Gå til innhold

Hamansen`s 89mod 325i Cab M50/RotrexC38/Mtech2++

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig..... er man "Kommet igang" sånn smått..:)

Skal nå spyles/rengjøres i hjulhusene og under, så er det inn i ny-garasjen for demontering av understellet i første omgang... Står slik for øyeblikket:)

zb0iq03oczkrwd1lf8qo.jpg

681yvf66o2hz7f5hlbsb.jpg

Her er forøvrig en del av grunnen til at bakplata skal byttes ut...

t2ap2l79k220oqvnoxju.jpg

• 2 weeks later...
Skrevet

Etter ei lita økt, så er bakstillinga tatt ned.. Skal ut å ta forstillinga nå straks:)

Henta pakke i posten på fredag; justerbart senkesett..wiii:)

Skrevet

Har vaska begge hjulbuer på høyre side, og sprayet 3 strøk med understellsmasse på begge..

Bak, etter vask..

5smzc7popehe364w0xq5.jpg

Etter "tectylering"..

f0wzlokpg1zf3a8tag6t.jpg

Foran, etter vask..

ylyaj6k8vld9j1iu5k03.jpg

Etter "tectylering"..

tc03euj9e2x9cerfz2hs.jpg

Traversen bak..ikke rart bilen spiste motorfester, og at bilen var ræva å kjøre litt hardt med.. 2 av 4 bolter holdt diffen på plass..som bildet viser, har bakre festet på høyre side revna, og i motsatt hjørne er hullet blitt ovalt.. Ny travers skal nok skaffes ja :-)

5nafszzi8hxdaxd57hik.jpg

• 1 month later...
  • 2 months later...
Skrevet

Etter litt kosetid på ebay, så er powerflex til bakstilling og diff bestillt :-)

Håper på julebonus fra jobb i år, så jeg får bestillt ny bakplate, bakskjerm og frontplate :)

Bærebroer foran og bak er slipa, grunna og lakkert, og er klar til montering når de nye foringene kommer.. Fant et klistermerke jeg bare måtte ha :D

6vk7scgsq3j459wu4v7h.jpg

bestillte 4 :-)

Skrevet

Slik står den pr.idag.. Har fjernet div. braketter i motorrom, som ikke vil bli brukt med m50 maskin i.. slipa ned, å spaklet :) Blir mye cleanere under huven nå :)

78rdb1u1k6a43wr23t21.jpg

Idag er diffen rengjort, delt, og fått seg et lag med rust-eater, imorgen skal den grunnes å lakkeres.

Hvilken olje er best egnet å bruke på diffen?

Skrevet
Flott prosjekt, ser ut til å bli bra! :) Artig med cab, går vel bra med M50 og kan jeg tenke meg!

Takk for det :) Cab er skøy det, og tror d vil funke greit med m50 :)

Skrevet

Fått et par pakker denne uka....:-) Bremseslanger foran, og powerflex til Diff og Travers, har allerede camber-kit foringer til bruene bak, så nå er alt nytt :-)

q686hdlckup11y8t23a1.jpg

her er maskineriet kommet seg i bukken..:)

wob9d7lh5p34h77iv60d.jpg

Skal demonteres, toppen planes, og pakninger skal skiftes. Topp og blokk skal lakkeres++

Diffen ferdig grunnet.. Venter på pakning til lokket. Diffen skal lakkes sort, og lokket sølv..

eoh8d630b19zjgdw2vp0.jpg

Hvaslags olje anbefales til diffen???

Stemningsbilde fra igår kveld :-)

ck2bgyfz9xo1hhhdyskf.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...