Gå til innhold

Datasprut! Hvilke, hvordan, hvor!!? Enklest, billigst best!?

Superbeetle
 Share

Anbefalte innlegg

Bare å låne... Interessant å lese ulike erfaringer!

Stikkordet er vel at det fort er dyrt og kan bli krevende å få til..

Vurderer å kjøpe et slikt "alt-i-ett" sett nå.. Ikke gitt bort det heller sikkert, men det er kanskje ikke så mye å spare på å lage det i stand selv som jeg trodde..

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

Jeg betalte 30k svenske for vipec v44, vag coiler, dump ventil, plugger, sveising av div trykkrør og mapping, da var det 2 mann som jobba på bilen ifra 09 til 20 på kvelden så det var vel ikke så gal pris egentlig.

Mye hk ble det a øyvind l hvis jeg får lov til å spørre? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 30k svenske for vipec v44, vag coiler, dump ventil, plugger, sveising av div trykkrør og mapping, da var det 2 mann som jobba på bilen ifra 09 til 20 på kvelden så det var vel ikke så gal pris egentlig.

Det er ikke noen hemmelighet . :)

Jeg fikk 213hk på hjula. Det mente de var bra. De hadde hatt originale S50B30 motorer som ikke hadde klart 200hk.

Når jeg bremser på rullefeltet til TEF Racing så fikk jeg 302hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 213hk på hjula. Det mente de var bra. De hadde hatt originale S50B30 motorer som ikke hadde klart 200hk.

Hvis det er nesten 100hk i forskjell trenger en eller begge av benkene en kalibrering :)

Hat forresten hørt det samme fra en som jobber på flissundet, han hadde bremser sin til ca 200hk på hjula original. Nå hadde han derimot fått ut ca 250hk på hjula med kammer, CF innsug og ny chip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki, skal du bremse hos ppf igjen med nye kammene eller?

Hvor i landet ligger tef racing, flinke, kan de vipec?

Må mappe på nytt. Motoren er helt ubrukelig nå. Den går veldig dårlig, tenningen er gal og den går magert. Sviver ikke rent heller..

Planen er å komme kort til PPF så raskt som mulig rundt påske tider.

TEF Racing lå en times kjøring ifra Skien. Måtte kjøre over Siljan, men jeg husker ikke hva det het..

TEF er konkurs nå. De sluttet rett før sommerene i fjor. De var ikke flinke i forhod til PPF. De har virkelig peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er nesten 100hk i forskjell trenger en eller begge av benkene en kalibrering :)

Hat forresten hørt det samme fra en som jobber på flissundet, han hadde bremser sin til ca 200hk på hjula original. Nå hadde han derimot fått ut ca 250hk på hjula med kammer, CF innsug og ny chip.

TEF har rullefelt der du kjører bilen rett oppå ruller, det blir ikke helt bra og de måler svinghjuls effekt.

PPF har Dynapack, der skrur du navene på bilen rett på dynapacken slik at du står helt fast. Ingen mulighet for hjulspinn osv. De måler heller ikke tapet i drivverket der.

De måler effekten på hjula siden det er den som er verdt å vite.

PPF sin benk er veldig streng sies det.

Det som betyr noe er om bilen går bedre. Tallene du får ut av en slik rulle vil jeg påstå er skryte tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...