Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan styre min begeistring for Porsche Cayenne (samt BMW X1, X3, X5 og X6), men akkurat Panamera er uten tvil et stort skritt i riktig retning for Porsche. Porsche har ikke hatt en Grand Tourer med V8 motor siden modellen 928 og den kom på markedet allerede i 1978. Porsche 928 er en 2+2 seter med tre dører, men det ble faktisk bygget en prototype av modellen som en ren fireseter. Modellen heter 942 og ble levert til Ferry Porsche i forbindelse med hans 75 års dag. Senere bygget bl.a AMG en 928 prototype med to ekstra halve bakdører a la Mazda RX8. Som disse eksemplene viser er Panamera en naturlig utvikling for Porsche.

Jeg mener at Porsches frontmotoriserte kvartett... 924, 928, 944 og 968 representerer Porsche slik Porsche egentlig burde ha vært i dag også. Hypingen av 911 konseptet er forståelig, men ikke nødvendigvis rasjonelt og objektivt forankret. I denne konteksten er Panamera en verdig arvtaker etter modellen 928 (som jeg forøvrig selv har hatt gleden av å eie) og derfor er det svært hyggelig at Panamera er så bra som den er.

Porsche Panamera er helt suveren... 8)

http://www.dinside.no/828051/porsche-pa ... gversjonen

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
synes diskusjonen her har blitt en porsche diskusjon isteden for en m3 gts diskusjon jeg :)

Akkurat det er vel ikke så merkelig iom. at GTS´en i likhet med E46 M3 CSL´en bl.a vil bli målt opp mot div. Porscher. Vi vet jo heller ikke så mye om GTS´en ennå.

men er det ikke BMW som er vår lidenskap ikke porsche? :D

Skrevet
synes diskusjonen her har blitt en porsche diskusjon isteden for en m3 gts diskusjon jeg :)

Akkurat det er vel ikke så merkelig iom. at GTS´en i likhet med E46 M3 CSL´en bl.a vil bli målt opp mot div. Porscher. Vi vet jo heller ikke så mye om GTS´en ennå.

men er det ikke BMW som er vår lidenskap ikke porsche? :D

Joda, men man kan ikke leve i en glassboble heller. Det er viktig å se relasjoner mellom de ulike modellene fra de ulike bilprodusentene. En BMW er intet verdt hvis den ikke er på høyde med de beste konkurrentene og derfor må vi vite litt om konkurrentene. Dette vet Gunnar og derfor diskuterer vi ofte andre bilmodeller (og andre ting) i relasjon til BMW her inne.

Skrevet
Meldte meg på trekningen til å prøvekjøre denne på bane i munchen jeg :) Krysser fingrene.

Ikke bare melde han seg på, men om alt går etter planen så drar vi på Fredags morgen :D:D:D

Skrevet
Meldte meg på trekningen til å prøvekjøre denne på bane i munchen jeg :) Krysser fingrene.

Ikke bare melde han seg på, men om alt går etter planen så drar vi på Fredags morgen :D:D:D

Men det er ikke kjøring, det er en visning i Garching, på fredag enten mellom 2 og 4 eller 5 og 7 om ettermiddagen. Uheldigvis får ikke jeg tid til det.

Skrevet

hei!

har du fått en invitasjon fra Zehentner Martin, ZS-V-2 (Martin.Zehentner@bmw-m.com) ?

En invitasjon til en "før-premiere" av GTS'n med bindende påmelding. ?

Aner ikke hvorfor jeg fikk mailen.. Jeg var ikke med på konkurransen som nevnt tidl. itråden, så derfor syns jeg det var rart.

noen som har fått samme mail?

Skrevet

hei!

har du fått en invitasjon fra Zehentner Martin, ZS-V-2 (Martin.Zehentner@bmw-m.com) ?

En invitasjon til en "før-premiere" av GTS'n med bindende påmelding. ?

Aner ikke hvorfor jeg fikk mailen.. Jeg var ikke med på konkurransen som nevnt tidl. itråden, så derfor syns jeg det var rart.

noen som har fått samme mail?

Hør med "Niklasja", jeg bare blir med jeg :) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...