Blokkis Skrevet November 9, 2009 Share Skrevet November 9, 2009 For øyeblikket så er jeg veldig lei forsikringselskaper og folk som ikke klarer å levere skademelding. For 4 uker siden til torsdag så ble jeg kjørt i ræva i stillestående kø, det var tre biler innblandet i ulykken, da jeg gjorde som alle andre foran meg gjorde, stoppa, han bak meg stoppa og 3 mann stoppa aldri. Han kjørte inn i bil nr 2 bak meg som gjorde at bilen bak meg ble skjøvet inn i meg. Det viser seg nå at han som har skyld i alt tydeligvis ikke er interissert i å levere noe skademelding. Hvor vanskelig kan det være for forsikringselskapet og bare rette opp bilen min siden jeg er 100% skyldfri? Bilen min ble bagasjeluke trykket inn, bakfanger sprekt og det ble en ulyd i kardangen. Er temmelig lei av å snakke med forsikringselskaper om dagen, da de alltid sier det samme. Hvor lang tid kan sånt ta? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet November 9, 2009 Share Skrevet November 9, 2009 Overraskende at dette trekker ut; forsikringsselskapet ditt burde på dine vegne sørge for å få fortgang i saken. Alternativt kan du jo sjekke opp hva som skjer om du kontakter enten politiet (for å vurdere anmeldelse ved at han som ikke sender inn skademelding defineres som "å stikke av") eller klage til Forsikringsklagenemnda... Det må jo være et sted du kan henvende deg for å få saken behandlet. Men jeg vil også tro at det finnes regler for hvordan dette skal håndteres; Forsikringsavtaleloven har kanskje noe om dette? Det er i alle fall ikke være mulig å trenere dette i evigheter; uansett synes jeg selskapet ditt burde tatt saken for deg mot motpartens selskap (eller at deres selskaper retter en samlet henvendelse mot selskapet til den som forårsaket ulykken). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blokkis Skrevet November 9, 2009 Forfatter Share Skrevet November 9, 2009 Enig med deg der aso. Har snakker med mitt forsikringselskap og de sender kun purring til motparten sitt selskap en gang i måneden. Så jeg ringer heller rett til forsikringselskapet til motparten. Var politi på stedet så saken er anmeldt osv, men jeg begynner å bli mektig irritert. Er nesten så jeg vurderer å dra hjem til motparten å be han levere skademelding personlig. Men da vil jeg vel bli kalt rassist og bura inne ettersom han var svart han som har skyld i dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet November 9, 2009 Share Skrevet November 9, 2009 For øyeblikket så er jeg veldig lei forsikringselskaper og folk som ikke klarer å levere skademelding. Handler svært sjelden om at de ikke klarer. Som regel er det at de ikke vil ta ansvar og istedet inntar strutsetaktikken med å stikke hodet i jorden; Dersom ikke de ser eller gjør noe forsvinner problemet... For 4 uker siden til torsdag så ble jeg kjørt i ræva i stillestående kø, det var tre biler innblandet i ulykken, da jeg gjorde som alle andre foran meg gjorde, stoppa, han bak meg stoppa og 3 mann stoppa aldri. Han kjørte inn i bil nr 2 bak meg som gjorde at bilen bak meg ble skjøvet inn i meg. Det viser seg nå at han som har skyld i alt tydeligvis ikke er interissert i å levere noe skademelding. Har absolutt (nesten) ingen betydning hvorvidt han vil levere skademelding eller ikke. Så lenge du, -eller rettere sagt den bak deg som var i fysisk kontakt med hans bil, har skiltnummeret på bilen til vedkommede skal selskapet ta denne fighten videre. Jeg har imidlertid opplevd interessekonflikt hos selskapene et par ganger opp gjennom årene i tilfeller hvor begge parter har vært forsikret i samme selskap. Hvor vanskelig kan det være for forsikringselskapet og bare rette opp bilen min siden jeg er 100% skyldfri? Bilen min ble bagasjeluke trykket inn, bakfanger sprekt og det ble en ulyd i kardangen. ? Motpartens selskap må kontakte sin forsikringstager for å sjekke ut saken. Dersom vedkommede nekter å ha noe med saken å gjøre og du står på ditt med at dette er rette motpart kan selskapene kreve en sammenstilling av bilene, MEN i dette tilfellet er faktisk saken klar for din del siden din forsikringsmotpart (etter hva jeg forstår av din forklaring) faktisk har levert papirene. At hans andre motpart ikke har gjort det er i grunnen ikke ditt problem. Er temmelig lei av å snakke med forsikringselskaper om dagen, da de alltid sier det samme. Hvor lang tid kan sånt ta? I utgangspunktet skal det gå fort siden det i ditt tilfelle er kjent motpart. For min del har en sak med noenlunde tilsvarende