Gå til innhold

Går mot større høyder, E28 535 banebil

Iv3rs3n
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja muligheten er der for det.. : )

Driver å sikler etter motor som en kompis skal ta ut av sin Bmw 750i.. :shock:

Sitter å leker med tanken å sette den i min eller et tomt E28 karosseri, ren banebil.. Men ikke lett å finne karosseri ser jeg.. :?

750 V12, 310hk og 500nM... :wink:

Hadd vært leketøy det.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Kjipt ja.. Utrolig nok lånte jeg bort bilen til en kompis, grunnet dagen før så satt jeg på med han å vi kjørte utfor på glatta å havna oppå autovernet med hans bil.. Så jeg lånte han min bil så han kunne komme seg litt rundt å få sin egen bil på veien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 months later...

Blåser litt nytt liv i tråden om den gamle bilen min.. :)

Planer om å bygge banebil av en E28, (H_Vatn sin her på forumet), litt shabby utgangspunkt men ok.. Blir å strippe hele bilen ned til karosseriet, fjerne alt av interiør og demping osv.. Denne skal lettes å bli 110% banebil av !

Kom også over en E32 735i i lokalområdet, hos en gamling, så jeg la likegreit sammen 1+1= 535! 8)

E28 518i 88'mod

fi5vie8qlu7ef4p59eh1.jpg

Har tatt ut motor ++ derfor høyden! :)

1yraz7qg2hu94y1v7w78.jpg

Donorbil, rop ut om noen har behov for deler (unntatt motor og interiør)

E32 535i 87'mod

e4sd3pbbgeryo32owrpp.jpg

Planer videre av understell

* justerbare coilovers

* mulig bremser fra 735'ven i første omgang

* bakstilling fra 520i (gir litt annen utveksling med 520diff)

* sveisasperre/diffsperre

* manuell girkasse fra M10B18

Da tror jeg at jeg er litt på vei i første omgang!

Om noen har liggende godsaker så si ifra! :wink:

Updates kommer underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da e det vel avgjort at det bli K&W justerbare coilovers V1 på bilen, det som nå står på H_Vatn sin E28 545 her på bimmers.. Bøtteseter vurderes kjøpt med 4-punkts seler, men gjenstår en del rustsveising først.. Vært i kontakt med en i lokalområdet som tar på seg bursveising, som har tidligere erfaring i bursveising i blant annet, Subaru wrx, rx7, et par-tre 200sx'er osv.. Så blir vel bur etterhvert også.. :)

Skraping av dempemateriale, å der under er d jo rust, så en del kapping og sveising blir det, blir vel å pusse med stålbørste innvendig å et par strøk med solid hammermaling. :)

8ii6imjeka9v8g0jtclc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt, ble bare kapping i dag grunnet at jeg vart sveiseblind etter i går.. :oops: Flere som muligens har vært borti det samme? :P

Kappet ut nederste del av bak sete ramma + veggen mellom dempertårnene.. Blir å stive av med hjelp av buret som skal inn etterhvert, å mest sansynlig tårnavstiver også.. :)

k3lplvg7zrk50nki7zwa.jpg

Innkjøp av hammerlakk i dag, til å ha innvendig på karosseriet, også kjøpt karosseribeskyttelses masse.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...