Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter min smak er det vanskelig å få god lyd i 1.6l 4r. Kan bli fin lyd i 4r men den produserer ikke nok eksos, så det blir utrolig lett bråk isteden for grom lyd.

Ta S14 f. eks., har hørt den med supersprint eff. enlegg, grenrør og karbon innsug. Det er lett en kostnad på 35.000kr men fytterakkern for en god lyd. Men den bilen varver også litt høyere.

Men for å svare på spørsmåle ditt. Du kan umulig få grom lyd i bilen uten å måtte legge store summer med penger i den.

Den billigste måten å få grom lyd er å kjøpe deg en S50/S50us/S52 og putte i bilen.

Det synes hvertfall jeg. Synes det er alt for mange bmw 316, 318 og 320 som bare bråker. Blir lei meg når jeg hører det!

Skrevet

Helt enig, høres helt elendig ut når det bare bråker, og nesten ikke fløtter seg.. hehe, få på catback, hjølper en del det, Remus sitt er veldig bra, litt dyrt, men du for veldig bra lyd ;)

Skrevet

Siden du skriver grom lyd, foreslår jeg enten følgende: Å bytte til en rekke6er, og effektanlegg. Men jeg mistenker at du vil egentlig bare ha HØY/Bråkelyd. I tilfelle er det størst mulig diameter på eksosanlegget ditt som er løsningen.

Skrevet

Kan kan anbefale linken min over.

Handlet eksos til en Golf II der engang. Dette var også en puslete 1.6 liter maskin. Men ble imponert over lyden. Den brummet dypt og hylte ikke forjævlig.

Så det var i allefall gromt til å være 1.6 maskin.

Skrevet

For min del gjør det ikke noe om det er høy lyd men det ikke flytter noe særlig på seg.

Det jeg absolutt ikke liker er når det bråker. Ikke så lett å forklare med ord though.

Skrevet

en kammerat hadde en subaru impreza med svært eksosrør bak. hørtes ut som bilen gikk no jævlig. helt til man så bilen 5 min etter man først hørte den og da sto den nesten stille.

husker en episode i byen som han dro på det beste bilen kunne forbi alle skole barna fra vidregående sto å ventet på bussen. bilen med sine 90 hk gikk jo ikke no særlig fort da. og jeg la merke til flere som pekte og lo. heldigvis satt jeg bak med sotede vinduer :P

ser mye 316/318 med mye lyd og lite fart. og det er mer dumt enn tøft syns nå jeg.

jeg hadde 320 med syrefast rør bak. (hjemmelaget bakpotte) jævlig rå 6er lyd. men litt for mye i forhold til effekten.

Skrevet

skjønner :) hvis løsningene er ganske dyre så venter jeg heller med det! skal muligens selge bilen til våren og kjøpe meg ny BMW uansett, med større motor tenker jeg !

Takk for svar :)

Skrevet

Har lyst til å kjøpe skinnseter også, men det er egentlig en sisteprioritert akkurat nå som det er litt anna å gjør ! Men er det fine setetrekk å få tak i? eller er dette bare dumt å spørre om :P de setetrekkene jeg har sett blir for harry!

:lol:

Skrevet

Om setene er uten slitasje/hull så ville jeg beholdt dem... Setetrekk er ikke helt det store...

Ang lyd så ville jeg holdt meg til cat-back eksos.. Altså å bytte ut kun den bakerste delen! Store åpne rør uten særlig demping lager bare stygg lyd!

Syntes en 4´er kan lage ganske råd lyd jeg! Beste erfaringen min er Honda Prelude 2.3 16v med remus bakpotte.. Denne på 6300o/min er dødsgøy!! Skikkelig hissig "skrikende" lyd :twisted:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...