Gå til innhold

Kjøre tom for diesel E34 525 tdsa..lufte systemet..?


j-bravo
 Share

Anbefalte innlegg

kjørte tom min tds en gang. fyllte bare på igjen. startet etter litt kjinning.

det er selvluftende ja.

da jeg skiftet dieselfilter sa de på bmw at jeg skulle la tenninga stå på en liten stund, slå av og la den stå på en stund igjen før jeg startet.mulig den lufter da, er ikke helt sikker. testet ikke dette når den gikk tom, da det var før jeg hørte om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte tom min tds en gang. fyllte bare på igjen. startet etter litt kjinning.

det er selvluftende ja.

da jeg skiftet dieselfilter sa de på bmw at jeg skulle la tenninga stå på en liten stund, slå av og la den stå på en stund igjen før jeg startet.mulig den lufter da, er ikke helt sikker. testet ikke dette når den gikk tom, da det var før jeg hørte om det.

Okei :)

Har kjørt til lampa på tankmåler lyser. Da skal det være igjen 8 liter står det i instr.boka. Har så kjørt en 5-6 mil også fylt tanken igjen. Har da bare fått på ca 62 liter. Det vil jo si at det er igjen ca 18 liter ettersom tanken er på 80 liter.

Har bare hatt bilen en måneds tid.

Er det ofte tånkmåler viser feil på disse eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjørte tom min tds en gang. fyllte bare på igjen. startet etter litt kjinning.

det er selvluftende ja.

da jeg skiftet dieselfilter sa de på bmw at jeg skulle la tenninga stå på en liten stund, slå av og la den stå på en stund igjen før jeg startet.mulig den lufter da, er ikke helt sikker. testet ikke dette når den gikk tom, da det var før jeg hørte om det.

Er vel helst det at fødepumpa bygger opp trykk. Denne går vel på fast intervall så har du tomme rør bør den kjøres flere ganger (tenning av og på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...