Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Derimot et lite pull på 4-felts motorvei når de har sperra av såpass solid og ulovlig som de har gjort der(film nr.2), det er bare gøy ;)

Greit kjedelig å bli stående i køen bak disse folka da, miste fly/gå glipp av møter og greier fordi noen ikke klarer styre seg...

Jaja, hver sin lyst.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

I Sverige er bilinteressen enorm (med store bokstaver). Dragracing er ganske utbredt der, eller "strippenkjørining". Det er HELT vanlig at det stenges av en motorveistrekning for å kjøre dragrace en kveld eller natt i uka. Og om politiet kommer veldig uanmeldt hopper som regel folkemassen mellom bilene som racer og politet, eller får andre biler til å blokkere. I verste fall vanker det en bot på 2000 SEK.

I Sverige er det f.eks ikke farlig å legge ut en liten "busfilm" på nettet med litt frisk kjøring, selv når bilen viser skiltnr. De blir ikke etterforsket av politet uansett.

Herjing i byen er jeg aldri for, men litt mer åpensinnhet mot bil hadde vært på høy tid. Enhver svenske jeg snakker med omtrent har ingenting i mot bil og snakker ofte velvillig om bil, enten han gammel, ung eller rimelig beruset. Det er en skikkelig bilkultur der, og bilproduksjon er en del av levebrødet.

Skrevet

akkurat det på motorveien syns jeg ikke er så farlig, det setter ihvertfall ikke direkte liv i fare... men det i byen er faen meg bare tull, det blir noe helt annet om folk velger å stå nær en bil som står å spinner donuts på en åpen plass men der var helt sikkert ikke alle like fornøyde med det som skjedde...

Så får vi nok en gang bevist at det å være drittunge ikke har noe med alder og gjøre!!

Skrevet

Ja, filmene der er helt råe! Spesielt hvis man besøker siden dems.

HERREGUD, så tafatte dere er som syns dette er så farlig! Det er faktisk langt farligere å ferdes i vanlig trafikk med så mange tilbakestående sjåfører som er her i landet..herjing skaper gode sjåfører, som kan håndtere redskapen, mens lovlydig kjøring skaper talentløse klovner, dessverre, men sant!

Skrevet
Skulle vært moro å gjort en grundig sjekk på de polske bilene, lurer på om alle nummer er i orden der :lol:

NIC-landet Polen har blitt totalt forandret siden kommunismen, nå vokser det hitech-butikker, folk sin økonomi gjenspeilse i biler/hus, selv i grisegrendte strøk, men dog, fattigdommen er langt i fra utryddet, men rike og middelklassen vokser. Warszawa er den mest oppadgående byen økonomisk i europa, det er der det blir investert mest penger av folk fra inn/utland.

De fleste bilene der er finansiert av egen lommebok, det er utdannede folk eller de har egne firmaer/bedrifter.. Selvsagt det stikke motsatte av det vårt kjære tilbakestående land tror, for siden det er en brøkdel østeuropeere som "raider" i andre land, så er tilbakestående Ola Dunk av oppfattelsen av at alle er slik, akkurat som om at de mørkhudete er skumle.. de med litt åpnere sinn la fra seg denne holdningen når vi lærte å lese..

Skrevet
Skulle vært moro å gjort en grundig sjekk på de polske bilene, lurer på om alle nummer er i orden der :lol:

NIC-landet Polen har blitt totalt forandret siden kommunismen, nå vokser det hitech-butikker, folk sin økonomi gjenspeilse i biler/hus, selv i grisegrendte strøk, men dog, fattigdommen er langt i fra utryddet, men rike og middelklassen vokser. Warszawa er den mest oppadgående byen økonomisk i europa, det er der det blir investert mest penger av folk fra inn/utland.

De fleste bilene der er finansiert av egen lommebok, det er utdannede folk eller de har egne firmaer/bedrifter.. Selvsagt det stikke motsatte av det vårt kjære tilbakestående land tror, for siden det er en brøkdel østeuropeere som "raider" i andre land, så er tilbakestående Ola Dunk av oppfattelsen av at alle er slik, akkurat som om at de mørkhudete er skumle.. de med litt åpnere sinn la fra seg denne holdningen når vi lærte å lese..

Jaja, jeg kjenner en del polakker som sier akkurat det motsatte av det du sier :wink:

Skrevet
Greit kjedelig å bli stående i køen bak disse folka da, miste fly/gå glipp av møter og greier fordi noen ikke klarer styre seg...

Jaja, hver sin lyst.

Det var faren ved det hele jeg tenkte på da, smartass.

Underholdningen ved det hele synes jeg er tøft og samtidig rimelig safe mtp. passive bilister som ikke er med på dette.

Skrevet

Jaja, jeg kjenner en del polakker som sier akkurat det motsatte av det du sier :wink:

Hehe, synd for dem at de tar feil.:wink: Jeg veit hva jeg prater om, for har både leilighet og familie der i tillegg er jeg der ofte og holder til der hvor disse bilene fra filmen er fra, arbeidsledigheten steg fra 9% til 12,7% under finanskrisen, men blant de fattige går det ikke bedre dessverre.. men husk at de fleste på landet er den eldre generasjonen, problemet er for de som jobber i firmaer, altså ansatte.. der er det mindre å hente, men husk at det er en stor andel av befolkningen som er i privat sektor og disse går det som regel bra for nå. Følger med i politikken der og det er korrupsjonen som sperrer for en eksplosiv vekst, det investeres vanvittig mye penger der.. Men selvsagt, man kommer ikke utenom at det er mange fattige, men jaggu er det mange rike også!

Mens så har du fortsatt en stor andel fattige i forhold til den lille mellomklassen og de rike(7-8 millioner millionærer med millioner i zloty som igjen er 2.08nkr i 2007 og i teorien er dobbelt så rik som en norsk millionær pga begrepet millionær i hvert av landene) av en total befolkning på ca 38 millioner.

Du får hilse dem fra meg og spørre om de ikke syns det har blitt bedre der mtp utbygging av infrastruktur, bygninger av forskjellige karakterer og liknende,selvsagt er det rom for forbedringer, men det er en meget rask utvikling og jeg blir veldig imponert... jeg blir imponert over hvor raskt det går oppover fra våres perspektiv, som ikke bor der, men ser det utenfra og ikke fra deres perspektiv som bor der:?

På en annen side har det også blitt dyrere der, så det rammer jo de fattige.

Skrevet

Mens så har du fortsatt en stor andel fattige i forhold til den lille mellomklassen og de rike(7-8 millioner millionærer med millioner i zloty som igjen er 2.08nkr i 2007) av en total befolkning på ca 38 millioner.

Jeg tviler ikke på at Polen har en mer positiv og sunnere utvikling enn Norge, men er det riktig at over 20% av befolkningen er millionærer (2mill + )? Dvs at folk med over 1mill nkr snakker vi kanskje 30-40% av befolkningen. Burde kanskje sjekke tallene dine en gang til, for det høres pussig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...