Gå til innhold

tur til ///MBOARD (mai 2010) *les 1.post*

jonr-
 Share

Avreise tidspunkt: hva er mest ønskelig?  

20 stemmer

1. 1. Avreise tidspunkt: hva er mest ønskelig?

• Fredag: Mellom 1100-1400
      17
    • Fredag: Mellom 1500-1800
      2
    • spiller ingen rolle da jeg møter opp uansett!
      2

Anbefalte innlegg

Om en bil trenger en "5minutter" på rasteplass, er det ikke sikkert de andre vil vente på det.

Øøhh..no offence, men er det så tight tidsskjema altså?

Mulig det bare er meg, men jeg synes nå faktisk at vi skal sørge for at alle kjører- og ankommer i følge med hverandre.

Nå fant jeg ikke hele innlegget som du siterte, men :

Nei, det er ikke tight tidskjema i det hele tatt, men om vi blir 30 biler, så får vi ikke akkurat kommunisert noe særlig. Og om en blir borte, så vet man jo aldri hvor langt han henger etter.

Jeg tenker bare at i værste tilfelle, så kan en stk bil ha punktert og må bruke 2timer på redning osv.

- OM ikke han får meldt ifra til "resten av flokken", så blir det fort krøll.

Jeg skjønner poenget ditt, men det er ikke akkurat lett å få 30stk biler til å holde fast følge over 4-5timer.

(tror jeg da)

Noen tar forbikjøringer, bilkolonna blir delt, noen skal pisse, andre skal ha mat, noen roter seg bort, etc.

Om en bil må pisse, så må han isåfall ringe de resterende 29bilene for å melde om 10min forsinkelse. (ikke alle vil merke at han har svingt av) Får han gjort det, så vil jo såklart de fleste vente på han.

..eller er det jeg som tenker altfor innviklet nå? :P

,men vi satser på å få alle sammen i følge hele veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmmm. Kan jo være en måte å avtale slikt på da. Si at turen er på 5 timer, kan vi ikke da avtale at vi stopper på en bensinstasjon etter to timer? også etter to timer etter det igjen? så da er det bare å være enig om hvor mye klokka er når vi setter avgårde, også at vi stopper på neste bensin stasjon vi finner langs e6 når klokka er 16.00 f.eks... En måte å gjøre det på, men noen vil såklart falle av da også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm. Kan jo være en måte å avtale slikt på da. Si at turen er på 5 timer, kan vi ikke da avtale at vi stopper på en bensinstasjon etter to timer? også etter to timer etter det igjen? så da er det bare å være enig om hvor mye klokka er når vi setter avgårde, også at vi stopper på neste bensin stasjon vi finner langs e6 når klokka er 16.00 f.eks... En måte å gjøre det på, men noen vil såklart falle av da også...

Ja, det er den eneste måten jeg har tenkt på (utenom at alle har walkietalkie :P )

Ha 10-15min pause hver time på utvalgte bensinstasjoner. (problemet er bare å finne bensinstasjoner/checkpoints som er TYDELIGE langs veien, slik at alle ser de.

...noen som vil ta på seg den jobben? :)

den "midterste" stoppen tenkte vi å ha en middag/lunsj. Da vil det være en times ++ pause. På den måten får vi hvertfall samlet flokken ganske bra, men som du sier. Det vil alltid falle bort noen, så det må vi nok dessverre bare regne med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torek:

Det Jon mener er at han vil at alle skal prøve å kjøre/stoppe samlet. Slik at det ikke blir stopping på hver eneste rasteplass.

Det beste når man er 30 personer som ikke kjenner hverandre fra før av og skal kjøre samlet en god stund er å avtale rute/stopp på forhånd.

Da vet jo alle hvor vi skal stoppe og når de må tanke. Hvis ikke kan det lett bli slik at vi må stoppe på hver tredje bensinstasjon.

Håper du forstår hva jeg mener. Å stoppe 30 biler bare fordi passasjeren har drikki for mye Øl og må tisse. Ikke kult, Kjør heller litt strikk.

Å stoppe 30 biler fordi du hører en rar lyd under panseret som du synes er skummel og må ta en nærmere titt på. Helt Ok i mine Øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niklas:

Ja, jeg mener selvfølgelig ikke at 25-30 biler skal stoppe på rekke langs veikanten fordi én person har dårlig festblære. Det tar seg dårlig ut.

Selve "organiseringen"(setter det i anførselstegn da dette ikke skal være noen militærmarsj heller) kan gjøre ganske enkelt ved at vi FOR EKSEMPEL blir enige om 3 stopp underveis hvorav én av disse stoppene(mest naturlig den 2.) er noe lenger enn de to andre stoppene.

4-5 timer i bil er vel heller ikke særlig lenge for dette følget her tror jeg(mtp. på entusiasmen), så det er nok godt mulig to stopp er mer enn nok hvis flertallet vil komme frem tidligst mulig.

Hvis iallefall én bil finner ut hvor det er mest hensikstmessig og stoppe på forhånd før vi starter så kan jo den styre hele showet, egentlig. Jeg regner med at det blir noen forbikjøringer i ny og ned(også mellom oss i gruppa(de av dere som har litt motor iallefall :lol: ) ), men hvis den ene bilen som vet hvor vi skal/bør stoppe prøver å kjøre foran mesteparten av strekningen tror jeg det kommer til å funke veldig bra.

Det mest optimale hadde jo vært hvis alle hadde hver sin walkie slik at vi kunne ha gitt felles beskjeder, men denne turen er jo ikke så forbaska lang heller :)

Men jeg tror vi er enige, Niklas og Jåån.

..og ja, dette var bare et kjapt eksempel. Knus det gjerne i bakken alle mann og kom med andre innspill/forslag :)

Jeg gleder meg iallefall stort til denne turen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er enige ja Torek. Men bare greit at vi får lufta litt tanker.

Har allerede ”speidet” litt rundt etter riktige bensinstasjoner o.l., De fleste stasjonene i sverige har e85, men færre og færre har 98 oktan som min er mappet på eller 99 oktan som jon sin er mappet på. Har funnet 4 stykker strategisk plassert utover ruta.

Jon og jeg snakket også om å stoppe å spise mat (lengre pause) under turen.

Jeg har allerede walki talkie, men usikker på om alle disse operer på en standard frekvens. Min er av fabrikat Topcom (aner ikke frekvens). Noen som vet?

Mitt forslag til å holde alle på plass er følgende:

En bil, foreslår Torek pga. at han har 170 hk noe som er akkurat passe for å komme seg forbi og ikke kjøre fra alle. Hvis denne bilen holder normal fart (f. Eks. Fartsgrensa) så har alle de andre kun en bil å forholde seg til.

Så kan de som vil kjøre litt fort eller ta noen pulls bare kjøre strikk.

Alle i følget kan få tlf. Nr. Til denne personen i tilfelle noe oppstår også kan den personen vurdere om følget skal stoppe, senke tempo elns.

Denne personen vet på forhånd hvor alle stoppestedene er slik at vi ikke ender opp på 2 forskjellige statoilstasjoner med 1 km mellomrom 

Hva synes du (dere) om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede walki talkie, men usikker på om alle disse operer på en standard frekvens. Min er av fabrikat Topcom (aner ikke frekvens). Noen som vet?

Standar radioer som kjøpes på f.eks clas ohlson, biltema, brio osv osv fungerer på frekvens 27mhz. (Da det er den eneste frekvensen som er åpen for almenheten). Så alle walkie talkier vil kunne fungere sammen. Vær walkie har vel 8 kanaler innen for 27 båndet, så kan variere litt på hvem kanal man må ligge på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon og jeg snakket også om å stoppe å spise mat (lengre pause) under turen.

Enig.

Mitt forslag til å holde alle på plass er følgende:

En bil, foreslår Torek pga. at han har 170 hk noe som er akkurat passe for å komme seg forbi og ikke kjøre fra alle. Hvis denne bilen holder normal fart (f. Eks. Fartsgrensa) så har alle de andre kun en bil å forholde seg til.

Så kan de som vil kjøre litt fort eller ta noen pulls bare kjøre strikk.

Alle i følget kan få tlf. Nr. Til denne personen i tilfelle noe oppstår også kan den personen vurdere om følget skal stoppe, senke tempo elns.

Denne personen vet på forhånd hvor alle stoppestedene er slik at vi ikke ender opp på 2 forskjellige statoilstasjoner med 1 km mellomrom 

Hva synes du (dere) om det?

I orden for meg, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du, Niklas, tatt jobben med å finne 4-5-6 fine "checkpoints" ?

Jeg syns det er greit med MINST 4 stopp på denne turen.

Noe av gleden er jo å kunne ta en kaffe og snakke litt sammen med de andre. Ikke bare kjøre i hver vår bil med 2 små stopp i 4-5 timer...

Jeg stemmer for 4 stopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du, Niklas, tatt jobben med å finne 4-5-6 fine "checkpoints" ?

Jeg syns det er greit med MINST 4 stopp på denne turen.

Noe av gleden er jo å kunne ta en kaffe og snakke litt sammen med de andre. Ikke bare kjøre i hver vår bil med 2 små stopp i 4-5 timer...

Jeg stemmer for 4 stopp :)

Klar for stopp jeg. Blir vel sikkert en øl eller to på Arnesen på veien, så da er det greit å få lufta bikkja sånn nå og da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...