Gå til innhold

Mine biler :: Ny bil, E91 320i Lemans blå 8/11-18 side 11 ::


 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer med 'ny' bil Torbjørn! Vurderer du M-front? :)

Takk for d Christian. Nja, har veid litt for og imot, tenker heller å holde den original. Begynner å bli mange med M-front osv. Så vil nok heller holde den original og strøken. Tror den blir fet med sota ruter, nypolert og lekker. Mulig pengene heller blir lakt i andre moods som bakrute-spoiler, facelift baklykter og kanskje litt annen eksos utblås 8) (Derimot kan M-front vurderes om jeg skulle være uheldig og få en skade i front...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jada, fikk hentet den "nye girboksen" for ca 1,5uke siden. Ble dog ikke montert inn før sist fredag av en mekaniker på kveldstid. Problemet dukket opp kort etter montering. Han fikk kun inn ca 5,5liter olje, da var både girboks og konverter tom for olje før han startet. Synes det var ekstremt lite, og når han da skulle kjøre gjennom girene slik det er beskrevet ved bytte av olje på disse kassene ville ikke girene fungere (1,2,3,4,5 og R). Så bilen ble levert inn på Steinkjer Bil sist lørdag og maser på de hver dag nå om status. Siste var idag og da sa de at de hadde hatt den kjapt inne for sjekk og fant ut at girene ikke virket :applause: For det visste vi ikke fra før :^o Nok om det, i morgen skulle de undersøke mere. Først skal de prøve å få den ut av nødmodus, også forsøke å få inn mere olje i konverter/kasse. Skal vel gå på rundt regnet ca 9-10liter girolje.

Så skal det i løpet av helga byttes opphengskule og stab.stag høyre side foran, fikse baklys (pærer), justere inn frontlyktene og bytte justeringspinne på ene lykta som knekte. Da skal bilen være klar for EU-godkjenning i løpet av neste uke og etterfylling av klimagass. Så skal det bli skilt på bilen forhåpentligvis før neste helg =P~

Savner å være uten bmw, hoppe rundt i HiAce hver dag nå... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting tar j... lang tid. Men omsider ble bilen kjørbar igår. Viste seg at konverter var feilmontert, førte til gåent drev inni kassa, derfor ikke noe oljetrykk. Heldigvis hadde vi gamle kassa inni bilen og fritt å plukke deler for å få den kjørbar. Så igår kjørte jeg bilen til annet verksted for fiks av div små feil før skilter. Girer silkemykt uten noe hinder.

Fant ut unormal høy lyd på turbo, blir feilsøking på trykk-siden på turbo for lekkasjer eller dårlig klemmer. Fusker også ved pådrag alle gir rundt 3000 omdreininger, så mye som tyder på at det er noe lekkasje et eller annet sted.

Forhåpentligvis er den klar med skilter i løpet av neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jikes, EU ferdig :D Resultat bytte av bærearm h.side, styrstag h.side, en foring h.side, 2 foring i bakstylling (de fremste av tot 4 stk), håndbrekk tok kun på ene sia. Ser ikke så verst ut d men er bestilt deler for over 10k :shock: Blir byttet på verksted i løpet av neste uke, da blir EU ok og skilter er dermed innen rekkevidde :applause:

Gleder meg! Skal shines/renses innvendig. Lurer på å gjøre dette selv og legge ut bilder av prosessen, samme med poleringsjobben. Men skeptisk til å ta nylakkerte deler når man ikke føler seg fagkyndig på polering. (Panser, framskjermer og bakluke som er nylakkerte). Får vel bistand fra Jon///M, men skal kjøpe meg poleringsmaskin fra biltema, ser flere som anbefaler den som ei grei maskin til en grei pris.

