Gå til innhold

GEBE Kompressor


svart
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kjøpt noe mye større om den skal brukes til sandblåsing og lakering, da det krever endel trøkk...

Det viktigste er hvor mye den leverer i trykk. ihvertfall til sandblåsing. Er ekstremt frustrerende å måtte vente på trykket hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, var d jeg fryktet. var og såg på den og storebroren til 2000,-m 3hk. Skal surfe litt på tilbud, 50lliter må det bli,24l har jeg ikke tålmodighet til...meen har jo noen kompiser med 50litere, kan jo bare koble de sammen når det er behov for mer guff:-) l/min er det jeg sammenligner med, har dere gode kompressor alternativer til den prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S. Arnesen mener hvor mye den leverer i liter, ikke trykk.

Bla bla :tongue: Hadde for meg at Slagvolum var hvor mye trykk den leverte?

Men ja, det det er antall liter jeg mente, men også slagvolum :)

De fleste garasjekompressorer er 8 bar, en del industrianlegg eller litt dyrere kompressorer er ofte 10 bar. Men makstrykket er som oftest av mindre betydning, det viktigste er å levere nok luft i mengde, for å klare å opprettholde trykket. Men hva mener du med slagvolum? Kompressorer oppgis normalt i tankstørrelse, luftmengde, hestekrefter og makstrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på bildet av kompressoren, så ser du at det står slagvolum. Trodde de fleste garasje kompressorer var på 6 bar jeg? :oops: Er det vi har på den ubrukelige 60l vi har hjemme.. hehe Den kompressoren vi har i verksted er på 6 til 12 bar, justerbart :) Men den er vel på 380l eller noe, så blir en litt annen liga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale denne.

Grunnen er så enkel at denne modellen har det med å knekke oppe ved der hvor slangen er koblet til. Av og til er det bare koblingen men ofte også på selve kompressoren. Har vært borti tilfeller hvor alt det over tanken bare knektes rett av. Noen er selvfølgelig heldige og får en som fungerer meget bra og er da fornøyde med denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...