Gå til innhold

Trackday.no utleiebiler BMW med kompressor (Bygge periode)


RR
 Share

Anbefalte innlegg

Gøy prosjekt! Hadde vært kult med noen runder i en av disse..

Men tror det kan bli vanskelig å finne ut av dette med egenandel, bare 25000kr er nok for at jeg hadde holdt meg langt langt unna... Men bør jo nesten være en slik "fare" slik at ikke folk herjer bilene helt i filler..

100000kr må da dekke en hel bil? Uten at jeg vet konkret hva kostnadene på disse er..

Og hvordan skal prisene settes? Om noen f.eks ødelegger en felg, skal de da kun dekke kostnaden av en ny felg? Eller om dekket punkterer og bilen ender i en mur, hvem sin skyld er det?

Det burde også være en slags avskrivning på bilene, slik at "verdien" nedskrives etterhvert som de blir leid ut.. Dette slik at det påsikt kanskje kan bli et akseptabelt nivå på egenandelene.. Men så vil man vel gjerne tjene litt penger på dette her og :?

Er iallefall en del som må tenkes på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mange meninger :D

Når jeg sa 100.000,- i egenandel var det ment som en spøk mot leie på 500,- kr for 10 min

Disse bilene skal brukes for sporvalg og ikke drifting :wink:

Det å små krasje er jo også noe helt annet en å totalvrake bilen slik som f.eks GS bmw på gatebil ,det er jo ingen egenandel på kr 25000,- som hadde veid opp for slike skader ? eller?

Her må det vel settes en rød tråd som leietager må være klar over før man gir seg ut for å gjøre stunt bare fordi det er en "leie" bil og ikke den egen bil...

Men morro uansett at det er forskjellige meninger :D

Vi gjør dette for at folk skal få anledning til å hygge seg å få anledning til å prøve en "liten" racerbil uten å kjøpe eller bygge

Å skulle man ha bygget en slik bil slik som vi har gjort nå må man vel regne fort med 200.000,- å da må man bygge litt selv også :shock::wink:

Vi satser på tøff look å grei finich på bilene når vi får teipet de ferdig opp

Det er nå først Bristolgarasjen som skal ta en exstrem makeover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh sporvalg.. :=) da er det lettere at bilene lever lenge.. Er klart man må legge en rød tråd for åssen man kan kjøre og at om man bryter ting kan det bli dyrt..

Er fullt muli og ofte bruke opp igjen mye av bilene selv om de eventuellt skulle rulle.. Men dyrt for og kanskje sette de "strøkne" igjen vil det bli..

Men et kostnads tak på 50 000 kanskje? da får man stort sett kjøpt nytt chassi og man kan flytte over motor. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh sporvalg.. :=) da er det lettere at bilene lever lenge.. Er klart man må legge en rød tråd for åssen man kan kjøre og at om man bryter ting kan det bli dyrt..

Er fullt muli og ofte bruke opp igjen mye av bilene selv om de eventuellt skulle rulle.. Men dyrt for og kanskje sette de "strøkne" igjen vil det bli..

Men et kostnads tak på 50 000 kanskje? da får man stort sett kjøpt nytt chassi og man kan flytte over motor. ;)

Det koster å bygge et bra bur også ,å tenker ikke da på "ferdig" bur

men et slikt som et lagd til bilen å det kan man normalt få fra kr 25.000,- oppover :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa.. Men skal jo en god del til og knuse buret å visst det er godt bygget..?

Vi taket jo en s14 i sommer i 130 og rullet på asfalt.. Buret er fullt brukende.. men det er troli det eneste :(

Neida men var bare et forslag fra meg Jan Øyvind.. Nå har ikke jeg tenkt noe på utleie og slikt men tror godt du kan tjene penger.. Iallefall by på en opplevelse..

Men å leie ut uten "co pilot" haddde jeg definitivt aldri gjort.. Mange med enorme horn ute og vil kjøre, ikke sagt at det går bra om de får kjøre helt alene.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje 1500,- for 10 runder er mer passelig pris på disse? Dere har jo trosalt satt inn kompressorer i disse, og gjort en del mods, det er ikke akkurat billig!

Hvis du regner ca. 1min pr. runde, så blir det 150 ,- for en runde, det synes jeg er en rimelig pris ! ;)

Men hvor mye koster det da og leie en sånn en hel dag?? Har dere priser på det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje 1500,- for 10 runder er mer passelig pris på disse? Dere har jo trosalt satt inn kompressorer i disse, og gjort en del mods, det er ikke akkurat billig!

Hvis du regner ca. 1min pr. runde, så blir det 150 ,- for en runde, det synes jeg er en rimelig pris ! ;)

Men hvor mye koster det da og leie en sånn en hel dag?? Har dere priser på det??

Det er vel sikkert ting som man må sette seg ned å diskutere :wink:

Man blir jo alltid enige :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk vært hos BMW eksperten Audun på råholdt

å vi fikk oss et nytt svinghjul som han mente var et bedre et en det som var der...å det kan jeg si meg enig i :wink: En meget hyggelig kar ,han har mye rart på lager som er kjekt for oss andre når vi er i beita for deler :D Takk

Så i morgen blir det inn med girkasse +++ å teste om det er slik den skal være ,er veldig spent til onsdagens bremsing også

Noen som tør å tippe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den en bilen levert til KING B her på forumet/Bristol Garasjen for full overhaling av kosmetikk utvendig på bil :D Det å ha stått ute i 10 år bærer jo preg :wink: men nå skal Bjørnar vise litt skills :D:D:lol:

Ellers er det dagen for bremsing av den som har fått seg kompressor

Vi skal bremse hos ESS kl 13 i dag :shock::D

Så det går framover her ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...