Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
skal vel heller innrømme at jeg har tapt diskusjonen her, så får jeg heller ta det til etterretning.

Det er en fin holdning og ikke så rent lite voksent... mange kommer aldri så langt. Hvis bimmers kan gjøre en forskjell på dette nivået er jeg tilfreds. Gi gass og stå på... 8)

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
skal vel heller innrømme at jeg har tapt diskusjonen her, så får jeg heller ta det til etterretning.

Det står det respekt av!

Er bevis på å være voksen det, å klare å ta til seg nye innspill og lære av det. :D

Skrevet

tåkelys er ikke lov med nærlys uansett. selv ikke når det er tåke

mye tåke gjør at nærlysene bare lyser opp tåken forran deg som en hvit vegg. da skal nærlys av og tåkelts på. de lyser kort men mye bedre nært bilen. og under tåken på en måte. men da bør også farten reduseres til ca 10 eller noe sånn.

tåkelysene er 2 lyskilder på lik linle med lik styrke som nærlys.

samme om de lyser ned i bakken eller opp i luften så er det mye lys og mennesker øyne tiltrekkes av lys. mer lys = mer distraherende.

og man mister alt syn bak den sterke lyskilden man møter på.

jeg kjører stort sett kunn tåke og parklys. blir det så mørkt at jeg ikke ser veien noe særlig så er det av med grøftlys og på med nærlys.

og blinke på folk med nærlys og grøftklys pleier jeg å gjøre. noen idioter blinker tilbake da. en jeg kjenne gjore det. en bil blinket på han, som kjørte med nær og grøft. han roper jævla idiot. og blinker tilbake. og bilen han blinket tilbake på satt på blålys rundt hele bilen, snudde og fulgte etter. ble da 2 000.- i bot. og en liten beskjed.

neste gang noen prøver å advare deg mot fel lysbruk er du kanskje ikke så dum og provoserer med å blinke tilbake og skaffer deg unødvendige utgifter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...