S.Arnesen Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Brennes Auto da? Var hygglige dem Eller er bilen såppas lav at man fort legger merke til at den er senket? For noe dem ikke pleier like på eu kontroller generelt er biler som er senket og ikke godkjent i vognkort.., men org senk blir vel ikke så sykt lavt? Brennes auto er veldig kurante de, men de er rimelig strikte. Så sant man ikke kjenner dem da hehe Orginalt sportsunderstell er ikke lavt i det hele tatt. Syns ikke at den er senket før man parkerer ved siden av en som ikke er senket...
Ballder Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Hva heter sjappa på xxxxxeien da? Godt tips btw xxxxxxxxxtor. ENeste mekanikere i området som vet hva han driver med... hehe Han legger seg heller ikke opp i slike småting... Det finnes mengder av folk som synes verksteder som dette er direkte farlig og uansvarlig, så jeg synes seriøst du burde slette firma navnet og heller utveksle slikt på pm i fremtiden. Dette forumet er langt ifra fritatt for brukere som har lite og gjøre, og mange av dem er i stand til og fylle dødtid med å lage kvalme for slike verksteder...
steinar84 Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 syntes dere skal være forsiktig med hva dere sier om diverse verksteder her og ikke nevne navn. det kan gå utover retten til å drive som godkjent verksted.
Bimmerchris Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 Nei,bilen min er ikke veldig lav. Som det sies her så synes det bare når jeg parkerer ved siden av en som ikke er senket. Det verkstedet jeg tok kontrollen hos pleier ikke å være vanskelige,men det var en nyutdannet unggutt som tok den,og derfor han noterte en feil tipper jeg.
S.Arnesen Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Hva heter sjappa på xxxxxeien da? Godt tips btw xxxxxxxxxtor. ENeste mekanikere i området som vet hva han driver med... hehe Han legger seg heller ikke opp i slike småting... Det finnes mengder av folk som synes verksteder som dette er direkte farlig og uansvarlig, så jeg synes seriøst du burde slette firma navnet og heller utveksle slikt på pm i fremtiden. Dette forumet er langt ifra fritatt for brukere som har lite og gjøre, og mange av dem er i stand til og fylle dødtid med å lage kvalme for slike verksteder... Ehm, hva i alle dager er det for noe tull du lirer av deg? Jeg opplyser her om ett verksted som vet hva de driver med etter snart 40 års erfaring innenfor faget., og ikke henger seg opp i slike ting som, i dette tilfellet, orginalt senket understell... Og det mener du er å sette firmaet i "fare"? Kjellsen bil og traktor har rent mel i posen hele veien. Dette vet jeg, da min far har vært med å drive dette firmaet i mange mange år før han ga seg. Så disse forumsbrukerene du sikter til må gjerne kaste bort tiden sin. TRådstarter: Ta etterkontrollen hos kjellsen, han ser med engang at det er orginalt...
Superbeetle Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Angående M-tech understell.. Er det slik at den nå er senket men at de ikke var m-tech alikevel? Har fjærene f.eks annen farge? Om det er orginal m-tech senk så skal jo ikke det skrives inn i noe vognkort, det er jo bare slik bilen er.. Jeg vil jo egentlig strekke det så langt som at om bilen er levert slik fra fabrikk så kan det jo ikke kalles senking en gang..
[Martin] Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Brennes Auto skal du i allefall holde deg langt unna. Makan til vanskelig, inkompetente og surrete gjeng.
Fliid Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Arnesen, uansett hvor mye du mener de har greie på det de driver med, så hjelper dine oppløftende kommentarer lite, når de som holder øye med verksteder ser mer A4 på saker. Originalt utsyr og deler som er notert i vognkort er det som gjelder, slikt viker de ikke ifra.
Ballder Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Arnesen, uansett hvor mye du mener de har greie på det de driver med, så hjelper dine oppløftende kommentarer lite, når de som holder øye med verksteder ser mer A4 på saker. Originalt utsyr og deler som er notert i vognkort er det som gjelder, slikt viker de ikke ifra. Takk. Da slapp jeg og tilføre mer her.
Bimmerchris Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 Angående M-tech understell.. Er det slik at den nå er senket men at de ikke var m-tech alikevel? Har fjærene f.eks annen farge? Om det er orginal m-tech senk så skal jo ikke det skrives inn i noe vognkort, det er jo bare slik bilen er.. Jeg vil jo egentlig strekke det så langt som at om bilen er levert slik fra fabrikk så kan det jo ikke kalles senking en gang.. Fjører og dempere som sitter på bilen nå er org m-tech,men den ble ikke levert slik fra fabrikken tydeligvis. Forrige eier har ettermontert det. Jeg aner ikke hvordan reglene er da,siden det er org. BMW deler,men ikke fra fabrikk.
Yngvejos Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Angående M-tech understell.. Er det slik at den nå er senket men at de ikke var m-tech alikevel? Har fjærene f.eks annen farge? Om det er orginal m-tech senk så skal jo ikke det skrives inn i noe vognkort, det er jo bare slik bilen er.. Jeg vil jo egentlig strekke det så langt som at om bilen er levert slik fra fabrikk så kan det jo ikke kalles senking en gang.. Fjører og dempere som sitter på bilen nå er org m-tech,men den ble ikke levert slik fra fabrikken tydeligvis. Forrige eier har ettermontert det. Jeg aner ikke hvordan reglene er da,siden det er org. BMW deler,men ikke fra fabrikk. Det blir som å ettermontere et m-techratt, m-tech plast etc. Bilen er typegodkjent med det, dermed skal den gå gjennom eu-kontroll uten mangler. Jeg ville kontaktet Statens Vegvesen og fortalt dem om episoden. De er ganske strenge på at kontrollen utføres korrekt. Hvis fjærene er den eneste mangelen, bør du nekte å betale noe for etterkontroll.
S.Arnesen Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Arnesen, uansett hvor mye du mener de har greie på det de driver med, så hjelper dine oppløftende kommentarer lite, når de som holder øye med verksteder ser mer A4 på saker. Originalt utsyr og deler som er notert i vognkort er det som gjelder, slikt viker de ikke ifra. Så hvordan fungerer det i dette tilfellet da mener du da? M-tech understell er aldri notert i vognkort.
Bimmerchris Skrevet November 11, 2009 Forfatter Skrevet November 11, 2009 Angående M-tech understell.. Er det slik at den nå er senket men at de ikke var m-tech alikevel? Har fjærene f.eks annen farge? Om det er orginal m-tech senk så skal jo ikke det skrives inn i noe vognkort, det er jo bare slik bilen er.. Jeg vil jo egentlig strekke det så langt som at om bilen er levert slik fra fabrikk så kan det jo ikke kalles senking en gang.. Fjører og dempere som sitter på bilen nå er org m-tech,men den ble ikke levert slik fra fabrikken tydeligvis. Forrige eier har ettermontert det. Jeg aner ikke hvordan reglene er da,siden det er org. BMW deler,men ikke fra fabrikk. Det blir som å ettermontere et m-techratt, m-tech plast etc. Bilen er typegodkjent med det, dermed skal den gå gjennom eu-kontroll uten mangler. Jeg ville kontaktet Statens Vegvesen og fortalt dem om episoden. De er ganske strenge på at kontrollen utføres korrekt. Hvis fjærene er den eneste mangelen, bør du nekte å betale noe for etterkontroll. Jepp,det er det jeg mener også. Eneste jeg er usikker på er om man trenger 4-hjuls kontroll etter montering av M-tech understellet. Dersom man trenger det har jeg jo egentlig ikke så mye jeg skulle sagt. S.Arnesen: Vet du om sjappa på Rokkeveien kan bytte ett bremserør for meg og eller (om de har rør og utstyr til å kone disse med)?
Yngvejos Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Angående M-tech understell.. Er det slik at den nå er senket men at de ikke var m-tech alikevel? Har fjærene f.eks annen farge? Om det er orginal m-tech senk så skal jo ikke det skrives inn i noe vognkort, det er jo bare slik bilen er.. Jeg vil jo egentlig strekke det så langt som at om bilen er levert slik fra fabrikk så kan det jo ikke kalles senking en gang.. Fjører og dempere som sitter på bilen nå er org m-tech,men den ble ikke levert slik fra fabrikken tydeligvis. Forrige eier har ettermontert det. Jeg aner ikke hvordan reglene er da,siden det er org. BMW deler,men ikke fra fabrikk. Det blir som å ettermontere et m-techratt, m-tech plast etc. Bilen er typegodkjent med det, dermed skal den gå gjennom eu-kontroll uten mangler. Jeg ville kontaktet Statens Vegvesen og fortalt dem om episoden. De er ganske strenge på at kontrollen utføres korrekt. Hvis fjærene er den eneste mangelen, bør du nekte å betale noe for etterkontroll. Jepp,det er det jeg mener også. Eneste jeg er usikker på er om man trenger 4-hjuls kontroll etter montering av M-tech understellet. Dersom man trenger det har jeg jo egentlig ikke så mye jeg skulle sagt. S.Arnesen: Vet du om sjappa på Rokkeveien kan bytte ett bremserør for meg og eller (om de har rør og utstyr til å kone disse med)? Så lenge det ikke er skjevslitasje på dekkene pga feil spissing, er det ingen grunn til å ta 4-hjulskontroll. Såvidt jeg vet, er det opp til bileier hvilke hjulvinkler han vil kjøre med.
S.Arnesen Skrevet November 11, 2009 Skrevet November 11, 2009 Stemmer det "yngvejos" BimmerSimen, ja de har utstyr til å utføre alt som har med bil å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå