Gå til innhold

Kvalitet på bremser fra Koed

sondre
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har på min E87 fått diagnosen ødelagte!?! bremser bak, dvs. rusten har gjort at både skiver og klosser må byttes. Regner ikke med at det blir godtatt som reklamasjon, bilen er over 4 år gammel og har gått like under 60 000 km.

Jeg har ikke sjekket prisene originalt fra BMW verkstedet enda, men for skiver, bremsesko og klosser mm. skal følgende ha:

Mekonomen: 3600,- ++

GS: 3200,- + frakt

Schmiedmann: 2000,- inkl. frakt

Koed: 1650,- inkl. frakt

Regner ikke med at jeg får det billigere enn noen av disse på merkeverkstedet.

Spørsmålet er om Koed bremser er bra nok, eller hvilken leverandør anbefales? Nå er jeg ikke videre imponert over de originale som nå har tatt kvelden.

Fines det forresten noen DIY på bytte av bremser bak på E87?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust på skiver skal slites bort dersom bremseklossene tar jevnt.

Problemet er at rusten tydeligvis har "spist" opp skivene slik at diameteren har blitt mindre/ujevn? og tydligvis fører til at klossene også blir "spist" opp iflg. mekaniker.

Jeg ser ingen rust på skivene ved å kikke inn fra utsiden av felgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok på innsiden av skiven som rustkanten er. dette er nok desverre ganske vandlig , hvis man ikke kjører litt aktivt og bruker bremsene godt. bytte skiver og klosser skal nok ikke være vaneskelig, tar vel 30 min hvis en mekaniker er nøye hehe hvis bmw har holdt seg til det gamle gode vil du trenge en 7mm umbrako for å løsne caliperene fra bremsekloen der klossene sitter. du kan ta kontakt med meg på 97635323 når du skal gjøre jobben hvis du trenger litt hjelp over tlf. altid godt å ha noen å ringe til hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok på innsiden av skiven som rustkanten er. dette er nok desverre ganske vandlig , hvis man ikke kjører litt aktivt og bruker bremsene godt. bytte skiver og klosser skal nok ikke være vaneskelig, tar vel 30 min hvis en mekaniker er nøye hehe hvis bmw har holdt seg til det gamle gode vil du trenge en 7mm umbrako for å løsne caliperene fra bremsekloen der klossene sitter. du kan ta kontakt med meg på 97635323 når du skal gjøre jobben hvis du trenger litt hjelp over tlf. altid godt å ha noen å ringe til hehe

Takker for tilbudet, skal ikke se bort i fra at jeg benytter meg av det om det skulle trenges. Har bare hatt bilen de siste 5000 km, så jeg får vel skylde på kjærringa som eide den før meg... Skal vel også innrømme at til og fra jobb og barnehage pluss litt annen småkjøring ikke alltid inspirerer til store adspredelser :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...