saksgang hvor motpart nektet å skrive skademelding tatt 4 uker. 2 av dem var sannsynligvis pga en feil/misforståelse hos saksbehandler, - men merk at tiden forutsetter raskt svar/innrømmelse fra motpart. Dette er svaret jeg fikk (og som jeg "visste" jeg ville få) etter et par purringer; Sitat: Skaden er ferdigbehandlet. Motpartens selskap har erkjent ansvar og skaden vil ikke få innvirkning på bonusen du har opparbeidet. Sitat slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oljebrenner'n Skrevet November 9, 2009 Share Skrevet November 9, 2009 Jeg ville ha kontaktet selskapet mitt en gang til og sagt at nok er nok!Purring 1 gang pr måned holder ikke! Spør saks-/skadebehandleren din om å få snakke med vedkommenes sjef. Om det ikke hjelper går du ett hakk til oppover i systemet og ikke gi deg før du kommer i kontakt med en som kan ta beslutninger. Erfaringsmessig vil da ting skje; ingen liker å få en klage på seg så da vil de nok "kaste seg på krykkene". Om dette ikke hjelper ville jeg nok skaiftet selskap (det har du rett til etter en skade). Men du må få ryddet opp først...dessverre. Jeg hadde i alle fall ikke giddet å mase på den som forårsaket skaden; dette er det selskapene som må rydde opp i ! Det skulle bare mangle! Maken til dårlig kundeservice! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet November 9, 2009 Share Skrevet November 9, 2009 Enig med deg der aso. Har snakker med mitt forsikringselskap og de sender kun purring til motparten sitt selskap en gang i måneden. Så jeg ringer heller rett til forsikringselskapet til motparten. Var politi på stedet så saken er anmeldt osv, men jeg begynner å bli mektig irritert. Er nesten så jeg vurderer å dra hjem til motparten å be han levere skademelding personlig. Men da vil jeg vel bli kalt rassist og bura inne ettersom han var svart han som har skyld i dette. La selskapene gjøre jobben sin, og hold deg for all del for god til å blande deg inn i de enkeltes saker. Har du en god forsikring kan du heller sjekke med dem hvordan det stiller seg med leiebil osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 9, 2009 Share Skrevet November 9, 2009 Når jeg hadde nærkontakt med en buss så leverte jeg skademelding og fikk beskjed om å levere på godkjent verksted, selv om saken ikke var ferdig behandlet. Jeg måtte legge ut egen andel, men fikk denne igjen når saken var behandlet og motparten fikk skylden. Ville tro noe slikt gjaldt deg også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Det er frister som omhandler rimelig tid i slike saker også. Dersom ikke motparten leverer skademelding innen rimelig tid er inne, og heller ikke sier seg uenig i erstatningskravet ditt selskap har sendt til motparen, så har du vunnet saken. Tror det er snakk om 6 uker? Kjennern: Mener det kun kan gjøres dersom man har full-kasko. Da reparerer de bilen og tar krangelen om hvem som skal dekke kostnadene i ettertid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NiklasJa Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Hvis du skal fikse det hos et verksted og har kasko er det bare å sende bilen inn. Velg deg et verksted som har autorisert takstmann for å få litt fortgang på sakene. Forsikringselskapet ditt skal fikse bilen din først. Så kreve penger av evt. andre forsikringsselskap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Han dro fra stedet uten å skrive skademelding? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blokkis Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Takk for mange gode svar Det som er problemet er at jeg bare har Delkasko. Derfor får de ikke gjort noe. Skal ringe saksbehandler i morgen og si at nok er nok. Det politiet på stedet sa var at vi skulle skrive skademelding hver for oss. Siden det var 3 biler innblandet osv. Derfor så ble det ikke skrevet skademelding på stedet. Noe jeg også mener er feil? eller hvordan fungerer det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet November 10, 2009 Share Skrevet November 10, 2009 Det er ikke nødvendigvis _feil_ med da er det lettere for at ting tar tid pga en tufs som ikke vil fylle ut...beste er å få det unnagjort der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blokkis Skrevet November 10, 2009 Forfatter Share Skrevet November 10, 2009 Og dette problemet sitter jeg med nå. Men er vel ikke annet å gjøre en å mase eller vente. Evt invistere i en vinterbil? ettersom jeg skal selge E46`en allikavel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå