Gå til innhold

JEPPE: E46 M3 SMG sedan prosjekt


Jeppe
 Share

Anbefalte innlegg

helt sykt pen bil! drømmebilen min vertfall.

men si meg, hvorfor sedan og ikke coupe?

og hva heter fargen? :D

Fordi bmw laget vel ikke M3 Sedan originalt fra fabrikk :)

Fargen er Le Mans Blau (?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er Le Mans Blau ja, og Jeppe forklarer vel tidlig i tråden hvorfor han ønsket en M3 sedan og ikke coupe?

Og da ble poenget mer å lage en helt unik bil ingen andre hadde, men med et orginalt utseende. BMW lagde aldri en E46 M3 sedan men når bilen ble ferdig skulle det se ut som den kom rett ut fra BMW fabrikken.

Og da ble lista lagt høyt og prosjektet tok av, og jeg har vel ikke spart så mye penger kontra å kjøpe en orginal M3. Men jeg har en unik bil ingen andre har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargen er Le Mans Blau ja, og Jeppe forklarer vel tidlig i tråden hvorfor han ønsket en M3 sedan og ikke coupe?

Og da ble poenget mer å lage en helt unik bil ingen andre hadde, men med et orginalt utseende. BMW lagde aldri en E46 M3 sedan men når bilen ble ferdig skulle det se ut som den kom rett ut fra BMW fabrikken.

Og da ble lista lagt høyt og prosjektet tok av, og jeg har vel ikke spart så mye penger kontra å kjøpe en orginal M3. Men jeg har en unik bil ingen andre har.

aha, sånn å forstå :) må vell ha oversett det jeg :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Veldig,veldig pent!

Hadde jeg selv gjennomført et slikt prosjekt som dette, tror jeg ikke jeg hadde turt å bruke bilen i etterkant. Bare det at den blir skitten etter all den vaskingen av deler, understell ++ må jo svi grovt?

Eller har du en metode å få understell gullende rent igjen etter sesongen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

På tide med en oppdatering her. Fikk montert ESS VT2-500 kompressor kit i sommer. Kjørte det først som et 450 kit uten intercooler siden ESS manglet intercoolerrørene. Men fikk montert intercooler i høst rett før snøen kom. Her er noen bilder av kompressor monteringen, bilder av intercoolermontering kommer snart.

Fikk testet bilen skikkelig med kompressorkittet på en tur til Spa Francorchamps banen i Belgia i sommer. Bilen klarte seg bra på banen mot Porsche GT3er, Turboer og en og annen Nissan GTR osv. selv med bare 450 kittet. Var ganske mange tyskere i banerigga grombiler som ble overraska når "familiebilen" passerte dem.. ;)

Klarte 310km/t på autobanen selv med litt fusking på toppen siden jeg kjørte med 500 mappinga og fikk litt mye fuel. Så det er mer å gå på der nå som jeg har intercoolern montert.;) Det er STOR forskjell på 450 kontra 500kittet. Syntes nesten det var større forskjell å gå fra 450 til 500 enn det var å gå fra orginal til 450. Med mindre reimhjul starter den å dra skikkelig mye tidligere, og med intercooleren holder den seg kald slik at man ikke mister effekt etterhvert som bilen blir skikkelig varm. Merket bra effekttap med 450kittet etter noen runder på banen.

DSC_0063.jpg

Før:

m3sedanps.jpg

Demontering:

DSC_0066.jpg

Kompressor brakett:

DSC_0075.jpg

Kompressor!

DSC_0082.jpg

Fuel rail demontert:

DSC_0092.jpg

Nye dyser:

DSC_0088.jpg

Fuel rail med nye dyser:

DSC_0096.jpg

Innsug uten ESS logo:

DSC_0099.jpg

Veldig sent på natta...:

DSC_0103.jpg

Ferdig!

DSC_0117.jpg

Her er noen bilder fra en banedag på Vålerbanen.

Hoosier dekk med 275/35 18 foran og bak. Måtte fjerne innerskjermen for å få nok plass. ;)

DSC_0001.jpg

DSC_0002.jpg

DSC_0003.jpg

DSC_0004.jpg

Bilder tatt av Marius Aasheim, http://www.mariusaasheim.com" onclick="window.open(this.href);return false; :

NSKV03.jpg

NSKV04.jpg

På vei hjem.

DSC_0016.jpg

DSC_0021.jpg

DSC_0033.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0070.jpg

DSC_0054.jpg

DSC_0064.jpg

Mer oppdateringer når jeg får bilen ut av vinterdvalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best kassett spilleren jeg såg på kamera'et innvendig når du kjørte på vålerbanen :P

haha.. Nei da, det er en helt fantastisk nydlig bil! :D Heeelt perfekt! Ikke misunnelig i det hele tatt :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...