JonasD Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 den motoren er vell ganske dyr er den ikke? prøv med cossi motor eller noe, får jo en rimelig bra en til 25000 lapper motorene har jo et bra utgangs punkt begge 2.. så nå at dere har motor, da er jo saken grei bare å begynne da.. Hehe, alle motorene ligger omtrent i samme pris
Andreas1448 Skrevet Oktober 28, 2009 Forfatter Skrevet Oktober 28, 2009 Vår motor er benka på 466 hk på bakhjulet (Da den satt i 200sx) Dette er da bare på ett bars turbo trykk :)
Lars89 Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 "Alt" kan puttes oppi en E30. Går biler her i landet med 2JZ-GTE, S70B56, M70B50 twinturbo, M60B40, S54B32 osv osv... Må selvfølgelig sveise, dreie, koble og banne litt for at det skal gå, men det går...
LianLi Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 hvorfor velge planetens trøtteste turbofirrer?! det er SØPPEL!Velg heller b230ft fra volvo med litt attåt, benka en slik motor for en stund siden til 217hk og 403nm, da har du en momentsterk firrer som går godt. Du nevnte selv planetens trøtteste turbomotor. Må jo pøse på med trykk og likevel greier den ikke yte mer enn 200hk.
JonasD Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 hvorfor velge planetens trøtteste turbofirrer?! det er SØPPEL!Velg heller b230ft fra volvo med litt attåt, benka en slik motor for en stund siden til 217hk og 403nm, da har du en momentsterk firrer som går godt. Du nevnte selv planetens trøtteste turbomotor. Må jo pøse på med trykk og likevel greier den ikke yte mer enn 200hk. +1
andyE30 Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 vis du skulle brukt uorginal turbo motor, ville jeg gått får audi 5syl, har selv vært inne på tanken, den er litt sprekere på lave turtall. samme med v6 biturbo motoren til audi. men når man har bmw, kan man jo velge i et hav av orginale bmw motorer;) men for all del, hadde vært spennende med 200sx motor i e30, får å se hvordan den oppfører seg;)
NiklasJa Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Broren min holder på å putte en audi 5r i e30, synes det er drit kult. Enkleste måten er å bruke girkasse, motor og ledningsnett fra samme merke. Så spleiser du sammen mellomaksel slik at du kan bruke bakstillingen til e30.
andyE30 Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Broren min holder på å putte en audi 5r i e30, synes det er drit kult.Enkleste måten er å bruke girkasse, motor og ledningsnett fra samme merke. Så spleiser du sammen mellomaksel slik at du kan bruke bakstillingen til e30. trenger ikke spleise, man får laget på bestilling, så man kan ha nissan feste framme og bmw bake;) har slikt på min, bruker dodge viper kasse med overgang til bmw
NiklasJa Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Spleise var kansje en vag måte å ordlegge seg på. Men dodge viper kasse, er ikke det 6 trinns tremec kasse? Hva slags motor sitter den kassa på?
andyE30 Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 Spleise var kansje en vag måte å ordlegge seg på. Men dodge viper kasse, er ikke det 6 trinns tremec kasse? Hva slags motor sitter den kassa på? jepp, tremec t56, sitter på min m52 turbo motor
ehrnst Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 er da gjort mange ganger før dette et eksempel http://www.e30tech.com/forum/showthread.php?t=42079
Just-turbodiesel Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 hvorfor velge planetens trøtteste turbofirrer?! det er SØPPEL!Velg heller b230ft fra volvo med litt attåt, benka en slik motor for en stund siden til 217hk og 403nm, da har du en momentsterk firrer som går godt. Du nevnte selv planetens trøtteste turbomotor. Må jo pøse på med trykk og likevel greier den ikke yte mer enn 200hk. hahaha 900-1100hk er null stress om man har 16v og riktige deler. Så at du må ha masse ladetrykk for 200hk blir vel litt for dumt å si.
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 hvorfor velge planetens trøtteste turbofirrer?! det er SØPPEL!Velg heller b230ft fra volvo med litt attåt, benka en slik motor for en stund siden til 217hk og 403nm, da har du en momentsterk firrer som går godt. Du nevnte selv planetens trøtteste turbomotor. Må jo pøse på med trykk og likevel greier den ikke yte mer enn 200hk. hahaha 900-1100hk er null stress om man har 16v og riktige deler. Så at du må ha masse ladetrykk for 200hk blir vel litt for dumt å si. Nå er det forskjell på å bygge en motor fra bunn av til å klare 1000hk, og å peise nedi en motor som tåler mer enn 250hk i original stand... Det er ikke problem å bygge en motor til å tåle 1000hk, men spørsmålet er vel mer hvor mye tid og penger man bruker på å nå det. Og med en volvo-motor, 8 eller 16v, så er ikke det bare bare. 2JZ-GTE FTW
CrZyWiz Skrevet Oktober 29, 2009 Skrevet Oktober 29, 2009 Gammel Volvo, trøtt og tørst! trasig kjedelig egentlig. Kjør på med Nissan maskinisten, mye mer moderne. Og tåler mye effektuttak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå