bapmon Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 Hei Hadde bilen min på 1 service idag. Den er 2 år og har gått ca 29500 km. Meldte fra at jeg synes det kom litt lyd fra det jeg trodde var viftereima. Det viste seg at jeg må bytte multireim. Har hatt endel biler oppgjennom, men kan aldri si at jeg har opplevd å måtte bytte noen reimer i motor på bil som har så lav km stand eller er såpass ny. På Bmw i Tønsberg opplyste de at dette ikke var unormalt, og de har satt opp ny time. Måtte også bytte stablisator stang, noe som går på garanti. Det fikk jeg derimot ikke opplyst at multireima vil bli. Som uviten innen teknikk spør jeg meg til råds. Er det normalt å måtte bytte multireim så tidlig???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 Wow, høres ut som min E90 - hva symptomer har den? Min høres ut som en gammel harddisk på defragmentering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bapmon Skrevet Oktober 22, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2009 Høres ut som om man har en haug med småspurv under panseret, når bilen går på tomgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Oktober 22, 2009 Share Skrevet Oktober 22, 2009 Da har vi samme problem sannsynlig. Helt utrolig! Min er gått 33000, men det begynte ved 28-29000 ca. Helt utrolig at de ikke sier ifra om sånt på servicen, min og var inne nå nylig. Men om du har alltid AC på? Jeg har det, så kanskje reima ikke tåler det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bapmon Skrevet Oktober 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Oktober 23, 2009 Jeg har også alltid AC på. Det har jeg blitt anbefalt før (riktignok på en annen BMW jeg hadde tidligere) Hva skal du gjøre? Reklamere? eller ta regningen selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 Helt håpløst... vår 2003 E46 318d Touring har kjørt 230000 Km og jeg tror at vi har skiftet denne remmen en gang i denne perioden. Vi har for ordens skyld alltid hatt bilen til service hos BMW. Jeg ville derfor absolutt ha snakket litt med BMW vedr. levetiden på denne remmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 Det høres alt for tidlig ut. Min 07 318dT har meg bekjent ikke fått byttet denne, min km stand er 76k km. Har heller ikke disse lydene det referes til her. Pinlig BMW! Dette bør absolutt være en reklamasjonsak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 Ja, jeg skal prøve på reklamasjonen på dette, men motargumentet er at det er en slitedel. Men i underkant av 30 000 km er latterlig! Ut til Bavaria idag og se hva de sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e12e12 Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 Har det lydene på min og ved oppstart,stillner når den blir varm.Min har dog gått 135000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 multireima er vell sterkere enn den gamle vanlige viftereima..og ettersom det jeg har forstått skal den holde iaf 100.000km på E46'n..så jeg finner det veldig usansynelig at den skal bynne å svikte etter 30.000 usle km.. (Så fremst den ikke har fått oljesøl/kjølevann osv på seg) *edit* men en annen sak så koster jo ikke reima så allverdens heller..men det som koster er verkstedbesøk så hvis den skal på verksted hadde nok jeg kranglet meg til garanti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 Det er mulig at det er nedere reimhjul som er problemet,har vært flere tilfeller av at det har separert og reimbanen har falt av ,det begynte ofte med kvitring i reima.Hvis bilen er under 3 år går dette på garanti ,innenfor 5 år gjelder forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar84 Skrevet Oktober 23, 2009 Share Skrevet Oktober 23, 2009 bare å reklamere. skal du har garanti i 2år og reklamasjonsrett. skal ikke komme lyder ut av en bil som har trilla 30k min lager ikke lyder den har trilla 50k men den har bytta mye annet derimot. hehe. ikke feilfrie biler for å si det slik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå