Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke hunden er alt for stor og dere ikke velger den aller største combivognen går dette bra, men det er mer plass til bagasje i E46 Touring... 410 liter vs. 435 liter med bakseteryggene oppe.

Skrevet
sier du det? Mer plass i e46 altså?

Ja... med bakseteryggene opp er det faktisk mer plass i E46 Touring, men trolig er det enklere å utnytte plassen i E39 Touring iom. at bagasjerommet er marginalt bredere. Med bakseteryggene nede er det mer plass i E39 Touring... 1345 liter vs. 1525 liter.

Skrevet

Jeg har e39 og hundebur i,og snart barnevogn...;) Har kjøpt emmaljunga etellerannet vogn tror jeg,og hundeburet er ikke veldig stort...men det blir jaggu trangt ja!! Og det er bredde som teller når en skal ha vogn og bur inni...:)

Skrevet

men går det an å legge ned bare den ene seteryggen, slik at ungen kan sitte i det ene baksetet som er oppslått, samt at man kan legge ned det ledige setet slik at det blir plass til bur og vogn?

Skrevet

Sitter i samme situasjon selv, med hundebur og behov for barnevogn i min E39.

Jeg har et bur med bredde på 53 cm. Det tar noe under halvparten av bredden i bagasjerommet og er relativt romslig til min 20 kg mellomstore blandingshund. En typisk barnevogn er 55-60 cm bred. Ergo skal det være mer enn nok plass til begge deler.

Skrevet

Man må i alle fall tenke seg godt om når man pakker i e46 med barnevogn og alt som er. Hadde virkelig trodd det var større i e39. Men som sagt får man sikkert utnyttet plassen i e39 mer.

Skrevet
Man må i alle fall tenke seg godt om når man pakker i e46 med barnevogn og alt som er. Hadde virkelig trodd det var større i e39. Men som sagt får man sikkert utnyttet plassen i e39 mer.

Det er egentlig utrolig hva man kan få med seg i en E46 Touring. Vi har hatt vår 2003 E46 318d Touring i over 6 år (totalt 230000 Km) og minstemann på nettopp 6 år har faktisk vokst opp med denne bilen. Han har en søster på 16 år og i tillegg har vi også en hund (en langhåret dverg dachshund). Vi ferierer hver sommer i Sydfrankrike og selv med en oppakning til 4 personer for tre uker er det relativt god plass i bilen... og vi bruker ikke skiboks når vi kjører sydover på Autobahn (absolutt ikke).

Overvekt må man imidlertid passe på med når det gjelder E46 Touring. Modellen kom aldri med nivåregulering så fjærene knekker og støtdemperne blir slitt ut før tiden hvis bilen kjøres tungt lastet over lengre strekninger. Komforten med last er imidlertid prima... iallefall så lenge man begrenser seg til 205/55-16 felger/dekk.

Tiltross for at E46 Touring i liter har et større bagasjerom enn E39 Touring er den ikke like lett å utnytte mhp. stive ting som barnevogner og hundebur. Hjulhusene tar for mye plass i E46 Touring, men til gjengjeld kan man laste høyere og bedre utnytte hulrommene under gulvet i motsetning til i en E39 Touring. Det skiller ikke mye mellom modellene... så hvis prisen er avgjørende får man bedre bagasjeplass i en E46 Touring enn i en E39 Touring.

Skrevet
men går det an å legge ned bare den ene seteryggen, slik at ungen kan sitte i det ene baksetet som er oppslått, samt at man kan legge ned det ledige setet slik at det blir plass til bur og vogn?

Ja d går og legge ned kun ene ryggen..:)

Skrevet

Ja sant det Fredrik, tar man ut "gulvet" i e46 blir plutselig bagasjerommet dobbelt så stort. Har hatt barnevogn, tripp trapp stol, reiseseng,(++ barn har mye utstyr :roll: ) madrasser og sengeklær + annen oppakkning til oss alle 3 for 2uker i bilen så det går, om man vil :lol: Er oppvokst med lang caravelle så jeg er kanskje for godt vant :lol: Der var det ikke noe problem å trille inn en sykkel til hver av meg og mine 3 søstre i tillegg til alt annet når vi dro på ferie....

Skrevet
Ja sant det Fredrik, tar man ut "gulvet" i e46 blir plutselig bagasjerommet dobbelt så stort. Har hatt barnevogn, tripp trapp stol, reiseseng,(++ barn har mye utstyr :roll: ) madrasser og sengeklær + annen oppakkning til oss alle 3 for 2uker i bilen så det går, om man vil :lol: Er oppvokst med lang caravelle så jeg er kanskje for godt vant :lol: Der var det ikke noe problem å trille inn en sykkel til hver av meg og mine 3 søstre i tillegg til alt annet når vi dro på ferie....

Vi pleier ikke å ta ut gulvet under bagasjeplassen, men rommet under gulvet utnyttes maksimalt. Da junior gikk med bleier havnet typisk 3 pakker med Pampers inkl. harde småting der nede. Vi pakker alltid i skibagger samt mindre bagger iom. at de kan lirkes på plass helt inn til bakseteryggen og inn i hjørnene.

Det er jo ellers mange måter å holde ferie på og vi har alltid valgt fullt utstyrt sommerhus modellen. Det er deilig å komme ned til huset i Provence og alt man trenger (inkl. sykler) bare er der. Kjøleskapet er fylt opp med lokale godsaker, vinen står klar i kjelleren, poolen har den riktige temperaturen og utsikten fra terrassen er til å dø for... det er ferie med E46 Touring det... :wink:

Skrevet

vi har hund og barenvogn baki vår e46 touring. ta vekk den roll-on/netting saken så blir det god plass. Akkurat nå bruker vi e91 touring og den har trangere bagasjerom enn e46. Mulig det er større i volum men innlasting av vogn er lettere i e46.

Hunden vår er bare 5kg så han har et lite bur. Vognen derimot er av typen Urban Jungle(3hjul), den er lang og bred men blir ganske flatpakket. Vi slipper å ta av noen hjul.

Man må bare forsøke seg frem. Måtte endel tenking og lirking til før jeg fant ut hvordan det ble best plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...