Men stay tuned 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er bilen skiltet på. Fikk bistand av Jon igår og fikk renset og pleiet skinnsetene. Må si resultatet ble laaangt over forventning, jeg prøvde litt med bomulls t-skjorte uten bra resultat. Kjørte til Jon igår og brukte Swisswax børste for skinnrens, den gjorde underverker! Sprayet først setene med Chemical Guys Extreme Leather Cleaner+ og gne godt med børsten for å få løsnet skitn. Tørket deretter godt med bomullsklut, tok et og et sete. Deretter brukte vi Chemical Guys Leather Conditioner påført med poleringspad. Lot det tørke noen minutter før vi tok en runde til. Lukter nytt skinn, setene ser mye bedre ut nå enn før, er som dag mot natt. Setene var dog mye slitt i kantene men ser litt bedre ut enn før der også. Alle produkter er kjøpt på Scandicshine på Verdal'n.

Det som har oppstått nå er punktert støtdemper h.foran. Samt et strammehjul på motor lager ulyd. Disse skal byttes. Noe fin-justering må enda til på h.forlykt, er noe glippe mellom panser og lykt. Knirker også i en foring på h.side bak (knirkeforing). Høytsittende bremselys virker heller ikke, sikkert dårlig kontakt eller brudd i ledning.

Bilen har noe fusking på turtall, virker som den trekker luft sammens med dieselen et eller annet sted. Har funnet et lite filter av noe slag som ikke er tilkoblet noe som helst, dette er forsøkt dekt med finger og dro vesentlig mindre luft da. Skal plugges i det nærmeste for å se om det blir bedre. Sies at denne kun har som funksjon å spare drivstoff ved tomgangskjøring. Mulig bytte av dieselfilter også.

Så er siste del av verket som står igjen, polering og voksing. Bilen er knallbra! Happy Happy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da skjedd noe siden sist her å, nå er dieselfilter byttet. Resultat fuskinga er fullstendig borte :-D Har også fått satt på logo i senter på felgene som manglet, ble mye bedre nå ja!

Fått konstatert def. vannpumpe som er årsak til ulyd på motor. Denne skal byttes i løpet av uka + bytte av støtdempere foran. Så skal rattet og lykta justeres på plass.

Ikveld har jeg startet rensing av bilen innvendig. Brukte 2 timer kun på bagasjerom og ryggen på baksetene. Brukte rensemaskin sammens med Green Clean fra Chemical Guys. Skal ta bilder av bagasjerom bare det blir dagslys. Skal også ta noen før/etter bilder av dørk og tak når dette blir renset. Resultatet hittil er bra! Så skal det brukes Leather Scent (Premium Air Fragrance & Freshener) også fra Chemical Guys. Da blir det tilnærmet "nybil-lukt" med lukten av nytt skinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bra Torbjørn!

Er det noe interesse for et lite treff igjen for oss i N-Trøndelag evnt. Innherred?

Joda er på kladde-arket. Men d sjer da så my i N-T for tida i helgin framover. Ska ha innfløttingsfest neste hælg. 7aug e d banekjøring Lånke for volvo, BMW e å invitert, å helga 11-14 aug e d Steinkjer Martna'n. Te helga ska 525 rensen innv så veit egentlig itj kor my tid som går med te d.

Får sjå om vi smell te med et treff på Steinkjer Bil i slutten av aug/starten på sept, høst-treff. Ha verri knall d sjø 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Gått en stund siden siste oppdatering her nå. Fant ut begge bakhjula er nedslitt innerkant, ble en påstand om at det var kjørt med feil lufttrykk, men det får jeg ikke til å stemme ihht slitasjen. Satt på vinterhjula i påvent av rep. Leverte bilen inn på bmw verksted for full sjekk av både forstilling og bakstilling. Resultatet ble da def. casterstag foran + foring, slakke 2 bakre foring bakstilling og ene støtdemper foran montert skeivt. Casterstaget er trolig def grunnet manglende fastskrudd skrue. Bakre foringer er årsaken til dekkslitasjen.

Så bestilte jeg 2 nye 18" dekk for sommerhjula, og nå må jeg ha nye bakdekk på vinterhjula også, de ble slitt de å gitt... Ender vel med å kjøpe 4 nye vinterhjul. Men nå holder det med påkost.. Bilen er tight som bare det og med siste fikset er den komplett strøken i understell, motor og interiør. Mangler kun ordentlig polering, men er for kaldt her nå, får taes til våren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Torbjørn E39 changed the title to Mine biler :: Ny bil (audi denne gangen) side 10 ::

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...