rayman85 Skrevet Oktober 10, 2009 Skrevet Oktober 10, 2009 Jeg har sett litt på bmw e46 coupe i det siste. Synes de ser flotte ut med det rette utstyret. Hva bør jeg se etter av feil på de? Hvilke motorer bør jeg unngå å hvilke bør jeg vurdere? Vil som mange andre ha mest mulig kjøreglede for minst mulig penger. Men M3'n blir desverre for dyr. Tenkte på en pris mellom 150k og 200k. men vurderer også dyrere og billigere. Liker de i grå, sort eller sølv. Jeg har nå en e36 318i 98 mod. Setter pris på alle innspill
Lars89 Skrevet Oktober 11, 2009 Skrevet Oktober 11, 2009 Ja, dette er veldig flotte biler Les denne guiden for typiske feil. http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E46/ I tillegg bør du se på: Sjekk at alt el. virker. Spesielt vindusheiser og sentrallås da det er kjente feil. VANOS er dårlig nesten uansett på 6.syl bensin og må overhales. Dørpakninger ryker etterhvert og koster 3000pr stk Rust på bremserør bak er vanlig Sjekk OVERALT for rust. Bakluke, panser, dørfalser, hjulbuer, b-stolper osv. Ville holdt meg unna 318i 118hk og 320i 150hk. Ikke fordi det er dårlige motorer, men fordi det blir litt lite motor i en BMW coupe Kan få både eldre 323/328 og nyere 318/320 til ditt budsjett. Uansett hvilken du går for blir det en betydelig oppgradering fra din E36
rayman85 Skrevet Oktober 11, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2009 Takk for svar Liker best modellene med shadowline, men hvis jeg finner meg en med chrom, går det fint å bare lakkere dette da? Er det stor forskjell på 320 (170hk) og en 325 ?
Lars89 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Fullt mulig å lakke, evt foliere listene. Er en del i USA som har lagd DIYer på det. Er vist ganske stor forskjell ifølge de som har prøvd begge, skiller 1,2 sek. fra 0-100. Du får prøve litt forskjellig og se
Mons1 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Forskjellen er vel 170hk vs 192hk. Litt forskjell er det sikkert, men så ta med i beregningene; Pris og Forsikring. De siste3 22hk kan fort bli veldig dyr! Et tips; Sjekk fjærbena framme! Er de massiv eller har de huller i seg. Den massive var produsert av en annen produsent og var kjent for at kulene ble slakke etter bare 100-150000km. Fjærben koster jo 2500kr stk, så det hadde vært fint om man slapp å bytte disse. De som har huller er mye mer slitesterke. Overhaling av VANOS er vel egentlig kun et par O-ringer. Bruker å bli lekk rundt VANOS og motoren suger inn falskluft igjennom O-ringene. Ingen stor sak. RS Takk for svar Liker best modellene med shadowline, men hvis jeg finner meg en med chrom, går det fint å bare lakkere dette da? Er det stor forskjell på 320 (170hk) og en 325 ?
Lars89 Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Vil tro du mener bærearmer? Disse koster 800pr stk på KOED Forskjellen er 22hk/35Nm, forskjell 0-100 er 1,2 sek
rayman85 Skrevet Oktober 12, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2009 Har ikke sjekket forsikring enda? pleier det å være dyrt med de bilene? Er shadowline listene helt identiske som chrom, det er bare "fargen" som er forskjell? noen som har erfaringer med foliesering? pris? Takk for det forslaget lars Står mellom e46 coupe og golf 5 2.0tfsi. Klarer ikke å bestemme meg..
bad_ip Skrevet Oktober 12, 2009 Skrevet Oktober 12, 2009 Bærearmene var en svakhet på de tidlige modellene... Kjøper du en 98/99 mod så sjekk at bærearmene er skiftet. Ellers står det meste på autopower som e linket her. Lykke til med kjøp av bil
Weltzin Skrevet Oktober 13, 2009 Skrevet Oktober 13, 2009 Føler dei er rimelig driftssikre. etter å ha kjørt min cirka 50000 iløpet av 2,5 år så har jeg skiftet vannpumpe, termostat og et par sensorer, og det syns jeg er greit på såpass tid. angående rust så har jeg fått skiftet bakluke på garanti, og det begynner å komme noe på skjermene, som jeg tenkte å få tatt snart. Pakningen på førerdøra har vært sliten siden jeg kjøpte den, men har overlevd det, burde nok vært skifta for å se helt hundre ut. Og siden jeg har sportsseter så er det vel omtrent standard med slitasje på sideputen. (min er forøvrig til salgs ) http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=992304;Modified=1254943860
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå