Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kålhue. Sånn går det når du kjører for fort.

At du må ta nye prøver er bare til pass for deg, når du som uerfaren sjåfør utsetter andre for fare ved å kjøre sånn!!

Bare en liten rask forbi kjøring så er man i 100. dette er vel noe alle har gjort. uflaks dette.

• Svar 132
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Blir man tatt for å kjøre for fort fortjener man det.

Er samme som meg når jeg kjører R6 på sommern,alle vet jo at man ikke kan ungå å kjøre litt hardt med MC,men går an å bruke sunn fornuft...å regne med at lappen kan ryke.

Jeg slipper som regel unna unge/eldre ypinger når jeg kjører MC,å er det noen så pleier jeg som regel å bare le inni meg :wink:

Skrevet

Jeg kjører ikke fort hvor som helst, og ikke hvis jeg ikke vet hva som sitter i bilen bak meg eller i den jeg passerer.

Slakker alltid ned før påkjøringsfelt osv. Det er ting som dette man lærer seg etter endel år bak rattet og som ferskingene ikke har i bakhodet ennå :)

Skrevet
Kålhue. Sånn går det når du kjører for fort.

At du må ta nye prøver er bare til pass for deg, når du som uerfaren sjåfør utsetter andre for fare ved å kjøre sånn!!

Du loffa i fartsgrensa du da når du var 18??

Ja, selvfølgelig. Var jo på prøvetid da, ville ikke miste lappen og samtidig måtte ta nye prøver.

Skrevet

Hehehe... klart at jeg har mistet lappen (i Norge til og med), men ikke da jeg hadde en av de virkelig fete bilene... :lol:

Jeg mistet lappen da..

Jeg har også fått en bot..

Ellers har jeg selvfølgelig mange ganger kjørt for fort..

Heyyy! Så du er er faktisk menneskelig du også ;) cool!

så morsomt er det heller ikke å tyne 115 dieselhestekrefter... :roll:

..MEN(!) hvordan du klarer å gå ned til en gammel bmw diesel når du har eid så mye pent og rått gjennom årene, dét skjønner jeg ikke. Håper jeg aldri blir sååå voksen :)

Skrevet

..MEN(!) hvordan du klarer å gå ned til en gammel bmw diesel når du har eid så mye pent og rått gjennom årene, dét skjønner jeg ikke. Håper jeg aldri blir sååå voksen :)

Hehehe... det kommer ganske av seg selv hvis du flytter til Danmark. Vår 2003 E46 318d Touring kostet ca. 430000 danske kroner i begynnelsen av 2004 da vi kjøpte den... sånn ca. 470000 norske kroner regnet i 2004 penger. En tilsvarende ny E91 318d Touring koster i Danmark minimum 520000 danske kroner... eller ca. 570000 norske kroner. Hva f.eks en ny Porsche 911 Carrera S koster i Danmark tør jeg derfor nesten ikke å tenke på engang... :x

Skrevet
Man MÅ ikke kjøpe det nyeste hele tiden heller...du kunne jo fått en e39 540 til halve prisen..

Ikke i Danmark... og frem til nå har vi årlig kjørt nesten 40000 Km med vår 2003 E46 318d Touring siden vi kjøpte den i 2004. Vi har totalt kjørt 230000 Km på seks år og dette ville ha vært helt grusomt økonomisk hvis det hadde handlet om en E39 540i som var like gammel. Denne modellen kostet over en million danske kroner i 2004 og bensinforbruket over 230000 Km for en E39 540i tør jeg heller ikke å tenke på engang... :?

Skrevet

Hehehe... det kommer ganske av seg selv hvis du flytter til Danmark. Vår 2003 E46 318d Touring kostet ca. 430000 danske kroner i begynnelsen av 2004 da vi kjøpte den... sånn ca. 470000 norske kroner regnet i 2004 penger. En tilsvarende ny E91 318d Touring koster i Danmark minimum 520000 danske kroner... eller ca. 570000 norske kroner. Hva f.eks en ny Porsche 911 Carrera S koster i Danmark tør jeg derfor nesten ikke å tenke på engang... :x

Ahh.. du/dere kjøpte den når den omtrent var ny ja.. Da kan jeg faktisk forstå hvorfor den ble kjøpt, men absolutt ikke hvorfor dere fortsatt har den ;)

Skrevet

Ahh.. du/dere kjøpte den når den omtrent var ny ja.. Da kan jeg faktisk forstå hvorfor den ble kjøpt, men absolutt ikke hvorfor dere fortsatt har den ;)

Det er fordi det er nå vi virkelig får noe tilbake for pengene. Selger vi den, legger flere kroner på bordet og kjøper en ny E91 318d er vi tilbake til start igjen. Det er her mange går seg bort i økonomien... det er kostnaden pr. kilometer som er avgjørende... ikke hvor ny eller hvor moderne bilen er. Et annet viktig moment er privatleasing problematikken som totalt har ødelagt bruktbilmarkedet i Danmark. Folk vil heller lease en ny E91 318d enn å kjøpe en pent brukt E46 318d Touring og det gjør at bruksverdien for vår E46 er mye større enn markedsverdien.

Vår E46 fungerer imidlertid helt fint til vårt bruk som nå primært er typisk familiekjøring (skole, SFO, butikker, familien, etc.) og da passer det egentlig bra at jeg ikke lenger behøver å være nervøs for evt. parkeringsbulker eller andre bruksskader... billig i forsikring er den etterhvert også.

Skrevet

MEN! Polti har ikke Film av meg, ikke kalibreringssertifikat av laseren(men de var 2 stk). de målte meg til 79 km "akkurat" ved 70 skiltet. Og gjennomsnitts hastigheten var på 108,83 km på en strekning på 580m, jeg snakket med plitiet idag og lurte på hvordan de virkelig fikk farten så høy. de trykker på en knapp(manuelt) fra der jeg ble målt til 79 og di trykker den av igjen 20m fra der jeg stopper, hvordan i hamperæva går det an? hvis de er jerna 1 sek for sent med å trykke på denne knappen utgør det en del km, og motsatt! dette har de ikke film av!

og jeg dempet farten mye, da jeg kom til 50 sona, noe jeg mener ville satt gjennomsnittet ner en del, da jeg kjørte betraktelig mye roligere før de tok på blålysa. Så da betyr dette at de trykket for sent på denne knappen, og målte kun der jeg kjørte fortest. De har faen ikke bevis, isåfall skal jeg se det! ikke kunne de vise kalibreingsertifikatet heller på den laseren. og de må jo kjøre fort, for så å bremse ned igjen for å ta meg igjen, med tanke på gjennomsnittsmålinga, hvem vet om de kansje var i 150, bare for å si et tall.

Håper det ble sånn noen lunde forståelig.

Skrevet
Så du skal ha 318d IGJEN?

Nei... absolutt ikke... eksempelet var for sammenligningens skyld. Hva slags bil vi kommer til å kjøpe en vakker dag vet jeg ikke, men en Z4 (E85) frister hvis min bedre halvdel ellers er tilfreds med vår nåværende BMW. Jeg krysser fingrene, men hun snakker stadig om at hun vil ha en ny Golf... :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...