket nå, og det er egentlig som med alle andre dekk. Folk har veldig variert erfaring, noen mener det er ett kjempe dekk, og andre mener det er bare dritt.... På den annen side.. Hvorfor i ALLE dager legge til vekt en tysk test av dekk? De er jo helt verdiløse under Norske forhold.. Kaldere klima, lengre vintre, hyppigere veksling mellom snø is grus og salt, dårligere veier osv osv.. I år skal jeg btw prøve piggfritt på en E30.. Det kan bli interessant
Kriss11 Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Blir piggfritt på meg. Har prøvd pigger men liker ikke all støyen med den:P
vetu03 Skrevet Oktober 8, 2009 Skrevet Oktober 8, 2009 Nokian Hakkapeliitta 7, de har jo kommet med noe nytt som skal minske støyen fra pigg dekket.. Det kunne jo vært verdt å teste. http://www.nokiantyres.no/dekk-no?id=12 ... 3godRj75kQ
E28 TURBO Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 De som kjører piggfritt er idioter og er ikke glad i barna sine og tar ikke hensyn til andre i trafikken. De er stokkdumme og bør serøst tenke seg om.. Neida! Synes de er greie jeg har piggfritt på mine 735nm og funker brillefint, men er veldig glatte på våt asfalt og mønstret legger seg veldig ved pådrag. Synes piggdekk jevnt over er bedre på asfalt våt og tørr. Er stivere i stammen ,men bråker selvsagt litt mer. Er vel ikke sånn at det ene er dritt og det andre er bra. Tror man stort sett får det man betaler for når det gjelder alle typer dekk. Har pigg på arbeidsbilen som jeg bruker på anlegsplasser ogandre ukrante steder og på den ville jeg ikke byttet de ut. Men flere av gutta i firmaet har piggfritt og kommer vel stort sett fram, men jeg synes bilene blir veldig slingrete og myke med piggfritt, men mer stødig på pigg, snakker da om kjøring på asfalt:-)
NeonMuffler Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 har kjørt piggfritt i alle år og skal gjøre det denne vintern også. pigg er oppskrytt mm det er speilblank IS
Lars R B Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 har kjørt piggfritt i de siste ti åra(bare bakhjulstrekk seff....) og kommer til å fortsette med det. Bor på østlandet og det er jo maks en uke i løpet av vinteren da det er skikkelig isføre. Er jo stort sett snøføre eller bart på hovedveiene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå