Fredrik Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 Derimot har de videre utviklet M5 v8ern i X6.... Den virker grom synes jeg! X5M og X6M har den samme S63B44 V8 motoren med dobbel turbo og den er ikke en videreutvikling av S65B40 V8 motoren i dagens M3. S63B44 motoren stammer fra N63B44 motoren (bl.a F01 750i) som igjen stammer fra M60B40 motoren (bl.a E34 540i). S65B40 V8 motoren er grovt sett en avkortet versjon av S85B50 V10 motoren i E60/61 M5. S85B50 var en helt ny konstruksjon, men den var kraftig inspirert av BMW´s satsing på F1. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Februar 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 21, 2010 Ok dette kunne du Hørte at det var videre utvikling av M5 v8ern! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 22, 2010 Share Skrevet Februar 22, 2010 Ok dette kunne du Hørte at det var videre utvikling av M5 v8ern! Nja... de slekter på den samme M60 motoren, men såvidt jeg vet er S63B44 ikke en direkte viderutvikling av S62B50 motoren (bl.a E39 M5). Jeg kan naturligvis ikke alt om disse motorene (og annet om BMW), men jeg kan nok til å vite hvordan jeg evt. skal gå frem for å finne den rette informasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M30Punk Skrevet Februar 28, 2010 Share Skrevet Februar 28, 2010 Flott tråd å artig lesning med mye fine bilder Kanskje det blir tyskertur med e34 når m102'n er ferdig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwFrik Skrevet Mars 4, 2010 Share Skrevet Mars 4, 2010 Like Like! Flott lesestoff for auge = ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Februar 13, 2011 Share Skrevet Februar 13, 2011 Utrolig underholdende reisebrev, fikk mange gode idêer ut av lesinga her. Ser ut til at det blir lignende tur på meg og fruen i år i 530dat'en, ikke akurat noe og spinne igjennom alle girene med, men god økonomisk bil og kjøre bare at vi har et tilleg på ca 135 mil siden vi bor så langt nord, vurderer og kjøre andre veien gjennom sverige-finland-latvia-Polen-østerike-Italia... og heller ta tilbaketuren gjennom tyskland-danmark-norge. men lurer på at det blir mye kjøring og lite tid til opplevelser, regner med 2 uker's ferie sånn ca. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E28 TURBO Skrevet Februar 17, 2011 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2011 Tøft, det blir sikkert en knalltur. Er fra Mosjøen opprinnelig selv så vet om de ekstra milene, men det er bare å legge inn et par dg ekstra. Personlig er jeg skeptisk til østblokk land, men går sikkert fint om du ikke oppsøker de mørkeste krokene:-) 530n er jo konge tur bil da! Kommer nok fram mer utvilt enn meg med 3 toms eksos hele veien:-) Masse fint å se, men som jeg skrev, les litt på forhand da det blir gjerne litt kaotisk når du først er der nede og finne på hva man skal gjøre, synes jeg iallefall! Goo tur! Truls Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 er du med til sommern truls Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå