John H Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 Hei, har litt trøbbel med xenonen på e46'en min for tiden. Facelift forresten 2003 mod. Orginalt xenon. Når eg starter bilen så kommer de ikke på i det hele tatt, etter en 5-10 min så kan de plutselig tenne, de kan også plutselig tenne viss eg skrur av og på lysbryteren flere ganger. I det siste så har faktisk ikke den ene siden tent i det hele tatt Pærene lyser når omsider kommer på, men har ikke peiling på dette. Kan de være dårlige?? Hva som kan gjøre dette?
Lars89 Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 Kan være både lysmodul og ballaster. Ikke ukjent problem på BMW. Men kan jo prøve å bytte pærene først, evt kryssbytte for å se om problemet flytter på seg. Nye pærer koster ca 250 inkl frakt fra http://www.vvme.com/
John H Skrevet November 13, 2009 Forfatter Skrevet November 13, 2009 Jepp, det var lurt, kan bytte de om og se om preoblemet forflytter seg eller er likt. Lysmodulen..er det lysbryteren?
Kjennern Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 Jepp, det var lurt, kan bytte de om og se om preoblemet forflytter seg eller er likt. Lysmodulen..er det lysbryteren? Ja lysmodulen sitter bak lysbryteren.
SweetBMW Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 har sagt dette flere ganger og det funket for meg.. be MEGET pent. på dine knær om du må, om du kan få prøve en ny ballast fra forhandler for og se om det går.. dersom du har skrudd ting lit fra hverandre slik at det bare er å klipse av og på... mange av de jeg har vært hos pleier å være medgjørlige på slikt
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 Minner meg om det problemet jeg hadde med mine xenon lys. Av og til når jeg skulle skru på lysene ville ikke den ene siden tennes, men den kunne plutselig tenne noen minutter senere. Kunne også klare å tenne lysa ved å skru lysbryteren av og på flere ganger raskt, men noen ganger virket ikke det heller. La også merke til at lysa alltid virka når det var vått ute og at jeg hadde problemer når det var tørt i været. Uansett, det jeg kom fram til var at det tenneren var gåen og ikke ballasten eller styreenheten som den kalles hos BMW.
Kjennern Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 Er ikke tenneren og ballasten samme enheten?
ruberhai Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 Hadde det problemet som du skriver om Jonh H, jeg var også redd for at det var tenneren som var gåen, da jeg sjekket pris på dette orginalt på bmw, var det over 10.000kr for hver lykt! Prøvde billigste mulighet først, og det viste seg det var pærene som var gåen. Prøv å bytte disse først før du foretar deg noe annet
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 BMW påstår at du må bytte lykta ja, men det er totalt unødvendig. Jeg betalte litt over en tusenlapp for tenneren, det er ballasten som er den dyreste av enhetene til xenonlykta. Du kan jo selvfølgelig prøve å bytte pærer, men kjøp ikke de hos BMW da de tar betalt som om de var gull der. # 15 control unit xenon light = ballast # 16 control unit xenon light = tenner
ruberhai Skrevet November 13, 2009 Skrevet November 13, 2009 BMW 2002 Fredrik: prisen jeg nevnte var ikke for en hel lykt men for ballasten. En tenner har jeg sett brukt for 1000-lappen på koed.
John H Skrevet November 13, 2009 Forfatter Skrevet November 13, 2009 Takker for masse gode svar, ser det er flere her som har hatt samme problem ja. Nå har en hyggelig kar som har pærer han skal selge, kontaktet meg gjennom bimmers her og kommer sikkert til å kjøpe pærer og prøve dette først. Eg skal vertfall gi beskjed om det har noen innvirkning, Minner veldig om BMW Fredrik 2002 sitt problem, men det har vært værst i fuktigt her faktisk.
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 ruberhai: Det er ikke mulig?? Mener jeg har lest her på bimmers at folk har betalt rundt 4000-5000 for en ny ballaster. Snakket med BMW ang problemer og han sa jeg måtte kjøpe en ny lykt til den nette pris av 9000,- + moms, noe som blir 11250,-. Så den prisen du har fått må ha vært for en helt ny lykt med noen rabatter
stianosthus Skrevet November 14, 2009 Skrevet November 14, 2009 Hadde også problemer med min E46, lyset på ene siden ville av og til ikke tenne. Hvis jeg da skrudde av og på lysene tente de med en gang som om ingenting hadde skjedd. Dette problemet ble bare verre og verre fra å skje en gang iblant til hver dag, og til slutt å ikke tenne i det hele tatt. Prøvde jo SELVFØLGELIG det enkleste først, å bytte pære og vips ALT OK
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå