Gå til innhold

ingen kan nekte for at skum er gøy!


///Mysild
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ganske effektivt ja! Jeg prøvde nylig noe tilsvarende med min Kerscher høytrykkspyler. Denne har en funksjon hvor tar en slange nedi såpe/avfetting og velger "mix" på munnstykket.

Mamma sin Land rover var ikke blitt vasket på 2mnd sikkert, må si at dritten rant bra av når jeg brukte avfetting etterfulgt av skumlegging. Lakken ble helt glatt og fin før jeg fortsatte med håndvask! MYE bedre enn å gnikke dritten utover slik man ellers gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går over med høytrykk også leger jeg på skum lag og går over med svamp

Kan være en fordel med å legge på skum med en gang, da ekstra vann på bilen gjør at skummet renner av raskere. Hvertfall min erfaring...

Og hvis du mener svamp svamp, så anbefaler jeg deg å gå over til en microfiber vaskehanske, eventuelt en i ull. Mye mer skånsomt mot lakken da dritten trenger inn i hansken i stedet for å ligger på utsiden å ripe opp bilen videre mens du vasker videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du mener svamp svamp, så anbefaler jeg deg å gå over til en microfiber vaskehanske, eventuelt en i ull. Mye mer skånsomt mot lakken da dritten trenger inn i hansken i stedet for å ligger på utsiden å ripe opp bilen videre mens du vasker videre.

where to buy en skikkelig "hanske" da?? sett de har det hos div bilrekvisita forettninger men usikker hvo bra de er.. og hvordan holder du de rene?

unnskyld skrive måtenmen ei helflaske på vors og 2000,- på byen gjør sitt;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo blant annet et lager av hansker etterhvert :lol:

Men hvis du vil kjøpe fra butikk kan du f.eks kjøpe de hos Scandishine. De har blant annet "chenille mitt", noe som ser ut som en ovnhanske med rastafletter hehe Og Swissvax sin washpuddel er helt fantastisk visstnok. Ellers kan du kjøpe Meguiars sin i microfiber eller ull. Bruker begge disse selv, og kan gå god for dem. Nanolotus har også noen greie vaskehansker. Ellers kan du jo handle fra ebay for eksempel

De holdes rene ved å bare putte dem i vaskemaskinen og vaske dem. Enkelt å greit :D

I Norge har jeg ikke sett dem på andre steder enn hos Scandicshine. Skal du ha dem fra utlandet koster de litt mindre, men dersom det bare er dem man skal ha i bestillingen går vinninga omtrent opp i spinninga.

Prisen i Norge ligger på 850kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo blant annet et lager av hansker etterhvert :lol:

Men hvis du vil kjøpe fra butikk kan du f.eks kjøpe de hos Scandishine. De har blant annet "chenille mitt", noe som ser ut som en ovnhanske med rastafletter hehe Og Swissvax sin washpuddel er helt fantastisk visstnok. Ellers kan du kjøpe Meguiars sin i microfiber eller ull. Bruker begge disse selv, og kan gå god for dem. Nanolotus har også noen greie vaskehansker. Ellers kan du jo handle fra ebay for eksempel

De holdes rene ved å bare putte dem i vaskemaskinen og vaske dem. Enkelt å greit :D

I Norge har jeg ikke sett dem på andre steder enn hos Scandicshine. Skal du ha dem fra utlandet koster de litt mindre, men dersom det bare er dem man skal ha i bestillingen går vinninga omtrent opp i spinninga.

Prisen i Norge ligger på 850kr

tar du med en hanske neste gang du skal til verkstedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DCN og bilpleie generelt.. man blir hekta :D

hmm hva er det dere har i vaskevannet a? tror jeg har fått tak i motgifta for de greiene der gitt

Så snart man har prøvd noe som virkelig fungerer, blir man hekta.

Typiske produkter som har frelst meg: P21S felgrens, vaskehanske, microfiber generelt, voks som går an å få bort igjen (det meste som ligger en prisklasse over turtlewax).

Og til slutt. Gleden av å studere refleksjonene etterpå. ;)

2ef54462.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...