Gå til innhold

tur til ///MBOARD (mai 2010) *les 1.post*


jonr-
 Share

Avreise tidspunkt: hva er mest ønskelig?  

20 stemmer

  1. 1. Avreise tidspunkt: hva er mest ønskelig?

    • Fredag: Mellom 1100-1400
      17
    • Fredag: Mellom 1500-1800
      2
    • spiller ingen rolle da jeg møter opp uansett!
      2


Anbefalte innlegg

ny info:

Vi trenger følgende opplysninger fra hver enkelt deltaker ifbm med kjøringen + opplegget rundt. (både fører og passasjer(er).

Alle påmeldte bes derfor om å sende mail til

mboardnorway2010@gmail.com

med følgende info:

______________________________

bimmersNick:

fullt navn:

adresse:

tlf:

email:

bil + hk:

________________________

Det er nå blitt MAKSANTALL på 30biler. (men meld deg inn i kø, det er alltid noen som vil trekke seg)

23/30 biler p.t (16.02.2010)

DET ER BINDENDE PÅMELDING F.O.M 22.03.2010. AVREISETIDSPUNKTET BLIR FASTSATT I GOD TID FØR DET.

De som ikke har betalt inn depositum innen 05.04.2010, får ikke vært med på kjøringen og opplegget rundt. Info rundt innbetaling sendes ut pr.mail.

(altså: bindende påmelding i god tid før avreise)

______________________________________________________

Det er opprettet en facebookgruppe der kun påmeldte vil få nærmere info.

Dette gjøres for å forebygge at vegvesen og politi skal lage samme spetakkel som de gjør ved hvert eneste gatebil-arrangement.

Ikke at disse to "arrangementene" kan sammenlignes, men dog..

Unødvendig kjedelig å måtte bli vinket inn på en "5-timers-kontroll", på vei til sverige.

http://www.facebook.com/#/group.php?gid=199141854743

Alle som skal være med må melde seg inn i denne gruppen.

Send meg bimmers-PM med ditt facebooknavn ved innmelding.

Send også pm til meg på bimmers for påmelding. Info om bil, etc.

HVA KAN DU VENTE DEG?:

Det er ordnet gratis inngang på flystripen for alle som melder seg på i denne tråden!

Det er også forhandlet seg fram til gode hotellavtaler, og middag, opplegg osv. Alt er enda ikke på plass, men dette blir morsomt!

Her er en liten snutt som beskriver morsomheten.

Det er i utgangspunktet kjøring på en flystripe noen timer inn i sverige. (se vedlagt link til kart).

http://www.youtube.com/watch?v=nyf0IUg4 ... re=related

HVOR GÅR FERDEN?

http://maps.google.com/maps?daddr=Oslo, ... F8&t=h&z=8

DE PÅMELDTE:

sanmiguel - e36 m3

raO - e46 m3

torek - e30 M

niklasja- - e46 ess

dybdahl/// - e39 m5

j_b - e46 m3

jonr - e46 m3

Einar A. - Supra

Tommy H. - Supra

Audun E. -Porsche 911 Turbo

316 - mini cooper S w.tuning

MMtuning - e34 m5 T

m20b25turbo - e30 T

Syvert - e46 m3 CSL

Arotished - e39 m5

m5_klaus - e34 m5

e30-big - E34 V12 T

per kristian e30-big - Audi Urquattro

Ond Racing - Trond - E30 stv V12 TT

thomas_ja - 316 compact T

boost - e46 m3

stokke - e34 T

driv3r - e36 m3

-roger- - e46 m3

///Naitsirk - e39 528 komp.

eza - e46 m3

"co-piloter":

S.Arnesen - NiklasJa

anders87 - ?

e30frelst - ?

clerion

KRAV FOR KJØRING PÅ SELVE FLYSTRIPEN:

- Bilen må kjøres dit for egen maskin. (fNorge-Sverige)

- bilen må gå fortere enn "vanlige biler" (ca 300hk + -)

- kun 1stk passasjer på selve flystripekjøringen

- Mboard er strenge på antall hk og et sted må jo den grensen gå. Nå har jeg presset ned fra 300 til ca 286hk, men alle biler som har under dette får ikke være med, dessverre. De er nok litt for bortskjemt med lave avgifter og mye ferrarier på mboard :P

De påmeldte med under 286hk må få skyss fra hotellet til mboard stripen. Hittil så nekter de å la dere få inngang med egen bil. Da det nærmer seg må vi sjekke hvem som har passasjer og hvem som ikke har, slik at de som har under 286hk får være med på selve flystripen også!

DAGSPROGRAM: (ikke endelig fastsatt. Nærmere info vil dere få via facebookgruppen)

Fredag xx. mai:

avreise fra ca oslo. kl ca 1100-1400.

Selv om turen tar 4-6timer ca, så blir det fort noen kaffepausestopp og 1stk middagsstopp. Så jo tidligere vi kan dra, jo bedre!

lørdag xx.mai: 11-1200 oppmøte på flystripen. Kjøring til ca 1800, avbrutt med 1stk lunsj kl 1400.

Etter dette tenker jeg at vi drar til enten Karlstad eller ôrebro. (ørebro er størst så det heller mest dit).

Mer info kommer.

Søndag xx.mai : avreise etter 12-timers-alko-regelen. :P

Må bare skrive dette.

VIKTIG: Det er selvfølgelig et krav at alle deltagere kjører lovlig på vei til flystripen. Både ifht bil / driftsikkerhet, samt fører / trafikksikkerhet.

f.eks, Om en bil er blitt trimmet med mer hk enn lovlig, så skrues disse hestene ned til originalt, sålenge vi oppholder oss på offentlig vei.

Vi oppfordrer alle til å kjøre "som folk", samt vise hensyn på veien. Toppfarten får du testet på flystripen under lovlige forhold.

Og ettersom denne tråden ligger godt synlig på internett, så kan vi kanskje ta høyde for at politiet/vegvesenet vet at vi kommer. Det er jo ingen umulighet. De har funnet på LANGT dummere ting.

Sålenge vi oppfordrer til lovlig kjøring og folk følger dette, så kan politiet sløse bort så mye ressurser de bare vil. Ingen av oss skal miste lappen denne turen! :)

Vi oppfordrer til å ta med videokamera. Vi kan få laget en HELSIKES morsom film ut av dette. Ta Macgyver-teipen å fiks et oppheng i bilen, så kan du filme litt utsikt og biler mens du kjører :D

Hver enkelt bil er nødt til å ha GPS, slik at bilen finner frem til ankomststed. Om en bil trenger en "5minutter" på rasteplass, er det ikke sikkert de andre vil vente på det.

Og jeg er absolutt ingen kløpper på å arrangere i denne slags sammenheng, så ikke ha for høye forventninger. hehe.. Mitt forrige arrangement var en kolonnekjøring fra Hamar-Gjøvik på lokalt bimmertreff. Tror ikke vi engang klarte å holde følge den lille times turen.. hehe. Så da blir dette fort noe "større".

Om alle tar på seg smilefjeset, så blir nok dette en uforglemmelig tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvordan melder man seg på dette da? Jeg har lenge sett på denne kjøringa. Jeg vil stille med e30n til neste år. Blir det sammkjøring med bimmers folk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...