Gå til innhold

Bmw e39 EL-Justerbare seter


Faisal
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kan garantere at i min 97modell e39 kan jeg justere setene uten nøkkelen i tenninga...

Og det er ikke lys i knappene. Dette er ikke hensiktsmessig da knappene sitter på siden av setet og du vil aldri klare å se lyset når du sitter i setet.

Er du sikker på at ikke kabelen til varme ligger klart no sted e34_525tds? Uten at jeg vet noe om det så ville jeg tro den ligger i ledningsnettet et sted, og at du bare trenger et ekstra, lite ledningsnett for å dra kabel fram til setet og bryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oki.. my bad.. på e34 er det lys i bryterene til lårstøtte og varme.. det er sikkert ikke likt på e39 når jeg tenker meg om.

anågende kabel så er det godt mulig det ligger klar :) men jeg ser ikke problemet liksom.. er et av to, om det ikke ligger klart så må han trekke kabel. om det ligger klart så er det jo fint :)

jeg har aldri prøvd dette dør greiene på e39/38 men som sagt så på e34 fungerer alt elektrisk (vinduer/takluke etc) uten nøkkel i tenninga. men om du åpner og lukker døra, altså bilen registrer at bilen er "tom" så skrus dette av.

Det trenger jo ikke å være sånn i e38/39 siden det som dere sier ikke er lys. my bad :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! først og fremst vil jeg gjerne takke alle sammen, tusen takk skal dere virkelig ha for å hjulpet meg og jeg har fått mange gode tips av dere tusen takk.

okay, jeg synes det er virker veldig lett, men jeg vil ikke ta noen sjanser på det helt ærlig pga du har en abs snor som går under setene som spenner belte ditt vis du kommer i en ulykke og den vet jeg ikke hvordan jeg skal ta meg av. jeg fikk en beskjed når jeg kjøpte setene at man må være veldig forsiktig med det.

det er derfor jeg ikke har demontert de manuelle setene enda. kan noen av dere som er flinke som kan dette her og tror de kan greie dette hjelpe meg? jeg er villig til å betale. jeg har prøvd å finne den kontakten på koed.no men jeg fant ingen.

lag gjerne en liste av alt jeg trenger til å legge opp lednings nette så skal jeg skaffe alt. også vill jeg nevne tilslutt at jeg har brytere til oppvarmede seter som kan settes inn under klimaanlegget. jeg veldig gjerne koble den også.

jeg håper noen kan hjelpe meg

Faisal 406 25 188

Tusen Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så har du missforstått selgeren av setene eller så tar han rett og slett feil. Den "snora" (vaieren) som går under setet er bare for at høyden på beltet justerer seg når du justerer setet frem og tilbake.

Beltestrammeren sitter i den delen du putter beltespennen ned i, og denne trenger du ikke gjøre no med før du har tatt ut setet, dvs. da er det ikke tilkoblet strøm og det er ingen fare...

Edit: Kontakten finner du på E39--Nye deler--Diverse--El dele, diverse ledningsnett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kabler til varmesetet lå ikke klart i min tyske e39 hvertfall.

men de selger ettermonterigskit komplett hos gs. koster litt over tusenlappen per side om jeg ikke husker feil.

da får man brytere, kabler, instruksjonsbok, sikring osv.

men man kan jo også trikse det til. legg opp fra batteriet til setet, finn styrestrøm en plass og legg til setet (slik at f.eks tenninga må stå på for å få stryresignal) så legger du styrestrømmen på et relee, og monterer samtidig en bryter på selve setet. billig løsning!

såklart ser det bedere ut med originalt men..

her er bilde av noen som har gjort det http://www.bimmerboard.com/forums/posts/7

jeg kan også garantere at det skal være faststrøm på setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

space-ace snakker ikke om det som er i setet, men det som sitter i bilen.

Men siden du har knappene fra før av så trenger du bare kabel, sikring og instruksjonsboka... Ring Gs å hør med dem, de kan sikker både svare på og selge deg det du trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har montert elseter i flere e39,jeg tok strøm fra mittkonsollen,ligger en litt tykk rødgul kabel nede på venstre side foran askebeger,dro en kabel til hver stol fra konsollen og under matta så det ble usynlig,bak kontakten på elstol er det to tykke kabler,rød til 12v og brun til jord,så kobler du strøm til den røde og jorder den brune direkte i stolen,jeg la en kabelstump som jeg skrudde fast i festet til sikkerhetsbeltet,passer ikke kontakten til airbagsystemet så kan du enkelt gjenbruke det som satt på din gamle stol.og nesten viktigst er en 30amp sikring på strømkabelen,justering av stolen skal virke også med tenning av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...